Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Klipning af sommerpels
Forfatter: 
Dato:  26-04-2019 07:38

 

Hejsa jeg søger hjælp omkring råd til klipning af min pony.

jeg har en 19 årig hest som har det rigtigt varmt under rideture,

hun har været skadet og været på fold i et år hvor jeg kun har kunne lave noget træning fra jorden.

På ridebanen har hun det allerede varmt og jeg kan ane sved når vi skridter varm.

 

mit spørgsmål er så, kan jeg godt klippe sommerpelsen helt kort nu eller skal jeg vente en uge eller to ? (hun har smidt alt vinterpels)?

 

mvh Kristine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Klipning
Forfatter: 
Dato:  26-04-2019 10:48
Hej TS
Jeg ville nok starte med at klippe halsen og bringen fri. Og så vente et par uger med resten. Vejret kan stadig vende og blive ret koldt..
0
1
Svar på denne tråd
 
 Klipning af heste
Forfatter: 
Dato:  30-04-2019 22:37

Jeg vil aldrig klippe pelsen på denne årstid. Så går der fuldstændig kludder i systemet .... Det er bedst at klippe i perioden August til November, når hesten sætter vinterpels.

 

Er hun ikke begyndt at fælde? Ellers kan du give hende en B-vitamin kur.


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

Design for Pets

Hundetilbehør & Katteartikler

med fokus på lækkert design og høj kvalitet

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar til Lise
Forfatter: 
Dato:  01-05-2019 16:27

Hej lise Andersen

 

Hun har smidt alt vinterpelsen og dog kampsveder hun stadig i 20 min skridt, i solen kan hun være drivvåd af sved når jeg tager hende ind

 

- Kristine

0
0
Svar på denne tråd
 
 PPID???
Forfatter: 
Dato:  01-05-2019 16:56

Nu bliver det jo koldt igen i en periode. Jeg synes det lyder lidt underligt, at hun sveder SÅ meget, og bare af at stå i solen. Måske skulle du rådspørge dyrlægen angående test for PPID/Cushings, hvor et af symptomerne er øget svedtendens. Hun er jo ved at have alderen til det, selvom det ikke lyder til, at hun har problemer med at smide vinterpelsen.


2
0
Svar på denne tråd
 
 Underligt ....
Forfatter: 
Dato:  02-05-2019 11:47

Man skulle tro, der var noget galt, når hun sveder så meget på denne årstid (uden vinterpels). Måske du skulle få taget nogle blodprøver ....


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

Design for Pets

Hundetilbehør & Katteartikler

med fokus på lækkert design og høj kvalitet

1
0
Svar på denne tråd
 
 Klippet
Forfatter: 
Dato:  24-06-2019 07:27

Vi har flere gange klippet på denne årstid, på en ældre hest som havde en tyk sommerpels. Det skete der ikke spor ved, heller ingen kludder i systemet. Den blev bare meget bedre tilpas.

 

men ja underligt og lidt bekymrende, at den ligefrem bare står stille og sveder... det gjorde vores nu ikke.


Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

Avler af grandprix hest :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider