Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Si led
Forfatter: 
Dato:  07-08-2018 17:01
Hej. Jeg har en hest som bøvler med sit si led. Jeg er ret frustreret over han ikke rigtig reagerer på behandlingerne af kiropraktoren denne gang. Hvor lang tid oplever I at der går fra behandlingen til der er en effekt?

Mvh Louise
0
0
Svar på denne tråd
 
 SI led løsnende
Forfatter: 
Dato:  07-08-2018 22:46

Når jeg løsner SI led på en hest kommer reaktionen med det samme. Behandlingen kan godt arbejde videre i hestens krop nogle dage/uger. Men en løsnen opleves med det samme - og det kan ses i hestens bevægemønster samt reaktioner.

Men en låsning kan komme meget hurtigt igen, såfremt den oprindelige årsag til SI problemtikke ikke er fundet og løst. Så kan behandlingerne være ren symptom behandling.

Fx hvis du har et arbejde med at sætte tungt service på plads på en højtplaceret hylde efter opvask og får ondt i ryggen af det, kan du få nok så mange løsnende kiropraktor eller massage behandlinger - hvis du ikke ændrer på din arbejdsstilling/forhold vil ondt i ryggen sandsynligvis komme igen meget hurtigt.

 

Der er selvfølgelig også den mulighed, at SI led-prolemer er en følge af at en anden kropsdel ikke fungerer optimalt, og måske ikke er blevet løsnet?

 

-Nanna


Hestekundskab for børn og begyndere

Hestemassør. Afspændingsmassage løsner hestens over/underlinie

Dyrekommunikation, clairvoyance og healing til dyr og mennesker

www.facebook.com/heste-theisen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Si led
Forfatter: 
Dato:  08-08-2018 07:14
Tak for dit uddybende svar. Når jeg læser om si led så kan det blive låst/skævt hvis hesten falder eller noget i den stil, så er det vel årsagen til problemet og så behøver der vel ikke være noget galt andre steder på hesten?

Hos mig løsnede kiropraktoren det og hun kunne mærke bevægelighed i hesten bagefter. Men når jeg har ham på banen er der ingen forskel at se. Men måske mangler de omkringliggende muskler også at blive løsnet for at de ikke trækker i den forkerte retning igen?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kiropraktor...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2018 09:12

til heste, er så vidt jeg ved, IKKE en beskyttet titel, derfor ville jeg sikre mig, at behandleren også er dyrlæge. Dermed ikke sagt, at det er nogen garanti.

 

Min tanke går på, at dels kan det tage nogle gange, før kroppen giver slip. Det er det samme for os mennesker. Dels kan det være et symptom på en skævhed et andet sted.

 

Jeg er hverken dyrlæge, massør eller lign., men jeg mener, at nakke og hele bagparten hænger sammen, så det kunne MÅSKE være en forklaring. Eller at problemet stammer fra et sted der i mellem, som også Nanna nævner.

 

God bedring med hesten, og man lærer en pokkers masse at netop sådan udfordringer.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Kiropraktor
Forfatter: 
Dato:  08-08-2018 10:55
Hende jeg har brugt til kiropraktor er også dyrlæge, så det skulle være godt nok :-) Hun har også tidligere løsnet si leddet på ham med god effekt. Men han er avlshingst og har bedækket hopper hele foråret og sommeren hvilket har gjort det umuligt at holde det si led på plads samtidig. Og så er der jo et hav af forskellige behandlere, så jeg synes lidt det er en jungle at vælge hvem man skal prøve!
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider