Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hvide pletter
Forfatter: 
Dato:  06-04-2017 09:05

Hej vore hest er begyndt at få små hvide pletter på mulen nogen der ved hvad det kan være

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-04-2017 22:11

Det kan skyldes vitiligo, dvs. pigmentforandringer i huden.

 

Det ses vist især hos arabere, og skimler i al almindelighed, men alle heste kan få det.

 

Så vidt jeg ved findes der ingen behandlling, men da hestene ikke virker påvirkede af det, er det hovedsageligt et kosmetisk problem.

Da kan dog have tendens til at blive solskoldede på de lyse pletter, så det skal man være opmærksom på.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvide pletter
Forfatter: 
Dato:  08-04-2017 15:44

Hej tak for svar han er halv araber og Frederiksborg og bliver 10 år så er lidt underligt at han lige pludselig får det nu

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-04-2017 19:23

Vitiligo kommer med alderen, og hestens mule bliver mere og mere plettet med tiden, så hvis det er dét, jeres hest har, er det ikke så underligt, at det først kommer nu.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvidepletter
Forfatter: 
Dato:  08-04-2017 22:08

Hej men er det noget han kan mangle siden han har fået det

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-04-2017 13:14

Sandsynligvis ikke.

 

Som jeg skrev tidligere, er der ikke nogen behandling mod vitilogo,

heller ikke hos mennesker. Nogle får creme med binyrebarkhormon, det kan mindske pletterne, men ikke fjerne dem. Det kan jeg ikke forestille mig, at man giver til heste...

 

Der er nogen der siger, at det kan skyldes kobber-, magnesium- eller zinkmangel, så måske kan et tilskud, der styrker immunforsvaret hjælpe.

 


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvidepletter
Forfatter: 
Dato:  09-04-2017 13:20

okay har snakket med dyrlægen på højgård han siger det ikke er mangel på kobber han vidste ikke hvad det var og ville ikke behandle det

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider