Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Fustreret og desperat :(
Forfatter: 
Dato:  07-02-2019 15:19

LANG TEKST, MEN VIGTIGT!

 

Jeg har en fuldstændig uridelig pony og jeg ved simpelthen ikke hvad der er glat med hende, jeg føler virkelig jeg har prøvet alt..

 

Min pony har nu de sidste ca 2-3 år været voldsomt generet ved ridningen om omkring efteråret og vinteren.

Når jeg stille og roligt lægger ben til stejler hun meget og så højt at det bliver farligt for os begge og jeg kan hverken gøre fra eller til. Desuden sparker hun ud når man rør ved hende under maven ved bagben.

 

Hele sommeren og det meste af foråret er vi fri for dette problem og det opstår fra den ene dag til den anden, men det har alle gangene kommet mellem oktober og november og går så fuldstændig væk igen mellem marts og april.

 

Hun er ellers glad og vil gerne både springe og lave løs bomarbejde og hun vil med rytter sådan set også gå frem hvis hun går efter en anden hest, eller hvis hun bliver trukket.

 

Jeg har selv kunne få hende frem ca 5 gange, her forlanger hun at gå med mulen helt nede i sandet, så snart jeg vil samle tøjlerne lidt, stejler hun igen. Et par af de gange jeg har fået hende frem har vi efter ca 40 min med "kamp" kunne ride normalt, jeg ved ikke om det er fordi hun overgiver sig, eller er blevet varm? Uanset hvad er det ikke en hensigtsmæssig måde at skulle ride på.

 

Ting vi allerede HAR gjort:

Gastrotopi - intet mavesår, men fik stadig behandlingen i 1 måned

Antibiotika kur - mod blærebetændelse, ingen virkning

Hun går med tykt vinterdækken og viser ikke tegn på at fryse

Får daglig loppefrøskaller - afføringsprøve er taget

Røgnten af ryg - intet unormalt at finde

Indsprøjtninger af binyrebakhormon i ryg - ingen virkning

Været på træningsophold i aquatræning der skal styrke overlinjen

Begge hendes sadler er tilpasset komplet

Haft hende indlagt på Landbohøjskolen - de gjort alt hvad de kunne, men endte med at tilbyde en ende på dette skrækkelige forløb

Haft 2 andre alm. dyrlægere ude

Haft Aage Pedersen ude (mere alternertiv)

Hun er hverken halt eller uren

Hun er ikke hvinsk, eller har cyster på æggestokkene

Vi har prøvet at kun fodre med meget højt kvalitets hø, dog også uden virkning

 

Som skrevet kommer det fra den ene dag til den anden og den eneste ændring der er, er årstiderne, men det kan jeg jo ikke gøre noget ved..

 

Hun havde det heller ikke de først 4 år jeg havde hende?

 

Jeg har læst om andre der virker til at have lidt samme probelm, jeg har bare ikke kunne finde løsningen på det :(

0
1
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2019 13:42

... Kan det være noget med luftvevjene, siden hun genrne vil strække halsen ?

 

Vinterpels? Enten at hun skal klippes, eller at hun ikke fungerer med at være klippet?


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ponyens alder?
Forfatter: 
Dato:  10-02-2019 04:57

Kære Anna,

 

Det lyder til, at du har gjort næsten alt hvad du kan for at udbedre problemet. Du nævner ikke noget om, hvor gammel din pony er? Men jeg tænker lidt, at når problemet kun er der i den kolde periode, så kunne det være fordi din pony har gigtsmerter.

 

Har du prøvet at give hende tilskud i form af Glucosamin og MSM?

 

Jeg har en meget velfungerende vallak på snart 22. Han har de sidste vintre fået et fodertilskud, der hedder Equimobility. Det gør blandt andet, at han ikke spænder så meget op, når det er koldt.

 

Der findes rigtig mange af den slags produkter på markedet, men jeg har gode erfaringer med ovenstående, da jeg har en meget kræsen hest. Og så er det også til at betale idt. visse importerede produkter :-)

 

Kh Lise


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

Design for Pets

Hundetilbehør & Katteartikler

med fokus på lækkert design og høj kvalitet

1
0
Svar på denne tråd
 
 Svar...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2019 17:28

Ang. luftvejene tænker jeg ikke at det kan være det, da hun ikke kommer med nogen lyde eller noget..

 

Problemet er der desværre også både når hun er klippet og når hun ikke er :(

 

Ponyen er 11 år og har godt tænkt over om det kunne være noget slidgigt, synes bare hun har en ekstrem voldsom reaktion og det er simpelthen så farligt og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at afhjælpe problemet :'(

 

Hun får allerede en msm/glucosamin blanding og har faktisk fået det de sidste 2 år..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dækken
Forfatter: 
Dato:  12-02-2019 11:17

Hvornår på året får den dækken på/af? Får den slidmærker? Trykker det på nogen måde?

0
1
Svar på denne tråd
 
 tjaaaaaa
Forfatter: 
Dato:  13-02-2019 21:48

jeg tænker også at det måske hænger sammen med dækken - på en eller anden måde.

måske hun bliver mere følsom når hun ikke har så meget pels? for hun bliver jo klippet

 

nu er det nok ikke lige den bedste årstid, men har hun tidligere gået uden dækken? for så kunne man jo prøve det til efteråret

 

går hun på sommerfold i den periode?

for det kunne måske også hænge sammen med hvordan den har foldtid

 

ændret ridning? ridehus?

 

der må være noget som der bliver lavet om i oktober/november. noget som sker hver efterår, og som bliver ændret på en eller anden måde i løbet af foråret.

tænker ikke at hun fejler noget. Men der er noget som genere hende på eneller anden måde.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar......
Forfatter: 
Dato:  14-02-2019 09:27

Jeg ved ikke lige præcis hvornår jeg giver dækken på og af, det afhænger selvfølgelig af vejret, som regl prøver jeg at trække den så længe som muligt med at give på, men når jeg rider så meget som jeg gør bliver hun nødt til at få det på inden hun har sat pels, da hun ellers sveder voldsomt meget og ikke er til at få tør igen.

 

Dette er samtidig også grunden til at jeg ikke kan undgå at klippe hende i vinterperioden, da hun som skrevet ellers sveder så meget at det jeg nærmest ikke kan ride - og så er det jo lige vidt :/

 

Hun har ingen slidmærker fra dækken og hun har næsten altig gået med de samme dækkener, som for mig at se har god pasform.

 

Hun kommer stadig ind om sommeren, men hun får selvfølgelig lidt flere timer ude, jeg har selv overvejet om græsset har en betydning, men efter sommeren 2018, hvor der nærmest ikke var noget græs, er jeg i tvivl.

 

Jeg har virkelig prøvet at tænke over hvad der pludseligt har ændret sig SÅ meget.. I år kom det over en weekend, jeg red fredag og det gik godt, lørdag fik hun fri og søndag var den helt gal, så mine tanker har gået i høj grad på hvad der mon kan være sket den lørdag...

 

 

Jeg har nu fundet en metode til at kunne ride hende frem, det er dog hverken en hensigtsmæssig eller holdbar metode.

Med glidetøjle på kan hun simpelthen ikke stejle, så den har jeg prøvet at ride med og det lykkedes også at få redet, men jeg er ikke selv glad for at gøre brug at dette.. Hvad er jeres tanker omrking det?

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2019 10:21

Bare de kære heste dog kunne snakke....

 

Nu er jeg generelt ikke særlig stor tilhænger af glidetøjler så mit svar er nok farvet af det. Jeg synes dog at når en hest siger så kraftigt fra så gør den det af en grund og så skal man ikke tvinge den til at gå til ridning, hvor den ikke har mulighed for at sige av/ stop. Når hun om sommeren er sød så er der jo en årsag til hun pludselig ændre adfærd.

 

Det virker jo som om du efterhånden har været det mest almindelige igennem, men her kommer nogle tnaker fra mig som dog ligger lidt i tråd med de ovenstående.

Ændre hun huld i løbet af sommer/ vinter så det kan være at det alligevel er sadlen der genere? Har du fx prøvet at ride med en lammeskindssadel (ved godt det selvfølgelig ikke er rart på en hest som stejler)

 

Har du prøvet at ride på smertestillende for at se om det gør en forskel?

 

Har du haft massør eller anden person som kan tjekke for spændinger/ låsninger? som måske kan komme fra udstyr eller måske fordi hun går og fryser på folden?

 


Cand. Agro og hestemassør.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaaaaaa
Forfatter: 
Dato:  14-02-2019 19:42

hvad bruger du af underlag?

 

af en eller anden grund så tænker jeg at det måske hænger sammen med at hun bliver klippet= mere følsom = der er noget som gør at hun er mere sencibel over for et eller andet



0
0
Svar på denne tråd
 
 bare et forslag
Forfatter: 
Dato:  14-02-2019 19:51

hvad med at prøve at finde dyre clairvoyant?

 

lige nu kan jeg ikke huske hvad den ene hedder. ved bare at hun bor på sjælland, og er rigtig dygtig.



1
0
Svar på denne tråd
 
 Statisk elektricitet
Forfatter: 
Dato:  15-02-2019 14:00

Hej,

 

Jeg vil tilslutte mig, at det kunne have noget med dækken/klipning/sadelunderlag at gøre.

 

Prøv at spraye ponien med noget antistatisk (bl.a. serien Nathalie har sådan en spray) i en periode, og se om det gør en forskel. Der står godt nok, at virkningen holder længe, men min erfaring er, at der alligevel skal sprayes ret tit. Til gengæld virker det. Min gamle hest hadede statisk elektricitet, og der hjalp meget med denne spray. Hvis ponien ikke kan lide at blive sprayet, så spray i stedet indersiden af dækkenet. Gør det samme med sadelunderlagene - prøv evt. at ride med et underlag af ren bomuld (hvis du kan finde sådan ét) eller måske helt uden underlag. Alt er værd at prøve.

 

Held og lykke.

 

MVH
Jette


Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 
 klipning
Forfatter: 
Dato:  15-02-2019 15:10

Det er altid frustrerende, når man ikke kan finde årsagen, og føler, at det hele kommer ud af den blå luft! Du ved hvornår på året ponyen ændrer sig, så prøv at notere en måneds tid i forvejen, hvad der sker. Eks hvornår du tager dækken af/på, hvornår klippes den, ændrer den huld, hvornår kommer den på døgnfold (hvis den gør) og ind der fra, hvor længe går den på fold - er folden anderledes?

 

Det er ikke sikkert ændringen skyldes én ting, men måske en kombi af flere ting. Vil det se anderledes ud, hvis den kom i løsdrift? Ikke blev klippet i sadel og evt. gjordleje (ja, ja det kan se tåbeligt ud med gjordlejet, men hvis det virker), er den blevet klippet når den ændrer adfærd? Ændrer du sommer/vinter, hvor meget du bruger den og hvad du bruger den til?

1
1
Svar på denne tråd
 
 Om glidetøjlen
Forfatter: 
Dato:  15-02-2019 15:40
Jeg har indtil nu kun set glidetøjlen i brug på, hvad jeg anser for forkert måde.

Dvs hvis folk ikke kan finde ud af at ride hesten til biddet, så kan man da altid tvinge hovedet ned, ikk?
Suk.
Dybt suk.

Men jeg synes faktisk, at hvis man kan styre to tøjler, så er det ok at sætte glidetøjlen på mhp sikkerhed.
En glidetøjle kan nemlig være løs. Så den er ikke nødvendigvis ubehagelig, når den ikke er nødvendig.

Men stikker hesten af på tur, eller stejler, så kan man med magtredskabet stoppe en farlig situation.
Din sikkerhed kommer først!

Og hånden på hjertet.
Hvis min hest stejlede til vi styrtede, så ville min gamle fader lade sin riffel og skyde det bæst, der havde gjort hans datter fortræd. Uheld eller ej! Og det ville være sket hurtigere end jeg kom ud fra sygehuset - ingen skal gøre hans datter fortræd!
Jeg ved ikke hvad, der ville ske med din hest, hvis du kom galt afsted. Men heste der er involveret i uheld af den slags har en tendens til at dø tidligere...

Så, bare brug de redskaber, der giver mening.
1
1
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  15-02-2019 16:14

Hej igen allesammen!

 

Hvor sætter jeg dog bare stor pris på alle jeres svar, det betyder SÅ meget for mig at i gerne vil hjælpe!

 

Jeg ved ikke om det er fordi hun bliver ekstra følsom ved gjordlejet, efter klipning, da jeg sagtens kan strigle og gnubbe hende på dette sted, uden at hun gør noget? Jeg ved ikke om det kan være anderledes når jeg kommer op..

 

Jeg rider med Equest anti-skrid underlag og har altid udelukkende redet med disse underlag. Hun har jagt klipning, så sadlen ligger ikke på et klippet område.

 

Som skrevet, er den eneste ændring vitterligt kun årstiderne og det kommer fra den ene dag til den anden, om hun er klippet eller ej. Jeg har virkligt prøvet at fokusere og dokumentere hvornår hvad sker, men jeg kan simpelthen ikke komme frem til noget.

 

 

Jeg er selv MEGET modstander af glidetøjle og andre hjælpemidler der bruger tvang! :(

 

De tanker jeg har gjort mig, der har fået mig til at beslutte at prøve med glidetøjlen er disse:

 

Hun vil gerne gå frem hvis jeg får en til at gå ved siden af hende, eller hvis en anden hest går foran. Desuden har vi heller ikke kunne finde noget hun fejler.

 

Lige nu står jeg i en situation hvor jeg kun kan ride forår/sommer, hvilket ikke er holdbart, hverken for hende eller mig.. Jeg har allerede fået beskeden fra dyrlæge om at en afliving er en valg mulighed og at de gerne vil hjælpe mig med at sige stop. Så for mig at se har jeg ikke rigtig mere at miste.

 

Det jeg har gjort med glidetøjlen er at når jeg lægger ben til og kan mærke at hun vil stejle strammer jeg den ind, så hun ikke kan. Når hun så går frem for mine ben slipper jeg den straks, sådan så det bliver en beløning. Jeg har gjort dette i et par dage nu og jeg synes måske det hjælper lidt(eller også er det fordi vejret er blevet bedre).

 

Jeg gør brug af glidetøjlen, mod min vilje fordi at kampen med en stejlende hest kun er en jeg kan tabe, uden hjælp. Jeg har overvejet lidt at det nu er gået hen og blevet en magtkamp, der er selvfølgelig noget der har startet adfærden, men jeg tænker måske at det er udviklet sig til en magtkamp?

Hun har kastet sig om på ryggen én gang før og jeg ved at hun godt kunne finde på det igen og derfor er det alt for farligt at lade hende blive ved med at stejle.

 

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre mere og prøver derfor bare noget af, jeg kommer i hvert fald ikke videre af at ikke gøre noget? :(

 

Jeg vil lige til sidst nævne at jeg selvfølgelig aldrig ville aflive hende, når hun er glad og tilfreds uden rytter på, men jeg kunne bare så godt tænke mig at vi kunne få en masse god ridning sammen igen :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 farlig hest
Forfatter: 
Dato:  15-02-2019 18:40

Du har fået hesten undersøgt i hovd og r..

men faktum er, at den fra den ene dag til den anden bliver farlig- som i rigtig farlig.

 

Og der er det faktisk lige meget om det er en tillært adfærd eller det skyldes aktuelle smerter. Faktum er, at hesten gør det.

Det kan være fordi det bliver køligere i vejret og den får mere energi? at der er mindre foldtid?

 

Hvis du har fået den grundigt undersøgt, ændret foder, opstaldning ect, så er der ikke mere du kan gøre. En sådan hest kan man ikke sælge videre og jeg må indrømme, at jeg har svært ved at forstå argumentet med at man ikke vil aflive en hest, blot fordi den ikke kan rides. Den er 11 år gammel- ponyer kan blive 30 år. Skal den så stå på en mark og kigge de næste 19 år?

Og lige nu sker det "kun" i vinterhalvåret, hvad nu hvis det pludselig sker en sommerdag og du er uforberet?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej nej nej
Forfatter: 
Dato:  16-02-2019 10:48

Jeg kunne ALDRIG NOGENSINDE finde på at sælge hende, med problemerne eller ej! Jeg er 20 år og jeg bruger hende stadig til stævner osv. så hvis salg havde været i tankerne, så havde nu nok været solgt for flere år siden.

 

Som skrevet er hun glad på fold, på trækture, bomtræning, løsspring osv. så nej jeg ville da heller aldirg bare lade hende stå og glo på en mark.

 

Jeg kan simpelthen ikke stå inde for at skulle aflive min bedste ven, når hun ellers er glad og veltilpas

0
0
Svar på denne tråd
 
 Leonidas - det er nu...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2019 15:41

ikke nødvendigvis synd for en hest, at "stå og glo på en mark" - det kommer i høj grad an på den enkelte hest, og omstændighederne.

 

Jeg har nu en 21 årig vallak, der blev pensioneret som ridehest pga. en korsbåndsskade som 15-årig - han går i løsdrift hjemme hos os selv, og stortrives med at være foldbums.

Samtidig med at han blev skadet, overtog vi en 3-års WM vallak, og de 2 knægte har en konstant fest - jeg er faktisk tæt på at hævde, at den store er mere fit nu, end han var mens han stadig blev redet, og kun gik sammen med hopper..

 

@Anna: Stor respekt for, at du gør så meget for at udrede ponyen - og kan du og hun trives med "sæsonarbejde", kan jeg bestemt godt forstå, at du ikke bare smider håndklædet i ringen, og afliver.

 

Bliver en af jer derimod træt af ordningen, så mener jeg til gengæld ikke, der er noget forkert i at vælge aflivningen - og under alle omstændigheder skal du først og fremmest passe på dig selv, en stejlehest er farlig.

 

/Dorte

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 tra la la
Forfatter: 
Dato:  24-02-2019 18:25

Hej.

 

Lige et spørgsmål.

 

Da den blev røntgenfotograferet i ryggen. Stod den op eller?

 

Jeg kender en, hvis tidligere hest var farlig under ridning. Røntgen under stående viste ingenting, men da de vendte hesten om og derved fik billederne fra anden vinkel, havde den slem Kissing Spine.

 

Hvor bor du henne og har du fået hjælp udefra?? :-)


** Nu med Scarlett**

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv at kontakte
Forfatter: 
Dato:  25-02-2019 09:22
Anita Bakkegaard Hansen.
I tilfælde som dit, hvor alt er prøvet forfra og bagfra og du er tæt på at give op, her kan Anita helt klart hjælpe dig.
Var alverden igennem med min gamle hoppe - Lang historie. Til sidst fik jeg Anita ud og det var et vendepunkt.
Hun kan være lidt svær at få fat på, men hav tålmodighed for det betaler sig. Hun er i øvrigt meget rimelig med sine priser og har 1000 værktøjer i sin taske.
Held og lykke
0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv at kontakte
Forfatter: 
Dato:  25-02-2019 09:31
Anita Bakkegaard Hansen.
I tilfælde som dit, hvor alt er prøvet forfra og bagfra og du er tæt på at give op, her kan Anita helt klart hjælpe dig.
Var alverden igennem med min gamle hoppe - Lang historie. Til sidst fik jeg Anita ud og det var et vendepunkt.
Hun kan være lidt svær at få fat på, men hav tålmodighed for det betaler sig. Hun er i øvrigt meget rimelig med sine priser og har 1000 værktøjer i sin taske.
Held og lykke
0
0
Svar på denne tråd
 
 Stående eller liggende
Forfatter: 
Dato:  25-02-2019 16:06

Røntgenbilledet er taget stående inde på Landbohøjskolen, de har ikke foreslået liggende.. Men det lyder godt nok voldsomt, med den historie du skriver. Tænker bare at det ville være underligt hvis hun havde KS og det kun viser sig i vinterperioden?

 

Jeg har hende stående i 3660 Stenløse og har ikke fået hjælp til at håndtere hendes adfærd med rytter udefra, har dog haft det i tankerne, da det er hårdt og ikke sjovt at stå med alene :/

 

 

Har ikke hørt om Anita før og må også indrømme at så alternativ behandling aldrig har været noget jeg har gjort mig så meget i, men er villig til at prøve det meste på nuværende tidspunkt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bbbbbbbb
Forfatter: 
Dato:  25-02-2019 20:39
Kan godt forstå din skepsis - men jeg kan næsten love dig at hun kan give dig svar og du vil komme tættere på en løsning.Det lyder som om at du er tæt på at give op og så er 1500 kr givet godt ud. Hun hjalp mig efter at flere dyrlæger havde været inde over.Det kostede mig en mindre formue.
Anita er meget anerkendt af dyrlæger i udlandet og engang rejste hun en del til udlandet og hjalp heste i fx væddeløbsstalde. Ved ikke om hun stadig gør dette, hun er efterhånden en "voksen" dame.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar.......
Forfatter: 
Dato:  26-02-2019 00:16

Ja det må helt være klart et forsøg værd!

 

Ville jeg give op, havde jeg formenligt gjort det for længe siden, har kæmpet med dette de sidste 3 år :( Og så længe hun er en glad pony, unden nogen form for andre adfærdsproblemer, giver jeg ikke op :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-03-2019 13:55

Har du fået testet for borrelia?

 

Min hoppe har stået med præcis samme problematik, blev udredt for 30.000+ igennem et år, hvor vi også kiggede i den helt forkerte retning både ift. Hormonelle problemer, rygproblemer, nerveproblemer osv osv,

 

Hun har til dels stadig opblussen af symptomer forår/efterår, dog i meget mildere omfang nu end tidligere. Hun havde fået en borreliainfektion, hvilket er kendt for at kunne give opblussen af symptomer i netop overgangsperioderne.


Mvh Mie C.

Med dragen Teaser

 

Vil du følge med i daglige opdateringer?

følg med her:

www.facebook.com/dvdragenteaser

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dækkende
Forfatter: 
Dato:  26-03-2019 12:57

Overvej lige dækkenet som årsag igen.

 

Jeg havde part på en pony engang, som begyndte at udvise tegn på smerte, når jeg satte mig op og sprang af og kun da.

Det viste sig, at den havde trykninger på mankebenet som følge af dækkenet. Der var intet at se, men den var tydeligt øm på manken ved berøring.

 

Du siger, du har brugt de samme dækkener længe / altid - måske skulle du overveje at prøve nogle andre???

 

Bare en tanke

 


Nu med skovtursquarter

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar......
Forfatter: 
Dato:  28-03-2019 08:38

Jeg har ikke fået hende testet for borrelia, men kunne måske være en ide.. dog er det ikke kun lige i overgangsperioden der er problemer, det er hele vinteren og så er der ingenting forår/sommer :(

 

Hvad angår dækkenet giver det ikke mening at skifte et dækken ud der har perfekt pasform? Jeg har prøvet flere dækkener gennem tiden, men dem hun har nu passer bedst. Hun er bestemt heller ikke øm i manke området og elsker faktisk at blive gnubbet der, så tænker ikke hun har smerte der.

Desuden kan det ikke være det, da problemet igen er væk nu hvor det er blevet forår og jeg har ikke skiftet dækken på hende endnu..

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-03-2019 20:56

Det lyder godt nok træls... jeg har ikke noget bud på, hvad det kan være, lyder jo ikke til at det er dækken, udstyr, ridning mv. der er problemet, når du kun har problemer om vinteren.

Hvis det var om sommeren kunne man overveje om det var allergi, men det lyder heller ikke sandsynligt, når nu du har problemet om vinteren.

Kan man få en adfærdsterapeut ud? Tænker at der findes sådan nogle til f.eks. hunde, hvilket jeg har haft god gavn af til en hund jeg engang havde.

Eller måske en der kan snakke med dyr, som måske kan spore sig ind på, hvad problemet er? Jeg ved personligt ikke helt, hvad jeg skal tænke og mene om det med at snakke med dyr, men hvis jeg var i din situation ville jeg nok være så desperat, at jeg ville forsøge alt.

Håber for dig, at du finder en løsning på dine udfordringer. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider