Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Mavesår - minus ædelyst
Forfatter: 
Dato:  03-05-2017 22:08

Hejsa

 

Søger erfaringer med hest med mavesår?

 

Hvis din hest gik fra foderet, hvor lang tid gik der så før den blev opstartet på behandling til den begyndte at æde??

 

Min hest har trods døgn adgang til wrap og græs hele vinteren fået konstateret mavesår, og vil ikke æde sit foder... Har haft ham 10 mdr.

 

Hvordan fodrede du din hest efterfølgende?? og kom den sig 100%?? (til konkurrence brug)


Isabella af mindet... I hjertet gemt og aldrig glemt!! 28/3/2002 - 18/5/2016

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  04-05-2017 13:26

 

Billede

 

jeg have en fulblod, som altid har været til den slanke side ( han havde gået mange løb )

 

Da jeg kom hjem fra en ferie hvor han havde været "på ferie" fik jeg en noget pillet hest hjem, som blev træt efter få km ridetur.

Billede

 

Billede

 

Han blev kørt på Hestehospital for en gennemtjek, og fik konstateret mavesår i mild grad.

Han kom på en lidt dyr kur, men det hjalp og han fik humøret og gålysten tilbage. Jeg mendes ikke at han gik fra foderet, imens han var syg.

Min største kamp var at få kg tilbage på ham, fordi han er var en ret slank model i forvejen. Jeg rådførte mig med det foderselskab jeg brugte (st. hippolyt) og de var rigtig flinke til at rådgive. derudover erfarede jeg at microvital og roepiller var guld vær. microvital kur brugte jeg ca 2 gange om året, og roepillerne dagligt, for det ligger en god bund i maven.

Udover dette forsøgte jeg med at supplere med Grøn kalvevalse det gav faktisk hurtigt lidt ekstra kg men hesten kom til at lugte af KO

Billede

2 år sener blev han solgt.

 

Jeg vil ikke påstå at han havde men´af at havde haft mavesår, men selvfølgelig var jeg opmnærksom på adfærs ændring, for de første tegn var at han blev meget hurtigt træt, sådan rigtigt træt, ikke forpustet. derefter tabte han sig hurtigt.

 

Dette er min erfaring med mavesårs hest.....

 

Jeg ønsker god bedring for din hest


:O)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider