Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Vask af hest
Forfatter: 
Dato:  29-10-2017 16:40

Hejsa!

jeg passer til daglig 2 skønne fjordhest, og de ruller sig selvfølgelig som enhver anden hest, de ruller sig selvfølgelig også i mudder.. mit spørgsmål er så: hvis de skal vaskes rene, hvordan skal jeg så gøre det, så det er rarest muligt for hestene på dette tidspunkt? Strigling er prøvet, det fjerner desværre ikke det indtørrede mudder.

 

Håber nogen har et behjælpeligt svar :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trådstarter
Forfatter: 
Dato:  29-10-2017 16:41

Hov, det skal lige tilføjes, de bruger ikke dækken :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fjordheste
Forfatter: 
Dato:  29-10-2017 17:51

Ja, de er skønne, de gule

Mine bliver klatvasket - en spand vand og en stiv børste kan gøre underværker, og det kan de sagtens tåle.

Dyp børsten i vand og skrub begge veje (med og mod hårene), dyp i vand igen og gentag, indtil det er rent vand, der løber af hårene.

Hvis du synes, kan du frottere med et gammelt håndklæde, så du fjerner så meget vand som muligt, men ellers tørrer de rimeligt hurtigt igen.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-11-2017 13:35

Som den lykkelige ejer af en hvid hest, har jeg opgivet at vaske ham og holde ham ren

 

De fleste dage er han tør, når han kommer ind, og så bruger jeg en jernstrigle til at fjerne mudder med:

Billede

Den er meget effektiv, når mudderet er tørt, og kan også bruges til vådt mudder, efterfulgt sf en halmvisk. En halmvisk er et gammelt trick, som er meget effektivt til både at fjerne mudder og tørre hesten.

Jernstriglen er forresten også god i fældeperioden.

 

Jeg vasker ben efter behov for at undgå muk og samtidig bliver halen også skyllet. Derudover vasker jeg kun tispletter af. Selvom han bliver misfarvet af mudderet, gider jeg ikke vaske ham, da den hvide farve kun holder til han ruller sig igen næste dag.

 

Et par billeder af min grumsede-grå skønhed efter at han har ruller sig...

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Han gør det grundigt. Hver dag

 


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider