Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Erfaringer med ledstimulerende tilskud
Forfatter: 
Dato:  09-10-2017 09:29

Hej alle,

 

Jeg har en dressurhoppe der er ved at komme lidt op i årene, og hun begynder at få lidt problemer med haserne. Dyrlægen er inde over, og synes også det er en god idé med ledstimulerende tilskud, og er kommet med et par forslag. Jeg vil dog også gerne høre jeres erfaringer med forskellige produkter, f.eks er der en del urtebaserede produkter, men virker de? Og har I erfaring med at de dyre virker bedre end de billige? Hvor lang tid gik der, før I kunne mærke forskel?

 

På forhånd tak,

Trine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Led tilskud
Forfatter: 
Dato:  09-10-2017 19:42

 

Jeg bruger Matrix HA fra Havens til min gamle pony, der har gigt i begge bagben. Jeg synes, det er det produkt på markedet, hvor jeg får mest og flest virksomme stoffer for pengene. Mange produkter er fyldt med lucernemel og andre "fyldstoffer", men prisen er alligevel høj og jeg gider helt ærlig ikke betale en kilopris på 500-600 kr for lucernemel!

 

Nu er det eftehånden en del år siden, jeg begyndte at bruge Matrix HA til hende, men jeg mener at kunne huske, at der gik 1-2 måneder før jeg så den fulde effekt. Hun er ikke længere stivbenet om morgenen, når hun skal på fold og hun kan igen trave som en vild, ung og fyrrig araber dame og det er selvom hun bliver 30 år til maj.

 

Pøj pøj med din hest


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

1
0
Svar på denne tråd
 
 Efter forslag
Forfatter: 
Dato:  10-10-2017 13:56

fra hestens kiropraktor, er jeg for længe siden startet med at give tilskud forebyggende. Det er ud fra tanken om, at det må være bedre at forsøge at forebygge end at vente med at behandle til skaden er sket.

 

Ud fra dosis og hvad jeg har læst mig til om Glucosamin mm, har jeg valgt Corta Vet HA, concentrated, vedligeholdelsesdosis 7,5 gram. Herud over giver jeg ren MSM ca. 10 gram (mener jeg det er). MSM i ren tilstand er bare - MSM. Så køb det rent, det er billigst i længden. Se evt. aviform.co.uk

 

Stride er efter sigende også et godt produkt.

 

Jeg ville nok ikke nøjes med urter, men efter sigende skulle gurkemeje, ingefær og C-vit være godt for leddene, men der er sikkert flere. Jeg giver gurkemeje og hyben ind i mellem.

 

Generelt ville jeg, som du også selv er inde på, undgå "fyldstoffer" - altså gerne en lille dgl dosis. Glucosamin i sulfat er det som indeholder mindst. Led evt. efter gamle indlæg fra Helle, Christinesminde her på HN, hun delte en masse viden.

 

Hesten er 16, men ligner en på 10. Sikkert også pga. at jeg passer max. på ham.

 

God bedring med hesten, håber du finder en god løsning.

 


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Solanum
Forfatter: 
Dato:  19-10-2017 09:46

Jeg vil anbefale Solanum Flex HA eller den stærkere (flydende) Solanum Flex HA plus. Sidstnævnte indeholder hele 8,75 g Glucosamin og 5 g Chondroitin per 25 ml.

 


Fotograf Heidi Glisborg

* stort arkiv med stævnebilleder * studiefotos af heste mm.

 

www.wpets.dk

Kvalitetsudstyr til hest & hund

 

http://www.fuldblodsaraber.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Innordic
Forfatter: 
Dato:  19-10-2017 19:37

Vi har brugt Stronjoint fra Innordic til vores gamle lånepony.

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider