Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Bedste strøelse
Forfatter: 
Dato:  31-08-2017 18:18
Vil I anbefale jeres bedste strøelse
Jeg er ikke interesseret i halm, træpiller og pilestrø, da dette er afprøvet og jeg mangler en løsning begge heste fungere på.
Det skal være så støvfrit som muligt. Og skal have god sugeevne da min hoppe hun tisser meget koncentreret samme sted, det er næsten umuligt for mig at holde tørt, og samtidig så tramper hun åbenbart så meget rundt at Især én bund som træpiller den bliver hård og kompakt i løbet af 2 dage.

 

bland aldrig min personlighed med min attitude for min personlighed er mig og min attitude afhænger af dig .

0
0
Svar på denne tråd
 
 tørvestrølse
Forfatter: 
Dato:  01-09-2017 10:56
Jeg har prøvet træpiller og træsmuld og det bliver ret hårdt når hesten går på det og det lugtede grimt efter en uge. Der hvor jeg står nu køber ejer tørvestrølse det er helt fantastisk til min hest som også tisser samme sted det suger vildt meget og lugter aldrig grimt og det er altid blødt og lækkert at gå på, ejeren af stedet sagde at min hest begyndt at sove længe da vi skiftede til tørv . 😊
Mvh Sussi

At rejse er at leve..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Spåner
Forfatter: 
Dato:  01-09-2017 21:49

Hej :)

jeg bruger spåner, hvilket fungerer rigtig godt for mine heste (og mig). Jeg synes det er relativt støvfrit. Ihvertfald er min senior hoppe, som fx hoster lidt om sommeren når det er meget tørt og støvet på folden, aldrig generet i boksen.

Jeg har så gummimåtter under og jeg fjerner klatter dagligt + med det samme hvis jeg bemærker der er noget at fjerne. Min tisser også samme sted, men pøller leverer hun hvor hun står

Andre jeg kender som har prøvet forskellig strøelse synes ikke spåner suger ret meget. Men jeg tror i bund og grund det handler om at strøelsen skal passe ind med den muge/rengøringsrutine man har samt hvordan hesten står på boks. Der er jo forskel på om der ordnes boks dagligt, ugentligt osv og om hesten står på boks 5 eller 15 timer og hvor aktiv den er i boksen.

Træpiller har jeg ikke prøvet, men bruger dem til vores pillefyr og jeg nyser som bare pokker når jeg hælder på fyret, så jeg ville aldrig turde bruge det i boksen. Så ville jeg og hesten måske falde døde om

jeg har hørt snittet halm som strøelse som skulle være lækkert og støvfrit, men har aldrig fået afprøvet det eller undersøgt om det fx skulle være billigere end spåner.

Håber du finder en god løsning!

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  02-09-2017 10:01

Jeg ville også foreslå tørv. Jeg har ingen personlig erfaring med det, men har ikke hørt om ret mange, der har haft dårlige erfaringer med det.


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

1
0
Svar på denne tråd
 
 Strøelse
Forfatter: 
Dato:  04-09-2017 20:30
Tusind tak for jeres hjælp 😀
Jeg har valgt at prøve halmpiller i denne omgang 😊

 

bland aldrig min personlighed med min attitude for min personlighed er mig og min attitude afhænger af dig .

0
0
Svar på denne tråd
 
 tørv måske
Forfatter: 
Dato:  04-09-2017 21:13

jeg ville nok prøve tørvestrøelse - DET suger - og skal ligge som bund - hemp suger også rigtig godt synes jeg.

 


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hempbed
Forfatter: 
Dato:  05-09-2017 09:49

Jeg bruger Hemp som er det eneste jeg har brugt der ikke støver, tørv har jeg også brugt, men det støver for meget.

 

Jeg forventer at bruge 2 Hemp pr uge i vinterhalvåret, alt efter hvor våd en vinter vi får.

 

Min hest hest tisser og gøder samme sted, så jeg har svært ved at få en god bund hos hende, uden at jeg fjerne tis med jævne mellemrum, klatter fjernes hver dag.


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider