Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 anbefalinger til super åndbart dækken
Forfatter: 
Dato:  29-10-2017 16:56

hej,

har en hest som sveder miget; han går meget på fold så vil heller ikke klippe ham alt for meget/ofte.

 

samtidig er det somme tider ret træls at skulle vente i stalden på at han tørrer inden jeg kan lægge dækken på...

 

er der nogen som kan anbefale et mærke/type dækken, som kan komme på hesten mens den stadig er sved-våd og som han kan beholde på, når han skal ud på folden?

 

på forhånd tak

 

MVH

Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 mere klipning
Forfatter: 
Dato:  29-10-2017 20:53

Jeg ville nok klippe den mere - og så have de ekstra gram på der så bliver nødvendigt.

Tror det bliver svært at få noget som er vandtæt og stadig så åndbart at den kan komme af med alt det den har svedt.

 

Hvor meget er den klippet nu?


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 er jagtklippet nu
Forfatter: 
Dato:  30-10-2017 07:49

han er jagtklippet bortset fra underhals som er uklippet.

Det kan godt være der ikke er nogen vej udenom den helst store klipning og tykke dækkener

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fleece og Bucas
Forfatter: 
Dato:  30-10-2017 19:23

Hej.

Min islænderhoppe eftersvedte meget og satte også rigtig meget vinterpels.

Eet år fik vi så pludselig et meget varmt efterår og det blev altså lige for varmt og ikke særlig behageligt for en hest i fuld vinterpels, så der fik jeg hende klippet på hals mm. af Hesteklip, tror det var det man kalder en Irsk Klip og den hjalp virkelig meget.

Når det var meget koldt og blæsende efter en ridetur, gav jeg hende lige et fleece-dækken på i 20 minutters tid til at suge sveden og derefter Bucas åndbart regndækken (der var også lidt blødt foer i). Dermed forblev hun lun på kroppen mens hun tørrede. Jeg havde hende hjemme og gik blot over efter et par timer eller ved næste fodring og tog det af igen.

 

Dette var efter anbefaling fra en Islænderejer i en rideudstyrsforretning og det fungerede godt.

 

Jeg bliver aldrig til dækken i fuld tid, da jeg ikke kan tro at mennesker på nogen måde kan opfinde noget så effektivt som hestens egen pels.

 

 

Denne artikel er iøvrigt interessant:

 

auntiemamerevived.wordpress.com/ 2013/11/08/thermoregulation-in- horses-in-winter/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fleece og Bucas
Forfatter: 
Dato:  30-10-2017 19:23

Hej.

Min islænderhoppe eftersvedte meget og satte også rigtig meget vinterpels.

Eet år fik vi så pludselig et meget varmt efterår og det blev altså lige for varmt og ikke særlig behageligt for en hest i fuld vinterpels, så der fik jeg hende klippet på hals mm. af Hesteklip, tror det var det man kalder en Irsk Klip og den hjalp virkelig meget.

Når det var meget koldt og blæsende efter en ridetur, gav jeg hende lige et fleece-dækken på i 20 minutters tid til at suge sveden og derefter Bucas åndbart regndækken (der var også lidt blødt foer i). Dermed forblev hun lun på kroppen mens hun tørrede. Jeg havde hende hjemme og gik blot over efter et par timer eller ved næste fodring og tog det af igen.

 

Dette var efter anbefaling fra en Islænderejer i en rideudstyrsforretning og det fungerede godt.

 

Jeg bliver aldrig til dækken i fuld tid, da jeg ikke kan tro at mennesker på nogen måde kan opfinde noget så effektivt som hestens egen pels.

 

 

Denne artikel er iøvrigt interessant:

 

auntiemamerevived.wordpress.com/ 2013/11/08/thermoregulation-in- horses-in-winter/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 her er det fx.
Forfatter: 
Dato:  30-10-2017 19:29
1
0
Svar på denne tråd
 
 Bucas....
Forfatter: 
Dato:  31-10-2017 09:45

Bucas har jo slået sig op på deres dækkener med stay dry foer, netop fordi de kan lægges på en våd hest.

 

Mener Catago har lavet noget tilsvarende.

 


Mvh

Mette

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider