Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Advarsel, ved fodring med meadow grass
Forfatter: 
Dato:  09-04-2017 10:48

Jeg vil gerne advare alle hesteejer ved brugen af meadow graas with herbs.

En af mine venner kæmpede igår i halvenstimer samme med dyrlægen for at redde hendes hoppe der havde fået en slem spiserørsforstoppelse efter hoppen havde fået en håndfuld Meadow grass with herbs. Dyrlæger var efterfølgende sikker på at fodret var grund til spiserørsforstoppelsen.

 

Hoppen er kun 12 år gamle og har lige fået tjekket sine tænder, som var i god stand. Kyrberne sidder lagt nede så hesten spiser naturligt.Hun har prøvet mange forskellig foder og der har aldrig været et problem.

 

jeg vil gerne fortælle om dette, for at andre heste ejer ikke kommer i samme situation, vær ekstra opmærksom hvis din hest er meget glad for sit foder. hvis hoppen havde fået 1 kg af dette foder i stedet for ca 120 gr. hvade hun ikke været i live i dag.

0
2
Svar på denne tråd
 
 hm....
Forfatter: 
Dato:  21-06-2017 22:34

Det kan altså ske med de fleste fodertyper, har endna prøvet det med lucerne skrå i, som ellers skulle sætte ædehastigheden ned.Det har ikke så meget med foderet at gøre, derimod hestens ædetempo.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2017 12:41

Heste kan få spiserørsforstoppelse af alt foder, så det er simpelthen noget mærkeligt noget at advare mod et bestemt fodermærke..

Min gamle pony fik det en gang af græs, det er immervæk svært at undgå ;-)



/Line

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Meadow grass
Forfatter: 
Dato:  22-06-2017 17:36
Jeg fodrer med produktet og hestene elsker det.
I struktur ligner det de fleste andre snittede produkter, så risikoen er vist ikke større ved dette produkt end ved lignende produkter.

Mvh

Mette

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har prøvet det med hø
Forfatter: 
Dato:  24-06-2017 11:26

..så ja, alt kan ske med heste.

 

Så at hænge et bestemt produkt ud med navns nævnelse, svarer nogenlunde til at advare mod rugbrød, hvis et barn får det galt i halsen.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min har lige
Forfatter: 
Dato:  24-06-2017 14:00

spist det sidste af en sæk uden problemer. Jeg har ikke obs nogen forskel på den og fx. O Grass fra Equsana, som heller ikke giver nogen problemer...


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddd
Forfatter: 
Dato:  26-06-2017 13:31

Det kan ske for alle uanset foder.

 

Jeg kender en der både har fået spiserørsforstoppelse ved indtag af æbler og gulerødder.


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider