Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Vitamin/mineral blanding
Forfatter: 
Dato:  16-09-2017 15:51
Nu er det snart vinter og der skal kigges på fodring. Hvilke vitamin/mineral blandinger har i gode erfaringer med? Det er til en nøjsom 7 års DV vallak. Den bliver ikke redet pt pga en skade. Den går i løsdrift om vinteren, den får wrap i portioner da den bliver for fed hvis den har fri adgang.

Hilsen

Lonni


The past is a ghost, the future is a dream and all we ever have is now


Med hestene

Claire e. Churchill

Landianos-ø e. Tailormade Lancelot


www.EnggaardenMorum.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine ideer i år
Forfatter: 
Dato:  16-09-2017 19:58
Hej,

Jeg synes det er vigtigt med organiske mineraler og en sammensætning, der passer til de danske jordbundsforhold. Jeg har gennem årene prøvet lidt af hvert, og jeg har selvfølgelig været nødt til at tilpasse tilskuddet til hestens sundhedstilstand, alder, træningsmængde og smag - nogle tilskud smager bedre end andre, hvilket spiller en stor rolle, hvis man lige som jeg har fået sig en kræsen hest. Kræsenhed kan i visse tilfælde skyldes, at tilskuddet indeholder noget, som hesten ikke har godt af. Det har jeg oplevet, så jeg lytter altid til hestens reaktion på sit foder.

Jeg har brugt ViVet fra Vetcur et par år, og det er godt men også dyrt. Denne vinter har jeg set et nyt tilskud, som er meget interessant, idet der bl.a. er taget hensyn til forskningsresultater om sammenhæng mellem for meget jern og forfangenhed (eller var det EMS?). Det hedder Metavital fra Amequ. Det er desuden billigere i brug end ViVet. Jeg har ikke regnet på indholdet endnu (plejer at checke jvf. KER normer), men jeg tror det skal prøves af.

Mvh
Jette

Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mineraler
Forfatter: 
Dato:  17-09-2017 12:55

Jeg har i et par år kørt på vivet og det er godt men dyrt. Min hoppe er lidt sart, men fungerer godt på vivet, så derfor ofrer jeg pengene på hende.

 

Havde jeg en hest uden problematikker, ville jeg i stedet kigge på equsana perform vit, horselux multivit eller salvimin grøn. Alle dækker hesten rigtig fint ind uden at det koster en bondegård.

 

Hvis du er villig til at kigge mod tyskland, så har jeg også gode erfaringer med mineraltilskud fra Lexa. Køber dem hos Louven-shop.de til meget billige penge.

 

Jette: Jeg har haft dangro's nye tilskud i foderprogrammet, og for at dække min hoppe ind skulle jeg op i en mængde, så det blev dyrere end vivet. Og så har vi åbenbart noget meget usædvanligt wrap, for jeg kan faktisk ikke dække ind på jern med meta.... fra dangro.

 


Mvh

Mette

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 sldkfjsdljdf
Forfatter: 
Dato:  17-09-2017 17:38

Vi er flere i min stald, som bruger Regulator Complete og derudover fodrer med wrap/hø. Det er vi meget tilfredse med og prisen er absolut overkommelig.

www.regulatorcomplete.com/da/ tilskudsfoder-til-heste/


Hilsen Malene

0
0
Svar på denne tråd
 
 foder..
Forfatter: 
Dato:  17-09-2017 21:19

Equsana er udelukket. Har prøvet 5 slags foder/vitaminer derfra, der går ca 14 dage så vil den ikke spise det mere den ene slags vil den knap smage på.

Horselux multivit er ikke prøvet.

Regulator complete har jeg haft i tankerne men mener at have læst at ikke alle vil spise det. Og kan det bruges til en nøjsom hest.

Salvimin Grøn har jeg ikke tænkt på. Det vil jeg prøve se på.

Hesten er lidt kræsen

 


Hilsen

Lonni


The past is a ghost, the future is a dream and all we ever have is now


Med hestene

Claire e. Churchill

Landianos-ø e. Tailormade Lancelot


www.EnggaardenMorum.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 regulator
Forfatter: 
Dato:  17-09-2017 21:57

Jeg har tidl brugt Horselux Minivit og var meget tilfreds, indtil min hest efter 2 år pludselig ikke ville spise det mere.

 

Har nu fodret med Regulator i et par år, og min hest er stadig tilfreds, det samme er de 3-4 andre i min stald, som fodrer med det, ingen af hestene er endnu blevet trætte af det.

Vi bruger det både til nøjsomme og ikke nøjsomme. Det er jo kun vit/mineral og så en smule andet for at "holde sammen på det", så deres dagsdosis indeholder kun meget få/en ubetydelig mængde kalorier. Huld regulerer vi så seperat vha mængden af hø og evt fiberpiller/lucerne/olie som ekstra kalorier.


Hilsen Malene

0
0
Svar på denne tråd
 
 regulator complete
Forfatter: 
Dato:  18-09-2017 07:12

hej lonnie, det er til nøjsomme og er du i tvivl om din hest vil spise det såfremt du vil afprøve det, kan man få sendt en gratis prøve hvor du bare skal betale for portoen :) det står inde på deres hjemmeside. det er både vitaminer og mineraler tilsat nogle gode urter . jeg fodre for ca 125 kr om mdn pr hest ( lille hest - stor pony )..


mvh sussie..

nu med ceduina ox

cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng

maxi R.I.P D.17/12-08..min dejlige hund igennem 14 år.TAK for alle de år vi havde sammen..

1
0
Svar på denne tråd
 
 marstall hestefoder
Forfatter: 
Dato:  21-09-2017 08:46

Hej

Jeg køber marstall hestefoder, er yders tilfreds og Lady elsker det. Der kan du også købe vitaminer, så din hest er glad og sund.

Held og lykke med det.

 

Hilsen Maria

0
0
Svar på denne tråd
 
 foder,,
Forfatter: 
Dato:  21-09-2017 20:55

Har bestilt en prøve fra regulator complete, er spændt på om hesten vil spise det. Hesten er heldigvis ikke sart bare lidt kræsen.


Hilsen

Lonni


The past is a ghost, the future is a dream and all we ever have is now


Med hestene

Claire e. Churchill

Landianos-ø e. Tailormade Lancelot


www.EnggaardenMorum.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 vivet m.fl.
Forfatter: 
Dato:  30-09-2017 22:54
Hej igen,

Min gamle hest var ikke kræsen, men hun brød sig ikke om Regulator Complete.

Til Mette/Mylady: Tak for at du har checket både ViVet og den nye fra Dangro i et foderprogram. Så holder jeg mig nok fra Dangros tilskud indtil videre.

Min hest er lige begyndt at levne ViVet, og hvis hun bliver ved med det, overvejer jeg at gå over til Horselux Multivit, som jeg har hørt meget godt om. Det er lidt besværligt at have en hest, der både er nøjsom og kræsen, og man samtidig vil fodre med størst mulig andel af organiske mineraler og med tilskud baserer på dansk grovfoder...

Mvh
Jette

Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 
 regulator
Forfatter: 
Dato:  01-10-2017 21:12

Prøven fra regulator complete er gledet ned uden problemer. Købte en sæk i Fredags den er ikke oppe på fuld ration endnu men spanden bliver slikket ren.

Har efterhånden fundet ud af at foder som Horselux og Dangro der indeholder meget lucerne bliver den træt af i løbet af et par uger. Equsana er heller ikke et hit har prøvet en af deres vitamin/mineral blandinger og 2 eller 3 slags af deres foder som den stoppede med at æde inden for en måned, den ene slags ville den knapt smage på.

Har haft succes med Marstal haferfrei men der skal de have et par kilo eller 3 om dagen og så ville hesten kunne trille. Hippolyts foder spiser den også med velbehag. Men nu står den skadet og skal helst holde den slanke linje nu den endelig har tabt sig.


Hilsen

Lonni


The past is a ghost, the future is a dream and all we ever have is now


Med hestene

Claire e. Churchill

Landianos-ø e. Tailormade Lancelot


www.EnggaardenMorum.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 regulator complete
Forfatter: 
Dato:  02-10-2017 07:43

det lyder godt og hvis der er brug for at gøre det mere spændende eller mere tyggetid giver jeg min en stor håndfuld tørret græs blanding med urter. min skal hellere ikke have lucernen som der er i mange produkter.


mvh sussie..

nu med ceduina ox

cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng

maxi R.I.P D.17/12-08..min dejlige hund igennem 14 år.TAK for alle de år vi havde sammen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Salvana
Forfatter: 
Dato:  02-10-2017 15:38

 

Jeg bruger Salvana mineral granulat. Hestene ser super godt ud og de elsker det. Hvis de får det rent i krybben, så spiser de det også.

 

Om sommeren får de det i en gryde på folden og så spiser de hvad de har brug for. Kun en enkelt gang har jeg været ude for at en ny hest ville tømme gryden. :)

 

Har brugt Salvana i +25 år.


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2017 19:21

Vi har brugt Horselux Multivit i et par år (eller 3?), men også Equsana cobs. Sidstnævnte var et hit, fordi de smagte af pebermynte! Multivit glider ned, men det er ikke helt så lækkert.

 

Jeg har overvejet at skifte til Regulator Complete, og har lige opdaget en forhandler, der faktisk ikke bor såååå langt herfra - så måske jeg skulle overveje det til næste gang, jeg skal købe nyt!


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aveve...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2017 15:19

I år har jeg købt vitmin/mineralblandingen fra Aveve - prismæssigt er den helt ok med 249 kr. for 20 kg. Den har en rimelig lav tildeling med kun 15 gr. pr. 100 kg. hest...

 

Indtil videre æder både røde og gule med velbehag...

 

Røde er også pænt nøjsom (forgroet shetlænder - tror Skougård har klokket i DNA-testen ) - så når hun ikke er i ridning, får hun kun vitaminer, en håndfuld müsli og en håndfuld lucerne + gulerødder/æbler og så har hun fri adgang til wrap 24/7. De blodprøver der er taget af hende igennem årene har alle været fine - så tænker bare jeg fortsætter med det koncept

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider