Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 4 Nye sko, og hård frost på vej
Forfatter: 
Dato:  23-02-2018 17:46

Min datters pony har måttet have 4 nye sko.

Efter 2 besøg af smeden inden for de sidste tre måneder, har vi måtte se i øjnene at det våde efterår, blandet med en frossen vinter og en tilpas mængde motion, har taget hårdt på de små futter. Derfor valgte smeden og jeg, at nu var nok nok. Nu skulle hovene have lidt ro til at vokse, og så måtte vi kigge på dem igen om ca. 8 uger.

Han har aldrig gået med sko før, og han er også bare en lille baby hest, som træder godt ind under sig, så smeden ville sætte pris på et par klokker på forhovene, så han ikke skulle sætte alt for mange sko på.

Det har pony også fået, og efter lidt googlen og gennemlæsning af gamle annoncer herinde, går han nu med hvide gummiklokker med dobbelt velcro. Det ser ud til at fungere super fint.

Men da det nu ikke er os der lukker ud, så skal han stå med dem om natten. Gør jeres heste også det?

Altså står med gummiklokker på stald om natten?

Og hvad med den hårde frost der kommer? Kan pony stå fast på frossen jord?

Det er ved at være nogle år siden min egen olde gik med sko, så jeg kan faktisk ikke huske hvad jeg har gjort i frost vejr.

0
1
Svar på denne tråd
 
 Prikprik
Forfatter: 
Dato:  23-02-2018 22:04

Min går med 4 sko - og heraf rollers på forbenene :) Han har alm. klokker på forbenene, enten dem fra Horze eller en anden neopren-udgave (Horseguard, biltemas m.m). Det fungerer rigtig fint. Jeg har hørt, gummiklokkerne kan give brandsår, så det har vi ikke på - men har nu set flere, hvor de virker fint :)

 

Han får sine på om morgenen og af om natten. Jeg lader dem aldrig stå med sådan noget på, da det kan give gnavemærker, klemme dem eller gøre koderne helt svampede :)

 

Min går ude på græs med fire sko, og han står OK fast. Dog skal man lige være opmærksom på dem, hvis det bliver tø-sne. Det klumper af h til under fusserne :)

Billede

Dem her fra Biltema er super smarte - de er som regel til at finde, når han taber dem :D

 


*****

VH

Anna

- Med pintovallak Alberto A Kila:
www.instagram.com/annacharlotten/

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider