Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Min pony har spat
Forfatter: 
Dato:  15-04-2019 15:30

Jeg købte her for 10 måneder siden, en pony på 18 år med spat,spatten vidste vi han havde og den har han haft siden han var 12, men da vi købte ham var den inaktiv.

her for en måned siden var der er et uheld med traileren. Og spatten er i det ene bagben blevet aktivt igen. Dyrelægen har sagt han har 40/60% chance for at blive Ridevest, og der er en chance for aflivning.

Jeg ville spørge om der var nogle som kendte noget til nogle urter der kunne hjælpe lidt:)

mvh Line

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spat..
Forfatter: 
Dato:  16-04-2019 10:51

Hej

Vi har lånt en pony som også havde spat. Det var næsten i ro da vi fik den, men brød ud da vi gik i gang med at ride den igen.

Den er i dag i fuld ridning og springer baner på 90-100 cm og går La dressur.

Du skal give din pony masser af tid til at komme sig, dvs på fold hver dag. Vi brugte også laser i ca 3 uger og BOT hasegamacher.

Det tog ca. 6 mdr, så startede vi den stille roligt op igen.

Hvis du har tiden til at vente på den, så skal den nok blive ridehest igen :O).

Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hasegamacher
Forfatter: 
Dato:  16-04-2019 12:31

Mange tak, jeg havde også tænkt på hasegamacher, brugte i dem med eller uden foring i?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spat...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2019 08:30

Hej

Vi brugte dem med foring.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilskud til led
Forfatter: 
Dato:  17-04-2019 13:08

Hej,

 

Ih hvor var det dog uheldigt!

 

Der findes mange urteblandinger til at hjælpe på led, og der er også urter, der virker let smertestillende (djævleklo), men umiddelbart vil jeg anbefale hypenpulver og omega-3 fedtsyrer (f.eks. LinO-Crunch). Køb et godt hybenpulver, for der er betydelig forskel på indholdet af aktive stoffer. Det kan godt betale sig at købe et lidt dyrere produkt. En undersøgelse sammelignede virkningen af hybenpulver med glukosamin, og hybenpulveret var bedre. Jeg kender gigtpatienter, der har oplevet gode resultater med hybenpulver (og nej, jeg arbejder ikke for en producent ).

 

Disse to ting er en basis, du kan arbejde videre ud fra og evt. supplere med andre ting. Husk på, at det tager lang tid for produkterne at vise deres virkning.

 

Held og lykke med ponien!

 

MVH

Jette


Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

0
1
Svar på denne tråd
 
 Hov, glemte noget
Forfatter: 
Dato:  17-04-2019 13:37

Hej igen,

 

Jeg glemte at nævne gurkemeje, som har en supergod effekt på led også - det er det nye "sort" til led. Det siges (og her må jeg rette mig efter de oplysninger, jeg har fundet, for jeg ved ikke, om det gælder heste, men det glæder i hvert fald for mennesker), at virkningen er størst, hvis det fodres sammen med fedtstof (olie) og en smule peber. Jeg har gjort det, at jeg tager lidt gurkemeje og lidt vand i en gryde, varmer det op, hælder en lille anelse peber i plus noget olie og rører rundt, indtil det bliver til en pasta, som puttes i foderet, ca. 1 spiseskefuld to gange dagligt. Nogle heste elsker det, andre skal overtales. Min gamle hest, syntes det var dejligt

 

MVH

Jette


Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider