Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Advarsel. mod Universitets Hospitalet
Forfatter: 
Dato:  14-04-2018 11:46

Jeg skal hermed advare mod brugen af Universitets Hospitalet i Tåstrup for store husdyr.

Årsag:

Havde en hest der fik Tarmslyng. Vores egen dyrlæge konstateret en fejl lejring og anbefalede hospitalet.

Vi valgte og køre der til. Den største fejl nogensinde begået.

Vores heste blev udsat for dyreplageri af værste skuffe.

Først vil man tage et Bughulepunktat, men den studerende laver en

graverende fejl, der senere koster hesten livet.

Hun bruger en scalpel til genboring af bughinden, men skærer også hul i tarmen. ( det opdages ikke ) Men for at tage en prøve så bruger man et redskab på ca 15 cm i længden. Noget sad i vejen, for denne prøve og det viste sig at være milten, der blev perforreret 5 gange. Først 3 gange af den studerende og derefter 2 gange af Dyrlægen.

Hesten måtte under operationen have tilført ca 6 liter blod, da den var ved at forbløde. Derefter fandt man tarmslynget, der ikke var et problem, ingen misfarvning.

Hullet lavet af den studerende, opdager man ikke, selvom det var tyktarmen, der ligger lige over milten.

Man lukker og slukker.

2 dage efter operationen, er der ingen bedring, men man symptom behandler hesten istedet for at finde årsagen.

4 dage efter operatioen, begynder den vener og kollapse, og man fører et karteter ned i benet på hesten.

6 dage efter, ingen bedring, men vandholdig diarre, og heste sættes i isolation.

8 dage efter, stadig ingen bedring og masser af medicin.

10 dage efter, aflives. Den stod med massiv ødem i bug og bringe, samt bagpart. Nedstemt og tog ikke føde til sig.

Pris: 68500.- kr

 

Valgte en obduktion, med henblik på retsforfølgelse.

pris: 16000.- kr.

Oplyste hospitalet at jeg havde ekslusiv ret til denne, dvs at de ikke får denne af ses, før en retssag. De tilbød og betale hvis de måtte, men valgte et nej.

Retspatalogen, valgte og skjule oplysninger, idet jeg havde skrevet et ønske om hvad der skulle undersøges.

Men har fået rapporten og billeder.

 

Hesten har fået ødelagt tarmen allerede inden den blev opereret, og havde blødninger i benene og bugen.

Hullet i tarmen var på 2 cm.

Udover dette havde den blødninger i lungerne samt betændelse, ligesom den havde blodforgiftning og bughinde betændelse.

Hvordan kan det lige ske på et Universitets Hospital.

 

Fødevarestyrelsen har fået sagen, og har meddelt, at man har anmeldt sagen til Politiet, da man vil forfølge de ansvarlige for overtrædelse af Dyrværnsloven samt Dyrlægeloven.

TV2 Lorry laver et indslag i næste uge.

 

Råd. Kør gerne længere end til Universitets Hospitalet i Tåstrup, for de aner ikke hvad de laver, og til orientering har de nogen af de højeste lønninger indenfor branchen. Lønningerne ligger mellem 45000-75000 kr.

Hvordan ved jeg det ?? jo for at se om der var grund til at klage valgte jeg at få aktsindsigt, og der kommer deres lønninger op.

2
1
Svar på denne tråd
 
 Ah for hule da
Forfatter: 
Dato:  14-04-2018 14:31

Føler med dig det er så stort et chok man går igennem. Har stået i lign. Situation bare for næste ti år siden. Min kære hest døde også.

Bruger dem aldrig igen.

 


0
1
Svar på denne tråd
 
 oplevelse med kvl
Forfatter: 
Dato:  24-04-2018 12:35

Jeg har fået en hest opereret for tarmslyng, fået fjernet meget tarm da den var dødt, en stor knude der hang i en stilk....virkelig en kompliseret operation og enda var hesten alergisk så da den skulle vågne op var luftveje blokeret og den kastede sig i gulvet med nystyt bug...heldigvis var dyrlægen hurtig og fik lavet et hul i luftrøret så den kunne få luft og alt forløb nu planmæssigt. Blev udskrevet 25 dage senere pga traktomihullet skulle lukkes- Så kun ros til overs for de reddede denne hests liv.

 

Samme nar blev en 19 årig vallak tarmslyngs opereret og udskrevet 10 dage senere.

 

Og en 21 årig hoppe med føl blev også tarmslyngsopereret og også udskrevet 12 dage senere.

 

samme nat kom også en 9 årig der blev aflivet akut da dens tarme var bristet under transport til kvl og dermed ikke kunne reddes.

 

Desværre sker der indimellem fejl og måske de studerende ikke skal have lov på kunders dyr men måske på deres egne dyr.....det er forfærdeligt når noget går galt.

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider