Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Loppefrøskaller
Forfatter: 
Dato:  23-02-2019 19:32
Min lille shetter hoppe har fået lidt tynd mave. Hun er drægtig og jeg ved desværre ikke hvornår der er termin, da vi ikke vidste det ved købet i november, at det var 2 i 1 ???? Men vi forventer den kommer slut marts, start april, sådan efter hendes nuværende mave størrelse.
Jeg har lavet en sandprøve, som viser at hun har lidt sand i tarmene. Vi har flyttet wrappen i løsdriften, for at mindske indtaget af jord når de spiser. Dyrlægen har jeg også snakket med og han sagde at jeg ikke skulle være bekymret så længe hun spiste og var frisk. Nu har det stået på i en ugen og jeg har for et par dage siden hentet loppefrøskaller, men hun vil bare ikke spise det. Hestene fodres med horselux easy og linustar, som de startede på for lidt over en uge siden, kan det være med til at give hende lidt tynd mave??
Jeg har forsøgt at blande revet gulerødder i foderet, men hun vil stadig ikke spise det så længe der er loppefrøskaller i det..
Har i nogle fif til at hjælpe hende med at få det spist???
0
0
Svar på denne tråd
 
 Loppefrøskaller
Forfatter: 
Dato:  23-02-2019 20:11

Den eneste variant jeg endnu har fået min tidligere og nuværende hest til at spise er denne:

www.hhcare.dk/trm-sandxpell-4-kg- med-loppefroskaller?gclid=Cj0KCQiA- 8PjBRCWARIsADc18TLmqs2...rWoGjYo86u- UDctcO9_QYgaaZjNRu1Vkt...lHEALw_wcB

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Coatede skaller
Forfatter: 
Dato:  24-02-2019 19:04

vi har fundet pelleterede loppefrø, ellers vil vores heller ikke have dem. Vi har købt dem fra urtefarm og dem elsker de.

Vores får kun lige en lille håndfuld foder og lidt linocrunch, heri kommer så loppefrø-pillerne, vitaminer og tang, det spises helt op og krybben slikkes ren. Ved de alm loppefrø går de fra foderet (og vi har prøvet coatede også både med æble, bukkehornsfrø og en 3 variant, kun pillerne ryger ned)


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 som ovenstående
Forfatter: 
Dato:  26-02-2019 21:53

loppefrø i pille form fra Urtefarm glider fint ned - de er lidt dyre men de er gode!


Nisha og Strejfer

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

1
0
Svar på denne tråd
 
 Gutbind
Forfatter: 
Dato:  27-02-2019 11:05

Til den tynde mave kan du prøve at give hende gutbind, det er dejligt nemt, da det er en pasta der gives direkte i munden. Det er virkelig effektivt når min hest har lidt tynd mave.

 

Loppefrø har jeg aldrig selv brugt, men jeg mener at dem min stald der bruger dem bruger de pelleterede.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Loppefrøskaller
Forfatter: 
Dato:  27-02-2019 21:04
Tak for hjælpen. Jeg har heldigvis fået hende til at spise lidt af det. Hun vil ikke tage en fuld dosis, men hun vil tage en halv. Så nu får hun det i en uge og hvis det ikke har hjulpet nok, så prøver jeg med det pelleteret.
1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider