Logo used for printing

HN afstemning
Hvor meget betaler du i staldleje pr hest? (Foreslag: Sebrina )

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Dækken til fjordhest
Forfatter: 
Dato:  29-01-2019 12:44

Hej HN'er.

Jeg købte i efteråret en sød fjordhest... desværre har hendes dækken givet hende slidmærker på bringen/skulderen. Derfor er jeg nu på jagt efter et nyt dækken til hende.

Hun er en smule bred fortil, ikke meget, og er ellers en spinkel ung dame...

Hun bruger 135 - 130 i str.

Nogen der har gode forslag til dækner der IKKE slider, hverken på manken eller på bringen?

Jeg har tænkt på enten BUCAS eller Amigo. Hvad er bedst? Andre forslag? Helst ikke alt for dyre...

På forhånd tak for hjælpen.

0
0
Svar på denne tråd

dækkenhelvede ;)
Forfatter: 
Dato:  29-01-2019 14:32

Bucas er generelt smalle, så det ville jeg ikke vælge til en fjorhest der er lidt bred over bringen. Min travhoppe kunne passe dem som 4års, men året efter havde hun sat lidt mere fylde og så være det alt for smalt.

Så hvis det skal være en af de to nævnte ville jeg vælge amigo. hvilket hun går med nu, i en omsyet model med v-lukning. (nu kan man vist købe en model med denne lukning)

Jeg er selv ret glad for horze avalance til min noget brede vallak, og det fungere også godt til min hoppe der lige er nummeret smaldere.

Jeg synes generelt at de dækkener jeg har set og prøvet med halvhøj hals har været bedst ift slid, da de ikke glider tilbage på samme måde.

0
0
Svar på denne tråd

tjaaaaaa
Forfatter: 
Dato:  29-01-2019 19:16

jeg bruger dækner fra AB il mine oldenborgheste.de passer fint - og så er de jo til at betale

0
0
Svar på denne tråd

bbbbbbbbbbbbbbb
Forfatter: 
Dato:  30-01-2019 13:06

Du kan købe en "hagesmæk"/bringeforlænger så kan de fleste dækkner nå.

Jeg er selv ejer af en fjordhest med en MEGET bred bringe. Jeg syntes nu ikke det er svært at finde et dækken han kan have på, men køber selvfølgelig ikke et dækken med halvhøj hals, for i det tilfælde vil min helt sikkert blive kvalt.

han er 142 i stang og bruger str 135/140 men jeg spændt også spænderne forand helt ud, så går det

:O)

1
0
Svar på denne tråd

Tika Rideudstyr
Forfatter: 
Dato:  01-02-2019 10:41

Jeg har prøvet mange dækkener hen over årene, men er nu landet på

Tikas egen kollektion - 4horses hedder den. De passer godt til mine fjordheste, og er rimelige i pris, synes jeg.

Lando, som har lidt runde "ponyribben" og der udover vist er meget almindelig i bredden, bruger 4horses Turnout. Han har et overgangsdækken og et vinterdækken, og de kører nu på 3. sæson. Jeg har skiftet en enkelt benstrop, det er alt.

Asterix, som engang var en smal og "halvædel" sag, men som nu er en rigtig "dressur-kampvogn" med mange muskler, bruger 4horses Sports Combinator. Der er mange kombinationsmuligheder, men jeg har valgt et overgangsdækken og en vinterliner, så jeg har 2 dækkener i ét. Det kører på 2. sæson nu, og selvom der indimellem bliver rykket noget i det fra de andre heste, så holder det fint.

De gamle HorseGuard dækkener lå ellers supergodt på Asterix, men de har fået en lidt anden facon nu om dage, så det senest indkøbte regndækken tager ham lidt på skulderen.

Hvis din hest ikke er en rullefrans, så er Rambo meget populær, også til de mere bredbringede fjordheste - men mine heste ruller åbenbart voldsomt, for de kan ikke holde dem på plads. Der er nemlig ingen benstropper i Rambo.

Jeg har også hørt, at Bucas Irish skulle være gode til bredbringede heste, fordi de har ekstra skulderlæg - men jeg har aldrig turdet prøve, for de er jo ellers lidt smalle i det (og lidt for dyre til at eksperimentere med, synes jeg).

På et tidspunkt købte jeg en ordentlig røvfuld brugte dækkener af en pige, som havde solgt sine heste, og så var der jo en forholdsvis billig mulighed for at prøve forskellige mærker af.

Jeg husker især et par dækkener, der hed noget i stil med "Premiere", som lå helt kanongodt på Lando - men hvor det kommer fra, og hvad det koster, fandt jeg aldrig ud af.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
1
Svar på denne tråd

Tika Rideudstyr
Forfatter: 
Dato:  01-02-2019 10:49

Lige en tilføjelse: jeg kan se på Tikas hjemmeside, at de har et rigtig godt tilbud på de almindelige 4horses Turnout-dækkener: tikarideudstyr.dk/4horses-turnout- lite-saet-3-dele

Så er det da overkommeligt at prøve sig lidt frem, for hvis det ikke går, så kan du sælge dem igen uden at tabe en hel masse penge på dem.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
1
Svar på denne tråd

Horseware Rambo...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2019 21:03

Billede

Rambo ligger fantastisk på mine. De fås i billigere udgaver, men Rambo er alle pengene værd. Mit ældste dækken er over 15 år gammelt og stadig tæt.

Mette (Fjolle)

Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd

Tak for hjælpen!
Forfatter: 
Dato:  01-02-2019 22:13
Jeg har nu bestilt et bucas regndækken, og et 150g Horseware Amigo Rambo dækken + en liner på 100g - så nu krydser jeg fingre for at de ligger godt. Oven i det har jeg købt B vitamin tilskud for at de afslidte hår får nemmere ved at gro ud igen.
Tak for hjælpe alle sammen:)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider