Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Kæmpe hævelse under maven???
Forfatter: 
Dato:  07-01-2018 19:14
Hej.
Meget mystisk hævelse under maven lige bag gjordlejet. Symmetrisk i både højre og venstre side. Hver hævelse var ca 20 × 10 cm og et par cm høje. Det lignede lidt en ekstrem voldsom reaktion på et insektbid og det føles lidt væskefyldt. Hun har ligeledes en tennisboldlignende hævelse mellem forbenene.
Kan det være en allergisk reaktion? Hun opfører sig som hun plejer og er frisk og livlig. Hævelsen ml forbenene reagerer hun på hvis jeg trykker. Hun reagerer ganske lidt på dem under maven. Den ene hævelse under maven var næsten forsvundet fra i går. De to andre var faldet en smule.
Jeg har fotos.

Hilsen Line

R.I.P. Deseado

DMJ D'YQUEM

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nældefeber
Forfatter: 
Dato:  07-01-2018 19:27

Det lyder som en omgang nældefeber... Har den feber?

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Trine
Forfatter: 
Dato:  07-01-2018 19:37
Det kender jeg slet ikke. Nej, hun er helt sig selv, frisk, vågen og glad og god appetit.Jeg må lige slå det op og se om symptomerne passer.

Hilsen Line

R.I.P. Deseado

DMJ D'YQUEM

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hævelse...
Forfatter: 
Dato:  08-01-2018 09:42

Jeg syntes nu også det kan lyde som lymferne der er hævet, tjek alle ben mm for muk eller et lille sår der måske har givet infektion som er gået i lymferne - lymfangitis.

Har haft en hest med det, det er kun dyrlægen der kan hjælpe.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har hun været faldet?
Forfatter: 
Dato:  08-01-2018 20:36

Det lyder lidt som det én af vores hopper fik efter hun styrtede i ridehuset og fik bøjet et forben op så hun ramte sig selv mellem/bag forbenene. Sandsynligvis et bristet blodkar. Det forsvandt stille og roligt i løbet af nogle uger.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  08-01-2018 21:52
Tror jeg fundet årsagen til hævelserne...som i øvrigt var faldet meget i dag. Jeg fandt en smule begyndende muk i den ene kode. Hun plejer ikke at reagere så voldsomt, men mon ikke det hænger sammen.

Hilsen Line

R.I.P. Deseado

DMJ D'YQUEM

0
0
Svar på denne tråd
 
 Som Charlotte
Forfatter: 
Dato:  09-01-2018 07:40

Som Charlotte har jeg erfaring med, at et slag i det område kan give en stor hævelse. Før Franciska blev min stod hun på rideskole i en meget lille boks og havde problemer med kolik i vinterhalvåret. Jeg husker ikke, om det skete mere end en gang, men hun havde også fået ramt sig selv bag/mellem forbenene med hoven/skoen i forbindelse med kolikken og fik en stor hævelse.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Opfølgning...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2018 22:12

Det hele er lidt mystisk. Tror faktisk at det var et slag/tryk hun selv havde forårsaget for hun kløede sig ikke overhovedet, og det var så symmetrisk så det kunne være tryk fra for- eller bagben.

Hævelserne er nææææsten helt forsvundet, men nu er hun begyndt at tabe hårene, hvor hævelserne var?? Og hun har fire hævede ben.

Hader denne besværlige årstid med mudder og regn, regn og mere regn.


Hilsen Line

R.I.P. Deseado

DMJ D'YQUEM

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider