Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Boots til Hove.
Forfatter: 
Dato:  24-04-2019 20:09

Har du erfaring med boots til Hove istedet for at bruge sko? Jeg kigger i den retning, fordi min hest er skrækslagen, når hun skal have sko på. Det er prøvet nogle gange, men hun bliver virkelig bange. Det er en stor Oldenborg, så hun er pænt stor, når hun slår sig i tøjret. Så nu overvejer jeg at købe boots istedet for, da hun slider sine baghove ret meget.

Der bliver selvfølgelig købt til alle 4 Hove- men er der nogen der har nogen erfaringer? Gode/dårlige. Hvilke mærke bruger du? Osv.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Boots og hove
Forfatter: 
Dato:  24-04-2019 22:19
Jeg har brugt forskellige boots til min gennem tiden.
Det der er vigtigt er at du får nogle der passer din hests hove.
Jeg ville nok få en ud der kan lave dig prøve lidt forskelligt.
Eller må du i gang med måleskema for de forskellige typer af boots.
Det gode ved boots er at du kun behøver at ligge dem på når behovet er der.


Nisha og Strejfer

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 
 Boots til heste
Forfatter: 
Dato:  30-04-2019 22:41

Hvis ellers din hest kan gå på fold og til/fra fold uden at blive ømtået, så er boots et godt alternativ til traditionelle sko.

 

Jeg har bedst erfaringer med de amerikanske boots, Easyboots. De fås i mange forskellige udformninger og størrelser. Den model der hedder Epic er nem at tilpasse og sidder godt på hoven :-)


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

Design for Pets

Hundetilbehør & Katteartikler

med fokus på lækkert design og høj kvalitet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Swiss boots
Forfatter: 
Dato:  07-05-2019 14:28

Hej,

 

Jeg har brugt Swiss boots til min gamle hest i overgangsfasen, da hun fik skoene af og blev barfodshest. De sad godt fast og gnavede aldrig. Jeg klatrede, tog et lille op i ny og næ, galopperede o.s.v., og kun 1 gang blev jeg overhalet af en af dem, uden at hesten hverken snublede eller noget

 

De kan tilpasses med indlæg i siderne, evt. med en varmekanon, men jeg ved ikke om de findes i oldenborg-størrelse. Det gjorde de ikke dengang, men det er også mange år siden, hvor nok ikke så mange med de store heste tænkte på at bruge boots

 

De kunne være lidt bøvlede at lægge på og tage af, når hovene nærmede sig beskæringstidspunkt, men de fungerede rigtig godt for mig. De er måske ikke så kønne, men de virker! Jeg har redet rigtig mange timer i mine, og de er slet ikke slidt op.

 

MVH

Jette


Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider