Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hoste og snot
Forfatter: 
Dato:  31-07-2017 12:28

Hej Alle. Min hest går pt på døgn græs, hvilket han elsker. Vejret har dog ikke været helt med os i år. Jeg står nu i den situation at når jeg sætter ham i trav hoster han et par gange, efter det er der ikke noget i ridningen og han har hvidligt snot. Er meget i tvivl om hvad der er at gøre. Vil ikke så gerne tage ham ind fra døgn endnu, da han virkelig elsker det. Så det skal være en nødløsning. Nogen der har erfaringer, råd eller ideer?

 

Mvh Anna?

0
0
Svar på denne tråd
 
 dr. dyr
Forfatter: 
Dato:  31-07-2017 22:27

Dyrlægen bør vel kigge på den? - Og så er det ikke godt at ride en hest der hoster - det kan give den luftvejsproblemer på længere sigt.


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-08-2017 11:16

Jeg ville nok overveje, at tage hestens temperatur, også måske at give den fri nogen dage, hvis ikke den har feber. Det er ikke en god ide, at ride på en hest, der hoster. De er meget sarte i deres lunger, hvis de hoster og bliver redet varme.

Har den feber ville jeg kalde dyrlægen til.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Autoriseret hesteinseminør

 

Lionell DVH 571 - grand old man og still going strong

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forkølelse.. allergi
Forfatter: 
Dato:  04-08-2017 15:42

Hej.

 

Det lyder lidt som min hest i april måned.

Han hostede også lidt, og havde ind i mellem hvidt snot. Jeg tænkte først, at han måske var forkølet, men jeg fik dr. dyr ud, og hun mente det var en allergisk reaktion, så han kom på binyrebarkhormon (pulver, da hesten ikke lige er en man kan bruge inhalator på) samt bronkieudvidende sirup. Nu skriver du ikke noget om evt. grovfoder, men vi vandede alt hø min 8 timer dagligt (dr. dyrs anbefaling) i et par mdr. Nu hvor vi har frisk hø fra i år, får han det tørt, så længe han ikke hoster.

 

Som andre skriver, så frarådes ridning/motion af en hest der hoster, da det kan give varige skader på luftvejene.

 

God bedring med hesten.

 

Vh Jannie


.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider