Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Muskel opbyggende
Forfatter: 
Dato:  04-01-2018 19:30
Hej hej jeg har en veninde som starter til foråret med at tilride hendes ungheste. Og hun spurgte mig om muskel byggende til den. Jeg selv bruger det ikke og kan slet ikke vejlede hende. Så jeg forslog hende at prøve at skrive her inde og hestenettet for hende. 

Hun søger et godt produkt Self til hendes ungheste. 
Hun spørger om hesten tager på i vægt af det? 
 Hun spørge om hvor længe der går før man kan se lidt forskel 

Håber i kan hjælpe hende herinde. 
 Tak på forhånd Self 

KH.Tenna

17"Kombisadle sælges,skriv en sms vis i ville vide mere.

RIP.Daisy<3.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Muskler....
Forfatter: 
Dato:  05-01-2018 07:32

...opbygges, når de bruges

 

Siden hun bekymrer sig om, hvorvidt de tager på, så regner jeg med st hestene er i passende huld? Så skal hun ikke gøre noget ekstra, medmindre de begynder at tabe sig, når de kommer i arbejde - og så øger hun bare tildelingen af grovfoder.

 

Jeg ved godt at man kan købe tilskud, som hævder at være "muskelopbyggende", men det passer altså ikke. Der findes ikke noget quickfix - der skal arbejde til.

 

Hvis der er noget i vejen med hestene, så hun på forhånd ved, at de får brug for eksempelvis noget, der kan modvirke mælkesyreophobning, så kan hun jo give et E-vitamintilskud, men der er ingen ide i at hælde det i dem på forhånd. Når en hest starter op på tilridning, så er der jo ikke meget arbejde i starten, og mængden/belastningen bør ikke øges hurtigere end hesten selv kan følge med - sådan bevarer man arbejdsglæden og får hesten til at holde i længden.

 

Men du kan jo sige til din veninde, at gåture faktisk er rigtig gode, både for konditionen og muskelopbygningen, og der vil være rigtig god ide i at starte nu

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
2
Svar på denne tråd
 
 111111
Forfatter: 
Dato:  05-01-2018 10:58
Sif lige præsic det er også min holdning. Muskler kommer ved arbejde. Som vand/bomme/gå tur/bakket terræn osv. Men det vil hun ikke lytte til :(
Kan ikke få hende bevidst at muskler ikke kommet nu og her desværre :(
Og da jeg ikke bruger muskel opbyggende kan jeg ikke hjælpe hende mere. Derfor jeg valgte at lave et opslag.
Men kan se du mener det samme som mig :)
Hesten har fri adgang til grovfoder. Og ja i normal hul.

Mange tak for svar. Håber at hun forstå nu det ikke bare kommer flyvende

KH.Tenna

17"Kombisadle sælges,skriv en sms vis i ville vide mere.

RIP.Daisy<3.

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider