Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Reservere boks inden køb af hest?
Forfatter: 
Dato:  26-08-2018 14:02

Hej alle

 

Jeg skal til at se på hest, som skal opstaldes på rideskole i en større by.

Jeg skal jo have et sted at stille dyret, når det er købt, men jeg har kigget efter hest sådan lidt løst i et par måneder nu, og jeg tror, at det kommer til at tage tid, før jeg finder en, der opfylder det, som jeg ønsker. Men en dag er HESTEN der jo! Og så skal jeg jo have et sted til den inden jeg køber. Nu kigger jeg jo kun småseriøst endnu, men plejer man at skulle reservere boks et sted - og kan man overhovedet reserveret en boks i flere måneder, hvis det nu trækker ud med at finde hesten? Surt at betale en dyr boks uden at have en hest at putte i, og tvivler på at rideskoler vil holde boks for en i måske 2-3 måneder?? De færreste steder heromkring tror jeg bare har tomme bokse, som man lige kan rykke ind i med kort varsel.

Hvad er jeres erfaring/ hvordan har I andre gjort, og hvad vil i foreslå?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Søg parallelt
Forfatter: 
Dato:  26-08-2018 17:34
Jeg begyndte så småt at se efter heste i november sidste år.
Mere og mere alvorligt i takt med at jeg øgede min opsparing mens jeg søgte.

Jeg begyndte om vinteren at søge opstaldning.
Jeg har siden marts vidst hvor at jeg ville have min hest stående - når jeg fandt hesten.
Jeg var så heldig at ejeren af stedet havde den holdning at "nej, du skal ikke betale noget i ventetiden. Der er jo ledige bokse. Først når jeg ikke kan tage ind anden ind, fordi jeg holder en boks til dig, skal du betale."
Da det trak ud med at finde hesten "se og find en hest og kom ud til os!"
- Fik jeg sagt, at jeg føler mig velkommen og hjemme der?

Jeg snublede over en hest 16.6.2018.
Købte ham 22.08.2018.

Han er en hest, en rigtig kammerat - ellers opfylder han ingen af de kriterier jeg opstillede.
Han er ikke quarter eller paint, end smule for høj og har ikke lært western ridning eller andet af det jeg vil.
Men han opfører sig somom alt er naturligt og prøvet før.

...
Men - køb en blok.
Tag ud og besøg en masse steder.
Skriv adresse, faciliteter, pris mv ned. En side pr sted.
Måske finder du det perfekte sted. Så skal du overveje at betale for at reserve for en boks...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Opstaldning
Forfatter: 
Dato:  27-08-2018 11:42

Vi har ofte haft aftaler med folk om at de betalte depositum for boksen, og så skulle de først betale opstaldning, når de fandt en hest (selvfølgelig indenfor overskueligt tidsrum).

 

Da jeg havde hest i Århus kunne sådanne arrangementer ikke lade sig gøre, så der blev hesten stående hos sælger indtil jeg fandt en boks.

 


Mvh

Mette

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider