Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Skade på støttebånd
Forfatter: 
Dato:  04-08-2017 13:22

Hej

Jeg søger nogle som har erfaring med forstrækning af støttebånd i forben. Hvor lang tid tog det? Gode råd til hurtig helbredelse. Hvordan kom de over det? Gerne kun positive svar så modet kan holdes oppe :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar...
Forfatter: 
Dato:  07-08-2017 22:46

Det fik min tidligere hest i en alder af år- Det er efterhånden mange år siden, så helt konkret tid og behandling husker jeg ikke.

 

Dog husker jeg det ikke var forfærdeligt lang tid og vi gik en masse ture.

Han kom sig uden men og var hurtigt tilbage til M niveau dressur. Fik aldrig tilbagefald :)

 

Pt kæmper jeg med en hest med flere gaffelbåndsskader. Af gode råd kan jeg give lyt til din dyrlæge og lav sammen med dem en plan. Og lad for guds skyld være med at google og søge alt for meget på skader. Det er stort set kun skrækhistorierne der kommer frem og man for blot endnu mere ondt i maven af at spekulere..

 

Har dyrlægen snakket om Back on track eller magnetgamacher? Dem er jeg glad for. Desuden bruger jeg Icevibegamacher fra horseware.. Og så masser af skridtmotion. Både fra jord og med rytter. Men snak med dyrlægen ang den del. Skaderne er jo forskellige..

Du kan også kigge på laser samt spa, dette kan også være med til at forkorte helningsprocessen.

 

Pøj pøj, husk med tålmodighed kommer man langt :)

 

Ps. Denne artikkel satte tanker igang på mig i en af de perioder jeg har været mest opgivende (pga min nuværende hests skade, ikke den med støttebåndet)

Den er både tankevækkende, opløftende og lidt skræmmende..

everhorse.dk/dk/topmenu/nyheder/ himlen-bor-vente/

 


Mvh Stinne c",)

 

Dressage is dancing with my best friend...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider