Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Fodervalg
Forfatter: 
Dato:  07-02-2017 17:20

Jeg er ved at blive gråhåret af at undersøge foder...

 

Gi gerne jeres bud :)

 

5 års DV hoppe på 165, temlig vågen og meget opmærksom, ekstremt selvgåede.. Går LA dressur..

 

Hun er lige til den tynde side, må gerne få lidt mere fylde..

Hun fodres selvfølgelig med wrap af god kvalitet. Ca 10-12 kg dagligt -spiser sjældent op..

 

Jeg leder efter et foder der er så økonimisk som muligt og meget gerne på lav sukker og stivelsesindhold.

 

Tak :)


Mvh Stinne c",)

 

Dressage is dancing with my best friend...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Amequ..
Forfatter: 
Dato:  07-02-2017 20:32

 

Det ville jo være optimalt, hvis du kunne få mere wrap i hende, men jeg kender alt for godt til at eje en småtspisende hest og man kan jo desværre ikke stoppe det ned i halsen af dem

 

Jeg har ikke personlige erfaringer med lige præcis dette foder, men med flere andre af Amequs produkter og der har jeg været yderst tilfreds. Synes dog at dette, lyder som et godt bud til din hest og din pengepung

 

dangro.com/produkt/omega-3-active- care-2/

 

Hvis der stadig mangler huld, ville jeg supplere med Linocrunch fra samme producent og det kan jeg give min personlige anbefaling

 

Min egen fodrer jeg med hø ad libitum og Cushcare Condition fra D&H. Det koster en halv bondegård, men er det eneste hun kan holde huld på og som hun gider æde af foder som er lavt på stivelse og sukker, så jeg har ikke så mange valg


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

1
0
Svar på denne tråd
 
 foder....
Forfatter: 
Dato:  07-02-2017 22:00

Tak for svar (y)

Amequ kender jeg ikke ret meget til så jeg vil da lige tjekke det ud :)


Mvh Stinne c",)

 

Dressage is dancing with my best friend...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mager hund..
Forfatter: 
Dato:  08-02-2017 08:51

Sådan en "mager hund" af en dv har jeg også :-)

 

Jeg fodre så med Horselux Plus, som er lidt højere på stivelse og sukker end Omega3-activ, men som så også har lidt mere FE at byde på. Kilomæssigt skal de have næsten lige meget af begge, og prismæssigt er Horselux plus en 50'er billigere pr sæk.

 

Skulle jeg skifte ville jeg også umiddelbart gå efter amequs/Dangro, som jeg synes virker fornuftigt i indhold og pris.

Men for mig er det nemmere at få fat i Horselux produkter.

 

Men fodret i sig selv er ikke nok til min tynde mynde :-)

Så han får MaxiRice 1 kg dagligt, og 3 dl olie oveni ( +ekstra e-vit)

Jeg har været heldig at få fat i noget godt wrap, som ikke er tårnhøjt på FE, men som han elsker at æde - og han æder ca 20 kg/dagligt.

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider