Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Biotin til kræsen hest
Forfatter: 
Dato:  26-11-2016 14:42

Jeg har en hoppe med ret dårlige hove. Derfor er hun for nylig startet på biotin (ca. en måned siden). Jeg giver hende biotin fra pavo, men hun sorterede det bare fra til trods for at hun får det sammen med hendes musli. Så prøvede vi at blande det hele med lidt vand, så hun ikke kunne sortere det fra, resultatet blev at hun ikke rigtig gider at spise sit foder.
Det er ganske nødvendigt at hun får biotin, så nu er spørgsmålet bare om der er nogle der har gode råd til biotin der smager bedre??

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  26-11-2016 21:27

 

Bland det i lunken mash :)

Vær dog opmærksom at Pavos biotin, ikke er den med mest af hverken zink eller biotin. Ligesom problemer med hovene flækker eller er porøse lige så godt kan skyldes sukker ( fra græsset i sommers ) eller foderet.


Nu med eget ponydyr

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 æblejuice
Forfatter: 
Dato:  27-11-2016 15:16

Min får Equiforce Foot eller Horselux Biotin (det er præcis det samme indhold), som har en høj koncentration af biotin, men også indeholder zink, selen osv (shop.havens.dk/images/ Datablad%20EquiForce%20Foot.pdf)

Min får kun alm. vitaminer som spandfoder, så jeg har også skullet finde en måde at "maskere" det på i en lille mængde foder. Hos mig har det hjulpet at hælde æblejuice over, gerne ca 15 min før, så vitaminerne (Regulator Complete) når at blive blødt lidt op.


Hilsen Malene

1
0
Svar på denne tråd
 
 Biotin
Forfatter: 
Dato:  02-12-2016 09:15

Jeg ved ikke hvilken form den biotin du bruger er i, men til min kræsne hest har jeg størst succes med ting i piller frem for pulver. :-)

 

Detsidste års tid har jeg også haft stor succes med stille og rolgt at tilvende ham til en blanding af mash, grønpiller og roepiller med æbler eller gulerødder i, og nu kan jeg blande alverdens tilskud i denne blanding! Det kræver dog at man langsomt trapper op af de ting som hesten ikke er vild med :-)


 

Nynne & Grumse

 

- Follow us on facebook www.facebook.com/NynneogGrumse/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hovtilskud
Forfatter: 
Dato:  03-12-2016 11:17

Min hest er helt vild med ungulat fra hippolyt. Han æder det rent og med velbehag. Biotin fra hippolyt er han også glad for og det skal gives i meget lille mængde, så det bør være nemt at kamouflere for en kræsenpind.

 

Tror det er Salvana, der har nogle biotin godbidder. Har dog aldrig prøvet dem og kan derfor ikke tale om effekt eller andet, men måske et bud til en kræsen hest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-12-2016 20:45

Jeg prøvede for at par år siden Salvana Biotin Dragee, som er lyserøde piller med form og størrelse som rottelort. Ja, undskyld sammenligningen, men jeg kan ikke komme i tanke om andet med samme facon i den størrelse!

 

Hesten åd dem lystigt, også om sommeren hvor den ikke fik andet foder - de lugter lidt af mælkepulver, altså sødt, måske derfor den ville æde dem? Anyway, jeg synes desværre ikke at jeg kunne se nogen effekt, selv efter et år...

 

I løbet af sensommeren i år har vi døjet med tørre hove, med tendens til at flosse og revne. Så nu får hesten TRM Hoofmaker, som jeg før har brugt med godt resultat. Det fås både som pulver og piller. Pulveret vil dyret kun æde i mash. Pillerne stinker frygteligt, men efter en 2 måneder lang tilvæningsperiode, hvor jeg blandede dem i lidt mash, kunne jeg få hende til at æde pillerne i foderet. (Jeg kender en anden hest, som gladeligt åd dem i foderet fra dag 1.) Vi har nu brugt det i 3 måneder, og det kan ses på fusserne!

0
0
Svar på denne tråd
 
 dejlig Biotin
Forfatter: 
Dato:  06-01-2017 16:37

Halløj.

 

Jeg giver min Solanum Mega Biotin og det glider bare ned. Hun får det i sine opblødte roepiller og hun slikker sanden :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider