Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Godt grundfoder til hest, evt Havens?
Forfatter: 
Dato:  20-02-2017 14:38

Jeg er på jagt efter et godt og økonomisk grundfoder til heste på konkurrenceplan.

 

Jeg er faldet over Havens Hestefoder, mest den der hedder 'Draversbrok' til heste i moderat/hård træning.

 

Er der nogen der har erfaringer med Havens Hestefoder? Eller evt andre gode foderblandinger.

 

 

Jeg køber foder i tyskland, mellem ½-1 palle af gangen. Jeg har 3 DV heste, hvoraf to af dem bruges i konkurrence (spring) og den sidste står og skal have føl til sommer.

 

Jeg fodrer med en stor mængde wrap (15-20kg).

 

Kom gerne med indput og berig mig med jeres viden og erfaringer ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Havens
Forfatter: 
Dato:  20-02-2017 15:21

 

Jeg har brugt foder fra Havens i nogle år efterhånden og er absolut SUPER tilfreds med det.

Tror faktisk det er +4 år nu ...

 

Førhen tog jeg nærmest foderplanen op til revidering omk. høst og kørte max. 2 år inden jeg blev træt af, hvordan hestene så ud og reagerede på foderet.

 

Har brugt det til føl og har et par gange købt heste som viste sig at være i øhmmm knap så god foderstand. Havens hestefoder gjorde virkelig underværker for dem.

 

Bruger også deres Mash som forkælelse og det glider bestemt også ned.

 

Det er lækkert og indbydende og så lugter det rigtig godt. Er faktisk undrende over at det ikke er mere udbredt. Jeg får min fodershop til at tage det hjem specielt til mig.

 

Henter du selv foder i Tyskland eller får du det sendt?


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

 

You only fail

if you quit.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Økonomisk.....
Forfatter: 
Dato:  20-02-2017 16:12

Nu har jeg dressurheste, og jeg ved ikke om du ønsker mere højeksplosiv kortvarig energi, ifht at jeg ønsker noget mere udholdenhed i mine heste, men umiddelbart kan jeg fortælle hvad jeg har valgt/fravalgt foder på. Mine heste går middelt til hårdt arbejde, da de begge er b-heste og er i gang med alle øvelser til GP i deres træning.

 

Jeg har valgt at fodre med Horselux plus som grundfoder af flere årsager.

Hestene skal have 1,5-1,8 kg dagligt - den der skal have mere for at holde huld får MaxiRice og olie ved siden af. Og de får mellem 10-20 kg wrap dagligt ved siden af.

Hestene slikker deres krybber, og jeg har desuden fodret med det i flere år og de er sunde og raske, flot pels, stærke hove, pelsskifte går nemt ect - dvs de trives med det.

Jeg er ikke stivelsesforskrækket, men jeg "gider ikke" betale for at en sæk foder består af 1/3 havre/byg - det kan jeg selv meget billigere putte i dem fra en havresæk, når/hvis jeg synes de skal boostes fx op til et stævne eller efter en hård træning.

Jeg har nem adgang til det, og kan få det leveret hjemme, hvis jeg ønsker. ( fåes næppe i Tyskland, da det er et dansk foder)

Prismæssigt ganske fornuftig pris 129 kr for 15 kg.

 

Jeg ville ikke fodre følhoppe med konkurrencehestefoder, lige meget hvilket mærke. Her ville jeg minimum 3 måneder før foling sørge for at bruge avlsfoder, så jeg var sikker på at mineralforholdene til at bygge føllets knogler ect op med er korrekte - og det matcher ikke det foder som konkurrenceheste går på.

 

Hvis du har lyst til at kigge på andre slags foder, så er denne hjemmeside meget god, hvor de går op i stivelse/sukker, samt med daglig pris - så den giver et nemt overblik.

www.foderdata.com/mindre-end-10- stivelse-0---15-kg.html

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 HAVENS
Forfatter: 
Dato:  20-02-2017 19:19

Jeg har også skiftet til HAVENS hestefoder.

Jeg synes de har mange forskellige typer foder som passer til enhver hest.

 

Vær dog opmærksom på - omkring foder generelt, at der kan være forskel på foder alt efter hvor det købes. Foder som sælges til det danske marked er tilpasset vores jordforhold, så der kan være forskel på indholdet på den sæk du køber i tyskland kontra den du køber i danmark (har jeg fået oplyst af foder importør)


Fotograf Heidi Glisborg

* stort arkiv med stævnebilleder * studiefotos af heste mm.

 

www.wpets.dk

Kvalitetsudstyr til hest & hund

 

http://www.fuldblodsaraber.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Priser
Forfatter: 
Dato:  27-02-2017 10:16

 

Man skal lige huske at, hvis man regner foder-økonomi, så er det ikke hvad den enekelte sæk foder koster, men hvad det koster at fodre pr. dag der er interessant. :)

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

 

You only fail

if you quit.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Blander selv lavpraktisk...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2017 23:03

Egen sort havre ca. 3,5 kg. dgl. og mineraler fra Salvana. Wrap efter ædelyst. 250 gr Speedi Beet, Equibodybuild. Cortavet HA konc. og MSM (forbyggende ½ dosis). Salvana biotin (for en sikkerheds skyld).

Glad og gennemsund DV vallak i middel arbejde med god energi og fremadgående. Han er 16 og ligner en på 9. Pelsen skinner og musklerne spiller.

Billede

 


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 tyskland
Forfatter: 
Dato:  01-03-2017 18:50

Jeg henter selv i Tyskland :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 sssssssss
Forfatter: 
Dato:  06-03-2017 11:58

Konkurrencehest på S niveau i dressur fodrede jeg med:

 

10 kg wrap

 

1200 gram Natur Musli fra Hippolyt

500 gram lucerne m. olie

600 gram Saracen Show Improver

1300 gram ren havre

 

Kan varmt anbefale Hippolyts produkter, vi har altid været meget glade for dem.

 

De nuværende heste jeg rider går på Pavo AllSports og det virker også til at fungerer super fint. De går dog pt kun L i dressur, men regner bestemt med de kan fortsætte på dette selvom de kommer op i niveau. De får pt 2.5 kg og så får de lucerne med olie oveni (ca 400 gram dagligt)

 

Jeg har oplevet at Pavo virker til at have gode produkter også, men de skal have forholdsvist meget af det for at være dækket ind i forhold til Hippolyt.


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider