Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hjælp til klipning af hale
Forfatter: 
Dato:  25-05-2017 09:17

Jeg er helt nybegynder, og har brug for vejledning / hjælp til at få min Shetlandspony "ordnet" hale og man.

 

Min meget lille heste erfaring ligger år tilbage

 

Gode råd og vejledning søges, hvor kan man købe sig til hjælp / vejledning ?

 

Bedstefar

0
0
Svar på denne tråd
 
 Soignering
Forfatter: 
Dato:  25-05-2017 19:52

Hvordan vil du have din pony soigneret? Efter avlsforeningsprincipper eller skal det bare være nemt at holde?

 

Foreningens avlsmål siger således:

 

Hårlag
Hårlaget veksler med årstiden. Ponyen har et dobbelt hårlag om vinteren, som får regnen til at prelle af og holde ponyens hud tør selv i det værste vejr.
Derimod er sommerhårlaget kort, og det skal have en smuk silkeagtig glans.
Til alle tider skal man og hale være lang, fyldig og ikke krøllet. Hovskægget er silkeagtigt og ikke krøllet.

 

Hvis det bare handler om at det skal være nemt at holde, så kan du nøjes med at tynde ud i manen og klippe halen til i passende længde.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Klipning
Forfatter: 
Dato:  26-05-2017 09:30

Tak for svar.

 

Jeg vil søge efter billeder, som jeg kan bruge som rettesnor :-)

 

Bedste

1
0
Svar på denne tråd
 
 soignering
Forfatter: 
Dato:  30-05-2017 22:17

Hvis jeg var dig ville jeg egentlig ikke gøre det store :) En shetlandspony skal have lang og tyk man og pandelok. Halen skal der heller ikke gøres noget ved andet end klippe enden hvis den bliver så lang ponyen er ved at træde i den..

 

Du kan købe noget showshine på spray eller i gel du kan smøre i så den er nemmere og rede ud og du derved ikke kommer til at hive hårene ud..

Selv er jeg rigtig glad for Nathalie - mane & tail gel, der skal i halen når den er nyvasket og våd. Så er den så nem at rede efterfølgende, kan også sagtens bruges i manen..

Og ellers så spray lidt alm showshine i.. :)


Mvh Stinne c",)

 

Dressage is dancing with my best friend...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider