Logo used for printing

HN afstemning
Hvor mange penge bruger du om måneden på din hest? Pr. hest

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Opvarmning
Forfatter: 
Dato:  17-11-2017 09:09
Hej

Jeg er den heldige ejer af flere heste. Min ene er en skøn dame på 15, desværrer er hun ret overfølsom. Vi har pt fundet en foder kombination som er lige hende.

Mit problem er hun vil ikke spise pulver eller andet småt. (ja jeg ved godt disse ting kan købes som piller MEN det er jeg ikke interesseret i hvis jeg kan undgå det)

Hun får

Biotin
Magnesium
Mun

Disse ting er i pulver form. Men plan var at blande det i en masse for derefter at "bage" det så det kan brækkes i stykker i hendes mad.

Mit spørgsmål er simpelt. Kan disse 3 ting tåle at blive varmet op til 50grader i 1-2 timer og kan de tåle at blive frosset ned?
0
0
Svar på denne tråd

Aner det ikke...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2017 10:39

... men det må sælgeren af disse ting kunne oplyse dig om (eller finde ud af for dig).

Umiddelbart vil jeg tro, at det godt kan virke, men det vil nok tage noget af effekten - i hvert fald på Mun.

Biotin ved jeg ikke, og magnesium findes jo i mange fødevarer, så det kan vel også tåle opvarmning.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
1
Svar på denne tråd

Hvad med mash...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2017 11:34

roepiller eller andet opblødt foder - det er i hvert fald ideelt til at "skjule" pulver i..?

Revne gulerødder eller æbler kan også være en mulighed, afhængig af hvor store mængder pulver der er tale om.

Dorte

1
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-12-2017 08:24

Hej! :)

Når mine skal ha pulver i deres foder, blander jeg det fodret med rapsolie, så klæber det og det spiser det uden problemer. :)

Hilsen Pia

Den rustne dressurrytter!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider