Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Erfaring søges - folde uden mudder
Forfatter: 
Dato:  06-09-2018 15:20

Hej alle

 

Vi står og skal anlægge vinterfolde på vores nye ejendom, og søger derfor lidt erfaring med en bestemt type anlæggelse.

 

Vi vil gerne benytte os af jordarmering og vil derfor høre om der er nogen der har erfaring med denne type af græsarmering til formålet:

www.netbyggemarked.dk/graesarmering- sort.html?utm_source=p...ricerunner

 

Der står nemlig at de kan anvendes til hestefolde, men jeg har kun hørt om et par islænderfolk, der har dem, men da min hest vejer 600 kg, er jeg i tvivl om de ville kunne beholde deres funktion når de skal bære hans vægt

 

På forhånd tak :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Riste på fold
Forfatter: 
Dato:  10-09-2018 20:29
Vi har riste på folden hvor mine står. Om det lige er den slags ved jeg ikke. Det er vigtigt at underlaget er godt inden du ligger dem og at der kommer et slidlag i form af grus eller perlesten ovenpå. Og at der muges dagligt. Men så går de også fint og tørt.

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 græsarmening
Forfatter: 
Dato:  11-09-2018 12:59

der hvor mine heste står, kører vi med det her: www.bgflux.com/da/bygge-og-anlaeg/ graesarmering/ecoblock- graesarmering-p212964-1290

som er identisk med det her:

https://tte.as/tte-hest

 

og der taler vi kun store heste på plus 500 kg.

 

Min erfaring er pt at man skal have et gruslag eller tæt græslag på- fliserne er nemlig glatte i sig selv, så hvis de ligger et sted hvor hestene kommer i fuld fart, skal der et gruslag ovenpå. Men så holder de tilgengæld til alt

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Køb de dyreste
Forfatter: 
Dato:  16-09-2018 09:25

Nu har jeg læst meget om det og jeg vil helt klart købe de dyre dvs TTE for det de koster ekstra sparer man i anlæg. De billige kræver helt at der bliver lavet en sindsyg god bund under hvorimod de dyre kan lægge direkte på jorden, som bare skal jævnes inden.

 

Alternativt har jeg kigget på dem her www.tdj.dk/shop/ jordarmeringgraesarmering/269-tdj- heavymat-6095.html


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider