Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hest med forstrukket ben (og nakke?)
Forfatter: 
Dato:  28-12-2018 17:39

I dag, da jeg var ude og ride på min hest gik alting findt og han havde godt med energi. Da vi var færdige skridtede vi en tur på marken. Da vi var kommet omkring 100 meter fra gården, tog han hovedet ned som om han ville spise.

 

Lige fra starten, føltes det mærkeligt. Jeg kunne ikke få hans Hoved op igen og det var som om han prøvede at ligge sig ned. Jeg hoppede af ham, og kunne se at han ikke ville sætte sig ene forben ned, samt var hans hoved helt nede ved jorden og han ville ikke løfte det. Han snublede ligesom i en ring rundt om mig.

 

Jeg trækkede ham hjemad, hvor han begyndte at putte vægt på benet og egentligt gik meget fint uden nogen halten, men hovedet forblev nede ved jorden (og ikke fordi han ville spise noget!)

 

jeg fik sadlet ham af og taget hen ved vandslangen for at spule hans ben i 5 min. Han stod med hovedet helt nede ved frisk græs men var næsten ikke interesseret i det (han er normalt MEGET madglad). Da der var gået 4 min så begyndte han ligesom at ville have lidt af græsset og støttede også fint på benet. Jeg træk ham så tilbage tiæ stalden og ned at staldgsngen (stadig med hovedet 10 cm fra jorden).

 

Da først jeg stoppede ham på staldgsngen og fik hans grime på, løftede han hovedet en smule, og det var som om han opdagede at han skam godt kunne dette, da han derefter tog det helt op til en normal, afslappet højde uden at jeg gjorde noget. Han tog ikke hovedet ned igen efter dette, og da vi mærkede efter langs ryggen, nakken, skulderen og benet var der intet som han reagerede på.

 

Han fik en BoT gamache på det benet og kom så ind i hans boks (hvor han selv gik ind (med hovedet i normal højde) og fint drejede rundt. Han spiste glædeligt af sit wrap og kunne både tage hovedet ned og op igen mens han spiste.

 

Egentligt ser det ud til at han har det fint nu, men jeg ville høre om der er nogen der har en ide om hvad kunne have gjort dette? Vi gætter selv på at han var lidt overdramatisk og nok troede han havde mere ondt end han egentligt havde. Måske har han blot foretrækket en muskel?

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider