Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hovpleje
Forfatter: 
Dato:  01-01-2017 09:36

Revne og overfladisk hul i hovvæg, sten der kiler sig ind, hovbyller..

I kombination af mudret fold.

Hvad gør I?

kosttilskud? Hyppige smedbesøg, Altså oftere end hver tredie måned? han går uden sko , skal han til at gå med sko? Han er blevet 16 år.jeg købte boots til ham, og de blev fyldt med mudder mest ude i snuden, med frygt for at han bøjer for meget bagover i koden med ledskade til følge... På forhånd tak?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Beskæring
Forfatter: 
Dato:  01-01-2017 10:34

Smed hver 5 til 7 uge,så skulle den være klaret,hvis ellers at det er en som ved hvad han laver.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

1
2
Svar på denne tråd
 
 Hovpleje
Forfatter: 
Dato:  01-01-2017 10:45

Enig med den gamle smed - hver tredje måned er nok for sjældent til sådan en hest, selvom den er barfodet. Men snak med smeden om det, han ser jo hesten, hoven og stedet.

En mindre mudret fold ville naturligvis være det allerbedste, men det er jo ikke altid nemt i milde vintre.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hovpleje
Forfatter: 
Dato:  01-01-2017 20:08
Vores uden sko får ordnet fusser hver 4-5 uge.
Går den i løsdrift eller boks? Der hvor den har mulighed for at stå tørt er det vigtigt at holde god og tæt bund.
Sp er der selvfølgelig fodring som skal være i orden. At supplere med et kraftigt biotin tilskud over en længere periode ( jeg giver yderligere MSM og olie) for at sikre at den del er ok.

Der kan være mange årsager til dårlig hov kvalitet, både fodringen, opstaldning og problemer med skjult sygdom.

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  09-01-2017 20:03
Smed dobbelt så hyppigt, og bedre fold med tørre pletter som minimum...

*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 
 barfodshest
Forfatter: 
Dato:  10-01-2017 13:24

når jeg ser at min har fået hul/trådt på noget der kan blive en hovbyld. plejer jeg at klare mig med at vske med sæbespåner. jeg tilslutter mig dog de andre at hver 3 måned er ret sjældent, med mindre din smed har sagt at det er ok

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider