Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Stærkere hove
Forfatter: 
Dato:  06-02-2017 20:56

Heeeej

 

Min låne pony har dvs ikke stærke nok Hove til vores marker som er ret mudret fortiden med vejret!

Hun får biotin i hendes foder, hyben og Strongstep Hovolie... Men er der andet jeg kan gøre? Hun har december haft en stor og slem hovbyld og har nu fået en bakterie i hoven... Hun går ikke med sko men har gjort da hun har været forfangen 2016 slutningen af maj (ikke hos mig)

 

men noget jeg kan gøre for at styrke hende Hove for hvis det ikke sker er der store chancer for at hun skal sendes tilbage

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu er hestes hove
Forfatter: 
Dato:  06-02-2017 21:34
ikke noget man bare klarer på kort tid!
Hos mig med en hest med langsomt voksende hove ( som også går haft hovbylder)har det taget næsten 2 år! Noget af det der har hjulpet mig er Keratin hoof hardener der kan pensles på hvis sliddet er for voldsomt. Red horse produkter som f.eks Fjeld pasta eller Artimud mod White line disease / bakterier i hoven, som du skriver.
Til styrkelse af hovvæksten har jeg haft mere glæde af kisel tilskud end biotin.
Og så det helt basale: godt vitaminprodukt og motion så hovene bliver stimuleret
0
0
Svar på denne tråd
 
 stærke hove...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2017 21:17

Alfa og Omega er godt kraft-foder og god grov-foder, samt motion så strålen kan blive aktiveret, strålen er hovens vene-pumpe, dvs. aktiverer blod-omløbet i hoven og gør den sund og stærk.

Såfremt at hoven er svag, er det en god idé at sætte sko på.

(det beskytter hoven i dens vækst-proces, ingen flækker eller flosser)

Derefter masser af motion i blød bund, dette aktiverer strålen osv. hoven.

Motion i blød bund gør at strålen når bunden på en sund måde, kontra hård bund, på blød bund når strålen helt ned og bliver aktiveret.

Sunde og stærke hove nåes ikke altid på et nu...(kan tage år)

Taler af erfaring, men er nået der, så det kan lykkedes, med tålmodighed og fornuftig omtanke.

Lad være med at bruge oceaner at penge, på at smøre noget uden på hoven eller give biotin (hvilket kun skal gives som en kur).

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 sko på...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2017 10:23

Hvad med at give den et par ringsko,med rejst tå,og hovens tå rejst lidt mere så den ikke berøre skoens tå.

Dette fordi du skriver at den har haft en akut forfangenhed.

 

Det vil give hesten en mere fri følelse,da den helt klart ikke bevæger sig som den skal,at dømme efter den dårlige hovkvalitet.

Det vil hjælpe så hoven vil begynde at producrer mere og bedre horn.

Det sker ikke fra den en dag til den anden,men du skal regne med mindst 6 mdr.men for dyrets skyld burde du gøre det.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-02-2017 11:45

Jeg stod sidste sensommer med en pony halt på folden pga. ømme fødder.

 

Her har løsningen været sko! Og så hovblanding fra Askhim samt stor hensyntagning i ridning (et par måneder kun på græs og ridebane-bund samt lidt asfalt, senere mere asfalt + grusvej i begrænset omfang).

 

I dag har han ingen problemer, heller ikke på den mudrede fold, og vi kan ride, hvor vi vil.


 

 

Mvh. Julie

 

---

 

Nu som ponyejer af Frederiksminde Mickey.

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider