Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Sygeforsikring
Forfatter: 
Dato:  24-02-2019 17:23

Hej med jer

 

Har brug for hjælp til tegning af en forsikring på min hest. Hun er for nyligt købt og 17 år.

 

Jeg ville høre hvad der er muligt. Jeg søger noget i retning af en forsikring der dækker dyrlægeregninger som kommer uforudset.

 

Hvor tegner I henne? Og hvad er prisen. Jeg synes ikke det er overskueligt 😰

 

Vh. Anette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forsikring
Forfatter: 
Dato:  24-02-2019 18:07
Hej. Det afhænger lidt af hvilken hest det er som du har købt? Du må ikke hænge mig op på det, men mener at de fleste selskaber ikke forsikre almindelige rideheste over 16 år og kun islændere til de er omkring 20 år.
For at sygeforsikre en hest skal den først have en livsforsikring. Ansvars forsikringen har de fleste i deres egne forsikringer..
Oftest er det billigst at have hesten forsikret hvor man har alle sine andre forsikringer, da de så kan lave et " tilbud" men der er også nogle som kun har med heste forsikringer at gøre.
0
0
Svar på denne tråd
 
 forsikring af ældre hest
Forfatter: 
Dato:  26-02-2019 22:01

Der er ikke så mange der tager en 17årig hest ind og dækker med sygeforsikring - mine ældre heste er forsikret hos Agria - de har en sygeforsikring der dækker det mest akutte og så er den til at betale. Priserne står på deres hjemmeside og ellers er det jo at skrive til de forskellige selskaber og får en pris.


Nisha og Strejfer

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 
 forsikring
Forfatter: 
Dato:  27-02-2019 09:25

Hej

 

Mener også at kongeriget Danmark (KDH) forsikrer ældre heste.

 

Prøv at hør dem ad.

 

hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forsikring af ældre hest
Forfatter: 
Dato:  28-02-2019 19:52

Jeg mener ikke at der er særlig mange - hvis overhovedet nogen, som forsikrer heste over 16 år.

 

Agria tilbyder en begrænset sygeforsikring, selvom hesten er over 16 år. De dækker 80% eller 90% af dyrlægeregninger der skyldes kolik, frakturer (brud på knogler) og sår.

Derudover dækker de, så vidt jeg husker, også en form for liv og død, hvis hesten f.eks. omkommer i brand - det er i hvert fald sådan jeg husker det.

Da min gamle dreng fyldte 20 år udløb alle forsikringer, så jeg stod helt uden forsikring. Jeg tegnede Agrias begrænsede sygeforsikring og var så uheldig, at min gamle dreng fik en seriøs omgang kolik, som på grund af weekend- og nattillæg samt indlæggelse en weekend-nat endte i en kæmpe regning, som de dækkede uden nogen problemer.

Jeg synes at prisen var meget rimelig og jeg fik en rigtig god service da jeg ringede og snakkede med dem. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 forsikring gammel hest
Forfatter: 
Dato:  28-02-2019 22:26

Kongeriget Danmark har en "senior-heste-sygeforsikring" - prøv at snakke med dem.

 


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider