Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 insektdækken
Forfatter: 
Dato:  03-02-2017 10:27

inden længe er det igen tid til insektplager i form af mitter, myg, bidende fluer etc.

 

har i et dækken i kan anbefale - og hvorfor?

 

sidste år købte jeg et - men det var meget tæt-vævet og forfærdeligt varmt for hesten, så det var kun på en enkelt dag. denne gang søger jeg noget der er knap så varmt :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  03-02-2017 18:28

 

Jeg har haft både billige fra Biltema og AB rideudstyr, fungere upåklageligt :)


Nu med eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 catago
Forfatter: 
Dato:  05-02-2017 17:20

MRJN: hvilken type hest ligger de på? :)

 

 

og har nogle erfaringer med catago gold?

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  05-02-2017 20:45

 

Billede

 

Sådan en dame her :) En kat 1 pony, araber blanding, kåret i DSP.

Hun er en mellemting mellem bred og smal fortil :)

 

Biltemas maveplade er stor - så den passede hende da hun var sommertyk, men ikke da hun blev slankere. ABs plade lå bedre.


Nu med eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du skal nok...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2017 23:35

afgøre, om hesten har brug for fluedækken eller eksemdækken.

 

Jeg har Rambos Fly Booster til min brede DV vallak. Det er kun til fluer o lign. Alm. myg stikker igennem, så hvis han går ude om natten har han to på.

 

Hvis mitter er problemet, må du nok give eksemdækken på. Det har jeg ingen erfaring med, men tænker det er det, som du syntes var for varmt...


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 eksemdækken
Forfatter: 
Dato:  06-02-2017 00:29

nyagergaard: der er ekstremt mange myg og mitter i området hvor han er opstaldet, så vil gerne forebygge al den gene og ravage de gør ved hesten... Så ja du har ret - et almindeligt insektdækken er sikkert ikke nok.. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rambo Vamoose
Forfatter: 
Dato:  26-04-2017 07:49

... absolut bedste dækken, synes jeg. Det er groft i vævningen, så hesten får luft - og jeg tror simpelthen ikke, at myggene kan få brodden helt ned til hesten gennem den grove vævning. Samtidig behandlet med chrysamtemum, som insekterne ikke kan lide. Jeg har prøvet en del - har en palomino, som insekter elsker pga. farven - Rambo Vamoose er klart det bedste. Og dyreste. Men det hænger jo desværre tit sammen....

 

Vh Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rambo fly booster med Vamoose
Forfatter: 
Dato:  26-04-2017 12:31

er et super FLUE dækken, og jo - myggene stikker igennem den åbne vævning, der skal to fly booster på, før myggene ikke kan stikke igennem. Vamoose står for chrys... behandlingen...

Syntes dog også, at det er et sk.... godt fluedækken :-)

 


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Eksemdækken
Forfatter: 
Dato:  26-04-2017 19:53

 

Jeg har to stk RSH Ljori eksem dækner til min gamle pony og de er bare SUPER gode, men også lidt dyre. Så har man hest som ødelægger sine dækner eller med dækkenspisende foldkammerater, så ville jeg nok se mig om efter noget billigere. Hesten bliver ikke varm under dækkenet og jeg synes pasformen er god.

 

Billede

 

Billede

 

Vi bor i en ådal og her er fuldstændig vantvittigt mange insekter i alle afskygninger. Inden hun fik sit første RSH dækken, blev hun fuldstændig ædt op på hele undersiden af kroppen - seriøst hun havde et langt åbent sår, der strakte sig fra kæbehulen ned på undersiden af halsen, hele bringen og ind mellem forbenene, videre langs hele maven op til patterne og så lidt ud på indersiden ag bagbenene.

Det var derfor vigtigt for mig, at finde et dækken, der også dækkede mellem forbenene og det gør RSH dæknerne. Dækkenet skal trækkes over hovedet, for at hesten kan få det på, men min vænnede sig lynhurtigt til det og idag er hun glad for at få sit dækken på, ligesom hun også ivrigt stikker hovedet i sin Cashell insektmaske

 

Bestillingsmetoden virker lidt "primitiv" i forhold til andre netbutikker, men det har virket upåklageligt de to gange jeg har bestilt derfra.

 

www.rsh-eksemdaekken.dk/9187247


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 dækken
Forfatter: 
Dato:  29-05-2017 08:13

Der er et par fine valgmuligheder både med insektdækken og eksemdækken her www.udstyrspriser.dk/produkt- kategori/udstyr-til-hesten/haetter- og-fluedaekkener-m-m/page/3/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rambo sweet itch
Forfatter: 
Dato:  04-06-2017 21:16

Min går med ovenstående, da hun har eksem. Men jeg kender mange der bruger dem til heste, der ikke har eksem. Det ligger helt fantastisk, og selvom det er tætvævet syntes jeg ikke hesten bliver overophedet under det.

 


Mvh

Mette

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-09-2017 21:39

Jeg har et Rambo Sweet itch det er meget stærkt og god kvalitet

jeg bruger Hemexcide som jeg børster hende over med hver anden dag, det gør hun kan gå i fred og mitter bliver kvalt inden de stikker

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider