Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Græsblanding med lav fruktan indhold.
Forfatter: 
Dato:  19-03-2017 17:31

Hvad kan i anbefale der? Og hvor kan det købes?

Jeg har støvet lidt rundt på nettet, og har fået det indtryk at det endnu ikke er ret almindeligt med den slags? Min lokale foderstof har det ihvertfald ikke.

0
0
Svar på denne tråd
 
 DSV frøblandinger
Forfatter: 
Dato:  19-03-2017 17:50

Vi har brugt DSV frø, den som hedder 406667 - den fik vi på vores lokale foderstof uden problemer.

 

Det er fint nok at lede på nettet efter de forskellige blandinger, så du har en ide om, hvad du går efter - men ring og snak med foderstoffen. De har sjældent alting på hjemmesiden, og hvad de ikke har, kan de som regel tage hjem på bestilling.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 DSV/hunsballe frø
Forfatter: 
Dato:  19-03-2017 18:00

Jeg bruger struktur heste græsblandingen fra Hunsballe frø og er meget tilfreds, jeg bor tæt på Hunsballe frø (som vist nu hedder DSV), men den er også at finde hos de lokale foderstoffer heromkring :-)

Prøv at søg og spørg efter hunsballes heste struktur græsblanding.

 

butik.hunsballe.dk/shop/heste- strukturgraes-10-659p.html

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Græs....
Forfatter: 
Dato:  21-03-2017 07:49

Jeg spurgte på min lokal foderpusher, og de kunne godt bestille græs hjem til mig så jeg kan få omlagt mine folde med det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  23-03-2017 08:36

ekstensiv hestegræsblanding fra hunsballe.. for at få urter og andet godt..

hestene elsker urterne og naboerne grinte i starten af min mark med kaninørerene.. men sjovt nok elsker vildtet også græsset især haren, så det er nu meget hyggeligt at kigge på også..

 

Dog klarer urterne sig ikke ligeså godt som græsset så ca. hvert 3. år er det godt lige at efterså for at få nogle urter med igen.. evt. omlægge..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 2 græsblandinger
Forfatter: 
Dato:  26-03-2017 20:47

Jeg ved at LINDS tilbyder 2 hesteblandinger, som netop har fokus på lavt fruktan indhold.

 

HorseMaster, som pimært er til afgræsning. Indeholder udvalgte sorter med lavt fruktan. HorseMaster Hay, som er til hø og wrap med samme fokus.

 

Se evt. på www. Linds.dk

 

Håber dette kan hjælpe dig :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vedsted Mølle
Forfatter: 
Dato:  27-03-2017 07:17

Mojn

 

Jeg kiggede på Vedsted Mølle´s hjemmeside og de har 4 forskellige blandinger samt en med urter.

MVH Helle Klahn

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-04-2017 09:00

Vi har lige købt en der hedder heste nøjsom permanente. nr 406877 det er en nyudviklet blanding der hvis først lige er kommet på marked og jeg kunne først få den lige efter påske fordi de var først lige færdig med spirringstesten.Det er godt nok en økologisk blanding men det er den ikke dårligere af.

Der er engsvingel 22% -rødsvingel -strandsvingel-hundegræs-timote- engrapgræs og så er der urter lucerne 6 % -bibernelle 6%-esparsette 5%-kommen 4%-kællingetand 4 %-sneglebælg 2 %.

nummeret til forhandler er en karsten 29389432

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider