Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Ingen brunst
Forfatter: 
Dato:  24-10-2017 20:12

Jeg har haft min ox araber på 7 år siden juni, men har ikke oplevet hun har været i brunst, kan hun komme i brunst uden det er synligt?

Vil godt lave et føl på hende, men uden brunst kan det vel ikke lade sig gøre, kan hun blive testet for det, har hørt om indsprøjtninger, hvad koster disse evt... håber der er nogen der er kloge på dette område ??????

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2017 19:36

Altså, jeg synes aldrig rigtig jeg kan mærke, når mine hopper er i brunst. Det er i hvert fald ikke iøjenfaldende, men somme tider overvejer jeg om evt. usædvanligt humør/opførsel skyldes brunst.


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Brunst
Forfatter: 
Dato:  27-10-2017 17:45

Brunster er som regel ikke særlig tydelige om efteråret - men det er de om foråret. Det er jo om foråret/i forsommeren, føllene skal undfanges, så de bliver født på rette tid.

Det er min erfaring, at de bedste/mest tydelige brunster ligger i april/maj, når der er kommet godt gang i græsset.

Der er dog en række tiltag, du kan sætte i værk inden da, hvis du har en fornemmelse af, at hoppen kan være problematisk, såsom en optimeret foderplan, gode lysforhold, kontrol af dyrlægen etc.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
1
Svar på denne tråd
 
 Fodring
Forfatter: 
Dato:  27-10-2017 18:54

Hvis du gerne vil forsøge at ifole til næste år, så er det en god ide at begynde at optimere fodringen allerede nu. Fx er det en god ide at give lucerne udover en foderblanding med beta-caroten. Jeg ved godt at der på foderblandingerne står at de skal gives den sidste 1-2 måneder før ifoling, men effekten er meget større hvis man gør det hele vinteren.

 

Men ja, mange hopper viser ikke tydelig brunst, og slet ikke uden tilstedeværelse af en hingst.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider