Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Telepati - skal/skal ikke?
Forfatter: 
Dato:  13-02-2017 19:57

Hej,

 

Min hest har i noget tid forsøgt at forklare mig, at noget er galt, tror jeg. Og jeg kan sg'itte hitte ud af hvad det er, den vil!

 

Det er en temmelig speciel hest, som normalt er ret klar i spyttet med hvad den vil og ikke vil. Man er så at sige aldrig rigtig i tvivl om, hvad den mener om situationen... Til gengæld er det også en meget følsom hest, og der skal ikke meget til at genere den. Så kunsten er ofte at lytte til de små signaler, så den ikke behøver at råbe det alt for højt til mig, så at sige, for det ender ikke sjældent i en farlig situation for mig og/eller hest...

 

Det har stået på i nogle måneder nu; det startede egentlig bare med at hun blev sur når jeg spændte gjorden, og derfor fik jeg min sædvanlige dygtige kiropraktor ud, da hun tidligere har haft bøvl med nogle ribben. Alt ok, ingen ændring i adfærden. Det har kørt lidt on/off, og jeg har skiftet gjorden ud, da jeg var bange for om den var lidt for kort og generede hende bag forbenene.

 

Her for et par uger siden fik hun trådt en skæv sko på det ene forben, og nægtede deraf at løfte dette ben. Skoen blev rettet, men nu er hun begyndt at gøre det igen, bare på modsatte forben, og her sidder skoen fint. Det er altså sådan en hest, som fuldstændig kender rutinen, så når den skal have renset hove, så stiller man sig bare ved siden af benet, og så får man hoven leveret. Sådan har det fungeret i 8 år nu, så når min hest ikke rokker benet ud af flækken, selvom jeg står og hiver alt hvad jeg kan, flytter rundt på hesten osv osv., og den stadig nægter, ja så kan jeg altså ikke tænke andet end at den forsøger at fortælle mig noget... Idag tog det 10 min før benet blev løftet, og så kunne jeg lige så fint rense alle 4 hove, resten blev leveret som sædvanligt.

 

Samtidig er hun begyndt at stå at kigge rundt til samme side som det ben, hun nu ikke vil løfte. Hun bliver ved med at dreje hovedet ned til den side, som om "kan du da ikke se det?". Og nej, det kan jeg altså ikke...

 

Hesten er klinisk fuldstændig ok. Den spiser som den plejer, leger på folden med sine sædvanlige foldkammerater, og den er rigtig god at ride pt, går godt og er fuldstændig afslappet under ridning. Det er typisk under ridning, de første tegn på problemer tidligere har vist sig, så dette tyder altså på, at der måske ikke er noget galt.

 

Nu har jeg skiftet dækken på hende idag til en anden type, da hun faktisk havde fået et gnavesår på bringen af sit underdækken, så måske dette hjælper. Hun er generelt tyndhudet pt og mangler pelsen flere steder, og jeg har naturligvis investeret i teddy-overtræk til tøjlerne osv.

 

Hvis dæknet ikke har hjulpet, så prøver jeg at tage hendes lændedækken af under ridning, på trods af at jeg faktisk mener, at hun trives godt med at have dækken på sadlen, så hun ikke bliver så kold. Og ellers så er sidste skridt, at jeg for 117. gang sender min sadel til sadelmager, på trods af at den ser ud til at passe 100 %, og hesten bestemt ikke har ondt i ryggen eller noget andet der tyder på, at sadlen skulle trykke nogen steder.....

 

Og så er det bare jeg tænker - i stedet for alle disse bekymringer, så ville det være lettere, hvis hesten kunne forklare mig, hvad der var galt! Og der er jo faktisk personer, som tilbyder denne service til den nette sum af ca 500 kr, blot mod udleveringen af et foto af hesten. Men for søren da, hvor tror jeg bare ikke på den slags!..... Men jeg er efterhånden der, hvor det vil være et ret godt bud, fremfor at jeg bruger endnu flere penge på at udskifte udstyr osv.... Og hesten er trods alt lige tilset af kiropraktor/dyrlæge, der er styr på tænder, den får alt hvad den skal have og der er i øvrigt ikke foretaget nogen ændringer i kammerater, fold el.lign. Jeg ved simpelthen ikke, hvor jeg skal se hen, for at finde løsningen....

 

Hvad ville I gøre? Ville I kontakte en med telepatiske evner for at få noget hjælp?

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tjah, hvorfor ikke?
Forfatter: 
Dato:  13-02-2017 22:12

Det kan da ikke skade :)

Jeg tror egentlig heller ikke på den slags, men rent faktisk har jeg oplevet et par gange at en healer/clairvoyant kunne fortælle mig ting om hesten som ingen andre end jeg selv kunne vide...

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 snakke med heste
Forfatter: 
Dato:  21-02-2017 12:11

jeg troede heller ikke på det, men stod med en hest de mente var headshaker, dyrlæger foreslog operation til mange penge. en fra stalden kendte en "der taler med heste". det var for sindsygt - fik så meget info om ting hun ikke havde en chance for at vide. Hesten fungerer optimalt idag, og jeg har brugt hende flere gange siden, hvis jeg har været i tvivl om noget.

 

Det er selvfølgelig vigtigt at det er en du stoler på - der er desværre så mange der ikke kan det rigtigt men udgir sig for det i branchen.

 

er helt sikker på din hest vil fortælle dig noget.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Gør det
Forfatter: 
Dato:  21-02-2017 20:42
Hvorfor ikke prøve. Jeg har prøvet med stor succes, alligevel har jeg dog stadig svært ved, at tro på det. Men det kan jo stadig være det ben, hvor hun trådte skoen skæv på, der stadig er problemet. Hun vil måske ikke løfte modsatte ben, fordi hun ikke vil ligge vægt over på det andet.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo men...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2017 07:32

Jo men det er jo også fordi, at jeg synes 500 kr er RIGTIG mange penge for noget, man ikke tror på... Jeg føler at det er penge ud af vinduet, og der er jo ingen garantier overhovedet for at det er noget, man kan bruge til noget som helst...

 

Uanset, så går det da bedre med hende, og hun er holdt op med at nægte at løfte benene og virker i øvrigt glad og godt tilfreds pt, heldigvis!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ditte Young
Forfatter: 
Dato:  22-02-2017 16:12

Jeg har kun erfaring med Ditte Young som telepatør og kan se, at hun nu tager kr. 1.800,- for en seance, og det ekskl. kørsel!

 

Men måske findes der også andre, der ikke tager et helt så højt honorar.

 


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

Design for Pets

Hundetilbehør & Katteartikler

med fokus på lækkert design og høj kvalitet

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-02-2017 16:43
Kan godt følge dig i, at det kan virker som penge ud af vinduet på noget man ikke tror på. Men det er da også nogle gange når man tilkalder dyrlæge og de ikke kan diagnosticere eller ligefrem giver en forkert diagnose. Jeg stod med min hest og en dyrlæge der ikke kunne stille korrekt diagnose. Hun snakkede sammen med andre dyrlæger i Sverige, England, Tyskland men de havde aldrig set noget lignende. Så det var aflivning jeg stod overfor. Så besluttede jeg, at prøve noget alternativt og ringede til Anita Bakkegård. Det viste sig, at hesten havde en forgiftning og mange af symptomerne med de forskellige farver i slimhinderne er altså noget man kan læse sig frem til, så helt hokuspokus var det hun sagde altså heller ikke. Hun testede igennem hvad han kunne tåle og ikke tåle. Han fik akapunktur og hun lavede telepati, ikke fordi hun skulle, men fordi hun kan. Jeg blev pænt imponeret over hun feks kunne beskrive vores skovture sammen med en veninde. Hvem der red forrest og hvordan min venindes hest gik for tæt på min og nogle gange stoppede helt oppe i røven på min, at min ikke sparkede men vendte øre og nappede ham hvis venindes hest blev for fræk. Hvordan pokker gætter man sig til det?
0
0
Svar på denne tråd
 
 spøgelser
Forfatter: 
Dato:  05-03-2017 16:19

jeg havde en hestehvisker /eller hvad man nu kalder det ud til min dengang halvskøre pinto.

Hun mente, der var spøgelser i boksen, ved folden, da han konstant hev sko af og der var en spøgelse hund , der bed ham i hasserne , da han næsten altid var spooky i et hjørne af ridebanen.

Hun troede selv på, at hun skræmte spøgelserne væk, men det hjalp altså ikke på den tossede hest.De 600 kr , jeg betalte , var da penge ud af vinduet.

Nej jeg tror ikke de kan tale med heste med telepati


Helle

2
0
Svar på denne tråd
 
 telepati
Forfatter: 
Dato:  08-03-2017 02:02

Tjek www..clairvoyantforeningen.dk
Der kan du se, hvem der er eksamineret/certificeret og tilbyder dyretelepati eller clairvoyante ydelser, der vedrører dyr. (Og der er også en klagemulighed, såfremt du ikke er tilfreds.)

Jeg er medlem også, må jeg hellere oplyse på forhånd, - der er mange andre at vælge imellem.

 

Held og lykke,

-Nanna


Hestekundskab og ridning for børn - Dragør

Afspænding - få løsnet hestens kranie, kæbe og overlinie.

Dyrekommunikation, clairvoyance og healing til dyr og mennesker

www.heste-theisen.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 trådstarter...
Forfatter: 
Dato:  12-03-2017 00:23

Nu har du jo brugt rigtig mange penge på...

gjord, sadel, tænder, dækkener, smed, osv. osv.,

så tænker, at små 500 kr. er godt givet ud ifht. videre tænkning...

Det ville jeg gøre, hvad har du at miste ?

 


Heste kan TALE hvis du LYTTER...

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  17-03-2017 07:28

Nej ?????

 

Er du klar over hvor ondt gnavesår gør ?

 

MVH Hanne

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Do it!
Forfatter: 
Dato:  18-04-2017 10:02

Jeg har også en meget speciel hest, som har været syg i 6 år (har lige fået en diagnose, endelig!) og jeg har selv haft meget succes med telepati. Så jeg ville varmt anbefale dig at gøre det, det er helt sikkert pengene værd.

 

Men der er meget forskel på dem der telepaterer. Har oplevet både rigtig dårligt og rigtig godt - så du siger bare til, hvis du vil have navn på hvem jeg har haft succes med :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 prøv det
Forfatter: 
Dato:  18-04-2017 10:34

Det kan jo ikke skade at prøve :)

 

Nu siger du at hesten er klinisk ren - men nævner kun kiropraktor ... er den også tjekket igennem i musklerne, eller har der kun været kiropraktor på? :)


M-Hesteterapi

Massage og Ledmobilisering

http://m-hesteterapi.dk

www.facebook.com/mhesteterapi/ ?fref=ts

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sarahbtlarsen
Forfatter: 
Dato:  25-04-2017 20:19
Jeg vil rigtig gerne høre hvem du har haft succes med.... Har overvejet det mange gange, da jeg har en lettere tosset hest der virker til at se spøgelser :-) Highway, efter Matador.... Om det bare er genetisk roterende fis i kasketten, eller om der er andre ting der spiller ind, kunne være interessant at vide....
Skriv gerne sms 51221511
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan helt klart anbefale
Forfatter: 
Dato:  26-04-2017 10:06
Anita Bakkegaard Hansen.
Hende har jeg anvendt 4 gange i de 15 år jeg har haft hest og det har jeg aldrig fortrudt. Hun er tilmed rimelig i pris.
1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider