Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Birketræ giftigt for heste ?
Forfatter: 
Dato:  26-02-2017 16:06

Hej med jer

 

Vi overvejer at plante nogen birketræer ude på folden, er der nogen af jer der ved om disse er giftige for heste ?

 

Vi har et hjørne på folden hvor regnvandet har tendens til at samle sig efter store mængder regnvand, ideen er derfor at plante nogen træer derude som kan hjælpe med at tage lidt fra, i den forbindelse har jeg ladet mig fortælle at birketræer er meget tørstige. Jeg hører gerne om andre gode forslag.

 

MVH

Susie


Trakehnere er dejlige heste

0
0
Svar på denne tråd
 
 google er din ven
Forfatter: 
Dato:  27-02-2017 01:50

Hej

 

en hurtig søgning gav mig dette:

 

www.byens-traepleje.dk/traeer-kan- vaere-farlige-for-dine-dyr/

 

har du overvejet energipil?

 


Mvh Naja

 

Ydmyg tjener for Donna og Bob

og lykkelig ejer af Cirkeline

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Træer på fold
Forfatter: 
Dato:  27-02-2017 10:03

 

Birk er ikke giftig. Det er højeste mode at drikke birkesaft.

Dog egner birk sig ikke til at stå i blød bund, da de simpelthen vælter. Det gør de fordi rodnettet ikke bliver så stort, da det ikke behøver gro så meget for at få fat i vand. :)

Jeg har en gang hentet mose-jord (det brugte vi til grisene i farestalden) i et område med mange birketræer og fordi jorden var så våd og blød, så væltede de på stribe. Det samme har jeg set andre steder.

 

Det du kan gøre er at få fat i nogle pile kviste og stikke dem i jorden. Pil suger meget vand og de får et stort rodnet så de ikke vælter. De kan endda gro i blankt vand. Pil renser også vandet (prøv at google renseanlæg med pil).

Der findes en del forskellige sorter af pil både til at flette af, til dekoration og mange flere.

Jeg har en 'fladpil' som er flot i dekorationer. I butikker koster de en formue på denne årstid.. jeg har dem gratis i rå mængder. :)

 

De piletræer jeg har plantet har været med friske pile "pinde" på mellem 20 cm og 1 m. Pil er meget taknemmelig at få til at gro. Du stikker dem bare godt i jorden og 1 2 3 så har du pil. De vokser hurtigt!

 

Uanset hvad du planter, så husk at hestene vil æde det så det skal have ro i starten.


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

 

You only fail

if you quit.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Træer på fold
Forfatter: 
Dato:  28-02-2017 09:13

Tak for det gode råd

Det giver go mening at vi så vælger pil i stedet for birk, jeg må ud og sondre terrænet efter friske pile kviste og pinde til udplantning. Og dernæst hegne af for området indtil de bliver store nok og modstands dygtige over for heste og høns.

 

Mvh Susie


Trakehnere er dejlige heste

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rødel...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2017 17:12

Et andet bud kunne være rødel, de vokser sindsygt hurtigt især hvis bunden er fugtig.

 

Men birk er gode at have på folden, min fornemmelse er at spiser hestene birkebark så virker det hæmmende på muk.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider