Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Man og hale
Forfatter: 
Dato:  04-03-2018 21:15

Hej alle hestetosser.

 

jeg har en skøn blanings frieser med dejlig tyk man og hale men....

hun har været klippet og i den sammenhæng jo haft dækken med hals på og derfor ser hendes MAN overhoved ikke godt ud.....

 

Er der et tilskud som kan hjælpe det hele på vej igen, jeg ved godt det er genetsik men hun har det jo normalt men er fuldstænig slidt af..

 

Håber der kan hjælpe min stakkels hest

0
0
Svar på denne tråd
 
 kuk kuk
Forfatter: 
Dato:  07-03-2018 07:20

Hej Maja

 

Jeg ved ikke om der er et tilskudsfoder til det. Min tanke er mere om halsen på dækkenet er for lille?

 

Min egen hest har et Rambo Duo og et Amigo dækken - begge kan der sættes hals på.

 

Når han har sit Amigo dækken på med hals, så er er manen fin. Går han med sit Rambo dækken og halsen på, så mister han hår i manen et bestemt sted. Rambo halsen er noget mindre end Amigo halsen er. Om det er det vides ikke..


Mvh. Randi, som fandt sin drømmehest, Nymarkens Quark <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Man og hale
Forfatter: 
Dato:  07-03-2018 08:17

Det en fin tanke, men det er nok en smule for stort end for lille, det er ikke knækket af men det er faldet af fordi manen ikke får luft og har været indelukket...

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Indelukket
Forfatter: 
Dato:  07-03-2018 18:36

Manen falder ikke af fordi den ikke "får luft" hår, såvel som negle, er dødt og har hverken behov for luft eller næring udefra. Derimod får hårroden alt den næring, samt ilt fra blodet, så mener du virkelig det er "faldet af" så ville jeg kontakte en dyrlæge, for så er det indefra den er gal.


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har set det
Forfatter: 
Dato:  08-03-2018 14:26

med, at manen "falder af" på en hest med eksemdækken døgnet rundt om sommeren. I det tilfælde var det, fordi de døde hår blev filtret ind i det levende (i stedet for bare at blive fældet af - hårene blev fedtede og filtrede af at være lukket inde), så manen så tyk ud, men var i virkeligheden meget filtret, og levende hår blev hevet med ud, når man forsøgte at fjerne det døde. Det resulterede i en tyndere man. Hvis det giver mening.

 

Man kan give et tilskud af biotin for at styrke hove og hårvækst.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Og når jeg siger
Forfatter: 
Dato:  08-03-2018 14:48

døde og levende hår, så mener jeg hårrødder. Altså hår, der er faldet af vs. hår, der stadig sidder fast.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Man og hale
Forfatter: 
Dato:  13-03-2018 18:55

Sine, lige præcis hun får sådan nogle tykke flirtede hår klumper pga hendes lange man er pakket inde i halsen, og når jeg så børster den falder der topper af, og har aldrig oplevet det får hun fik hals på.:)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider