Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Pavo ease and excel
Forfatter: 
Dato:  11-09-2018 07:00
Jeg har tidligere lavet en tråd om stivelsesfattigt foder til heste, der er svære at holde i huld. Der kom rigtigt gode forslag, og vi fandt også et føder, som fungerer rigtig godt for min lille hest.
Men måtte også konstatere, at det med stivelsesfattigt primært er målrettet nøjsomme heste, idet det er ret begrænset med udvalget til sådan nogen som min.
Nu faldt jeg så over en ny variant fra Pavo - ease and Excel. Skulle være stivelsesfattigt foder til heste med mave problemer og har stort ser samme FE, som de ERS pellets, jeg fodrer med nu. Og så ville prisen være ca 30 kroner mindre pr. sæk, og det ville jo heller ikke gøre noget.

Men jeg er ikke super foderkyndig, så lurer lidt på, hvad i tænker om foderet? Indhold kan ses her https://www.pavohorses.co.uk/products/pavo-easeexcel

 

Mvh Michelle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 foder....
Forfatter: 
Dato:  11-09-2018 09:27

Umiddelbart ser det fornuftigt ud uden at jeg dog har nærstuderet, hvordan det dækker.

 

Nu hvor jeg kan se at prisen også har lidt betydning - Har du så kigget på Aveve Sport Mix Zero. Her mener jeg at den vejledende udsalgspris er på 209 kr, men der er 20 kg i sækken. Ud over dette så køre de også med en rabatordning, hvor man får hver 10 sæk gratis når man handler ved en fast forhandler.

Jeg skifte fra ERS til Sport Mix Zero pga prisen og som ekstra bonus så er min mavesårshest også mere glad for det.

Aveven er lidt mere fnuller agtigt end det jeg har set fra pavo (nævner det da nogen heste bare ikke er til fnuller).

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pavo...
Forfatter: 
Dato:  11-09-2018 11:49
Jeg giver ca 195 for ERS og ville skulle give omkring 160 for Pavo, så tænker prismæssigt ikke, at det vil kunne svare sig ift pavo'en, men hvis indholdet er godt vil jeg da lige tage et kig alligevel.

 

Mvh Michelle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja.....
Forfatter: 
Dato:  12-09-2018 12:58

Ja det er godt nok også billigt ift de priser jeg lige kunne finde på nettet/ det jeg selv har givet.

 

Er det inkl moms? eller har du en virkelig billig forhandler?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pris...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2018 18:02
Bor i det sydjyske, så Tyskland er tæt på ;)

Fordelen ved Pavo er så, at prisen ikke afhænger af at købe en vis mængde, hvor der ved ERS pellets gerne skal købes over 15 sække ad gangen.

Men selvom billigere pris self er lækkert, så er det vigtigste at hun trives og kan holde huld. Jeg oplevede et ret markant skift i hendes humør, da jeg skiftede til stivelsesfattigt foder (Hun var før meget bokssur og altid på nakken af min gamle pensionisthest). Jeg tænker hun har lidt tendens til meget mavesyre/mavesår.
Så uanset pris, fortsætter vi med stivelsesfattigt, masser af grovfoder osv.

Synes bare det er lidt interessant, hvis der begynder at komme lidt mere foder på markedet til sådan en som min, der er alt andet end nøjsom, men som stadig gerne skal undgå for meget stivelse.

 

Mvh Michelle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ease and Excel
Forfatter: 
Dato:  20-09-2018 13:27
Jeg har nu fodret med Ease and Excel i ca 3 måneder. Hesten der får det, er en sensibel og ofte nem til stress dressurhest. Der er en verden til forskel, efter hun har skiftet foder. Hun er næsten ikke spooky at ride længere. Og hvor hun ofte så oppustet ud før, ser hun bare helt normal ud nu. Ja, jeg er ihvertfald fan :)

Ejer af Stald Narnia - find os på fb :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Foder...
Forfatter: 
Dato:  20-09-2018 19:29
Tak for din erfaring.
Jeg har været ude at købe et par sække tænker det skal prøves, og så må hun jo skiftes tilbage, hvis ikke det fungerer for os.
Jeg forventer/håber ikke på store forandringer, bare at hun fortsat holder huld og humøret/adfærden ikke ændres til det værre igen.

Så nu skifter vi stille over, og så håber jeg da vores erfaringer bliver lige så gode :)

 

Mvh Michelle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  21-09-2018 15:58

Hercules er også lige kommet med et foder til heste, der skal ha' lav stivelse men ikke er nøjsomme :)

Hercules Competetion Low Starch hedder det.

 

Der udover findes der også ved Dangro Omega 3 Perfomance, en lidt lavere mængde er Active Care hvor man så kan supplere med fiberpiller eller linocrunch hvis der mangles huld.

 

Hippolyt Solo er der også mange der bruger, på heste der har svært ved at holde huld og som skal ha' lav stivelse.

 

Höveler Puritan Senior kan også bruge til heste der har samme problematik. Min får det, hun er ikke senior men trives godt på det - hun er dog nøjsom og får derfor kun 150g pr 100 kg hest men det kan udfodres med 450g pr. 100 kg hest til tynde heste. Eller 300 gram pr. 100 kg hest til heste i let arbejde.

Höveler er generelt ret overset mærke på det danske marked.

 

Så der findes nogle alternativer.


Nu med eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Update...
Forfatter: 
Dato:  13-10-2018 19:31
Først lige tak MRJN - jeg havde fuldstændigt overset, at du havde svaret i tråden, men der er da lige et par mærker, der er skrevet bag øret.
Generelt synes jeg dog hurtigt det kan blive ret dyrt at fodre nogenlunde stivelsesfattigt, hvis man da ikke har nøjsom hest selvfølgelig.

Nå, men en overvejende positiv update efter foderskiftet er der herfra. Lillehesten er blevet tyk - sådan rigtig med en lille mave der buler ud og det hele, så hun nu faktisk er sat ned i foder!
Min mor mener dig hun er blevet lidt bokssur igen, men eftersom det kun er overfor min mor, ingen andre, og de også er mere på stald nu end før tidsskrift, så tror jeg bokstid og ikke foder skal have skylden.
Ellers er hun fin i pelsen, gid energi osv.
Så nu er jeg bare spændt på, om hun holder huld, når det bliver koldere:)

 

Mvh Michelle

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider