Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 HJÆLP!!!! Lymfangitis/rosen
Forfatter: 
Dato:  24-12-2018 14:12

Kære HN

 

Min 5 års springhest er nu indlagt på 3. uge med Lymfangitis, det ene bagben er elefantben, hendes infektions tal er høje og er steget igen de sidste par dage. Dyrlægerne har behandlet hende med antibiotika og har nu sat hende op, så hun får 3x dagligt, i håb om det kan slå det ned.

 

Så HJÆLP!!! er der nogen der har erfaringer med lymfangitis og har haft heste der er blevet behandlet succesfuldt, så vil jeg meget gerne høre hvad jeres dyrlæger har givet, som virkede?

 

Har læst nettet tyndt og er virkelig ved, at være panisk over, at det endnu ikke er i bedring!!

 

De bedste hilsner Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lymfangitis
Forfatter: 
Dato:  25-12-2018 22:06

Har lige hørt om en 25+ hingst som blev behandlet med både antibiotika og anti-allergi. Det hjalp inden for 48 timer. Og han har ikke haft det siden - nu 2 uger.

 

Dyrlægen sagde det kunne være allergi.

 

God bedring,

-tjaldur

0
0
Svar på denne tråd
 
 allergi
Forfatter: 
Dato:  29-12-2018 10:42

Tror måske også lidt det kunne være noget allergi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lymfangitis
Forfatter: 
Dato:  29-12-2018 19:56

havde en vallak som tit havde hævede bagben. Sidsel sommer kaldte det lymfangitis, hun henviste mig til en biopat, hvor jeg fik nogle dråber han skulle have i foderet. Han har ikke haft hævede bagben siden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har set flere tilfælde
Forfatter: 
Dato:  02-01-2019 14:16

Den hestepension, hvor jeg tidligere stod opstaldet, var der hver vinter 2-3 heste, som fik lymfangitis. Alle er kommet sig hver gang efter behandling.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Intensiv behandling
Forfatter: 
Dato:  10-01-2019 14:41

Min venindes gamle fuldblodshingst fik det da hun prøvede at fjerne hans muk, ved at smøre og fjerne skorper. Han blev indlagt på klinikken til intensiv behandling, som fjernede det ret hurtigt. Din dyrlæge skal prøve at kontakte Kasernens Hesteklinik, det var dem de behandlede ham.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider