Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Maks dosering af kraftfoder
Forfatter: 
Dato:  15-03-2017 06:32
En veninde og jeg sad og snakkede igår om fodring af heste. Der er en anbefaling af et minimum af hø til heste, men hvad med kraftfoder? Er der en grænse for hvor meget kraftfoder en hest kan optage pr gang??
0
0
Svar på denne tråd
 
 Værsågod
Forfatter: 
Dato:  15-03-2017 09:57

Her netdyredoktorens beskrivelse af fodring, og de siger maks 2,5 kg pr fodring.

www.netdyredoktor.dk/hest/tema/vwxy/ vinterfodring-af-heste/

 

Foderinfo siger maks 2 kg pr fodring

www.foderinfo.com/diverse-ang- fodring/fra-sommergraes-til- krybbefoder/

 

Her siger de så maks 1,5 kg pr fodring

dinhestifokus.dk/files/6514/2524/ 8952/ Fodring_af_konkurrencehesten.pdf

 

Så der er vist ikke hel enighed om helt hvormeget man kan give pr fodring - det der nok er det mest interessant i mængden er, at man skal overveje hvilket foder man bruger, hvis man fx kun kan fodre en gang dagligt - så skal man ikke vælge foder, som skal udfodres med 3-4 kg dagligt.

 

Mht minimum af hø, så ville jeg aldrignøjes med 1 kg/100 kg hest - selv min easykeeper af en ollebollefår her om vinteren mellem 10-12 kg grovfoder om dagen, men dv'en som er meget ædel æder mellem 20-25 kg dagligt.

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 kg pr fodring
Forfatter: 
Dato:  15-03-2017 12:24

Hej

 

Talte med en dyrlæge i Herning her i weekenden, hun sagde 2 kg pr måltid, mere kan de ikke fordøje ad gangen.

 

Men det afhænger måske også af volumen, hestens mavesæk er jo ikke specielt stor og kan ikke rumme mange liter

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider