Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 betændelse i glideleddet - afslag i pris
Forfatter: 
Dato:  07-01-2017 09:42

hej alle....

 

er der nogen af jer der har erfaring med køb/salg af en hest med betændelse i glideleddet (aldrig haft en halt dag, fundet i røntgen....ren i klinisk)

hesten blev sendt i salgsstald, og sat til 75-80-000,- af berideren....den bliver 6 i år, og er dressurhest...hoppe på ca 170-172, rødt pas DV.

hvad er en fair og almindelig prisreduktion ved en sådan hest?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-01-2017 17:05

en hest med spat ( betændelse i hasens glideled) som 6 års- hmm jeg ville sgu være betænkelig.

men hvordan ser det ud? for en hest kan sagtens have røngtenforandringer i glideledet uden at det har nogen betydning. Hvis den ikke reagere på en bøjeprøve, så kan det være at de forandringer er en nomarltilstand for hesten.

 

Så hvordan ser den betændelse ud på rængtenbilledet? er det en nydannelse? er det en skygge ( hvor knoglen er angrebet)?

under alle omstændigheder har hesten spat- det kan forbene og hele op og aldrig genere hesten, eller det kan gå agurk og smadre ledende på få måneder. Sådan en hest er hvad jeg ville kalde en chancehest- det skal prisen afspejle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 For en del år siden....
Forfatter: 
Dato:  07-01-2017 19:19

...havde jeg en hest med nøjagtig samme skavank. Den var solgt godt som 5 års, men det gik i vasken pga. røntgenfund (var klinisk OK). 1 år senere fik den også kliniske symptomer og blev solgt til skovturshest for lidt over slagtepris.

 

Jeg tror det bliver svært at sælge sådan en hest til ret mange penge, da man jo ikke kan gøre noget ved spat, modsat en f.eks. mus, som kan opereres ud.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh, det er så svært
Forfatter: 
Dato:  15-01-2017 19:19

Jeg har en "foræret hest" med nøjagtig samme "diagnose" og desuden småforandringer i begge kodeled foran, ALDRIG halt, ren i bøjeprøve:
Konstateret som ca. 7-8 års i handelsundersøgelse og jeg fik ham så efterfølgende, han er nu 12 og uddannet til Skt G niveau og stadig gående. Men kan ikke sælges, jeg var helt nede omk 20.000 da han gik MB- niveau stabilt.... køberne tør ikke.
Han har gået stævner med M- placeringer uden problemer.
Pga familiemæssige forhold har jeg måttet skære ned på antallet og lånt ham ud til en tidl S rytter.


 

Opstaldning Sorø;gode og sikre forhold.

Working Equitation bane, ridehus og masser af terræn.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider