Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Bucas power turn out ekstra
Forfatter: 
Dato:  08-10-2018 09:22

Har nogen erfaringer med dette dækken? Det lyder jo som lidt af en universalløsning her til vinter, når det kan brugen inden for +17 til -25 grader, og lægges direkte på svedig hest.

 

Derfor vil jeg gerne høre andres erfaringer med dækkenet? Holder det, hvad det lover?

 

Pft :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt dækken
Forfatter: 
Dato:  09-10-2018 06:42

Jeg har gode erfaringer med det - har dog "kun" et Bucas turn out dvs. uden ekstra fyld. Min erfaring er at det er super godt som overgangsdækken når temperaturen svinger meget, så holder det hvad det lover. Synes ikke, at det er helt varmt nok til de kolde vinterdage, men det er "ekstra" måske.

 

vi lægger det ofte på en svedig hest, og den tørrer hurtigt (også når den ikke er klippet). Efter 7 års brug er dækkenet dog ikke så vandtæt mere, men det er vel også ok.

 

Overvejer at købe et nyt, og grunden til at jeg ikke har gjort det endnu er farven ? Det ser nemlig altid møgbeskidt ud pga den lysegrå farve .....

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  14-10-2018 11:56


Det kommer nok an på hvilken hest du har. I min verden kan et dækken aldrig spænde så bredt. Medmindre man har en hest, der kan gå med fx regndækken hele vinteren.

Jeg har stået med en der brugte det og den var meget varm under dækkenet på forårsdage. Der havde den nok mere haft gavn af og nøjes med regndækken fx. Og var kold under det på vinterdage, hvor et vinterdækken nok havde fungeret bedre.

 

Jeg har heller aldrig kunne lure det med, at man kan ligge det på en våd hest - for hvor forsvinder det vand der suges så hen - hvis det bare ligger sig mellem foer og vandtætstykke - så ligger det der og er ulækkert med kondens?


Nu med eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider