Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Vacciner og stempel.
Forfatter: 
Dato:  18-03-2013 18:00

For vel snart et par uger siden skrev jeg til DRF.....men har endnu ikke fået svar.

Så nu spørger jeg her

 

Min kæreste er selvstændig landmand og har været det i en hel del år. Han har svin og er derfor vant til at "omgåes" medicin. Han behver ikke medicinhåndteringskursus, da han har været landmand så længe.

 

Men må han vaccinere mine heste?

 

Altså rent praktisk må han jo gerne. Deri er der intet problem.

 

Men godtages hans stempel i vacc-bogen? Der fælger jo "de der små klistermærker" med vaccinen og de sættes ind i vacc-bogen. Så der er jo "bevis" på, at hesten er vaccineret. Ligeledes kan han jo sagtens stemple i bogen.

 

Men vil fx DRF godkende dette? Fx til stævner?

 

Maria


Super sød welsh-blanding udlånes. Vallak, 6 år, 122 cm i stg. Kan rides i alle tre gangarter men er utrænet. Super nem at håndtere, helt trafiksikker, og rigtig samarbejdsvillig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spændende
Forfatter: 
Dato:  18-03-2013 20:58

Har tit tænkt det samme da jeg selv er landmand.

 

Spændende om nogen kender svaret...

 


 

Beklager taste og stavefejl

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Nyt: horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Ungheste sælges, 1, 2, 3 og 4 års drenge

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  19-03-2013 17:03

Der må da være nogen, som ved noget.....?

 

Maria


Super sød welsh-blanding udlånes. Vallak, 6 år, 122 cm i stg. Kan rides i alle tre gangarter men er utrænet. Super nem at håndtere, helt trafiksikker, og rigtig samarbejdsvillig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke meget
Forfatter: 
Dato:  19-03-2013 17:09

Det eneste jeg ved er at vi har haft en læge i stalden som skulle søge om tilladelse til at vaccinere heste.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan ikke huske
Forfatter: 
Dato:  19-03-2013 17:26

om der i reglementet står noget om at det skal være en dyrlæge. Men jeg ved at der står at det ikke må være ejer af hesten der vaccinerer.

 

Men prøv da selv at læse reglementet

 


 



Med venstre hånd
Line

 

 

http://linebergmann.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  20-03-2013 20:14

Line...... Sorry for min uvidenhed..... Er det DRF's reglement? Findes der kun det ene?

 

Maria


Super sød welsh-blanding udlånes. Vallak, 6 år, 122 cm i stg. Kan rides i alle tre gangarter men er utrænet. Super nem at håndtere, helt trafiksikker, og rigtig samarbejdsvillig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  20-03-2013 20:18

Nu var jeg lige på DRF igen og klikkede på vaccination. Og der står intet om det. Der står en hel masse ov booster, basisvaccine osv men intet om, hvem der skal udføre denne vaccination.

 

Maria


Super sød welsh-blanding udlånes. Vallak, 6 år, 122 cm i stg. Kan rides i alle tre gangarter men er utrænet. Super nem at håndtere, helt trafiksikker, og rigtig samarbejdsvillig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Reglement
Forfatter: 
Dato:  21-03-2013 10:25

Sakset fra Fælles Bestemmelser:

 

16.4. Formalia vedr. vaccinationsattest

Ved attestation (Dato, produktmærke, batchnummer, dyrlægens stempel med angivelse dyrlægens navn samt dyrlægens underskrift") af en dyrlæge, som ikke må være hestens/ponyens ejer, skal følgende fremgå af vaccinationskortet/ vaccinationsattest i konkurrencehestepasset

 

og så står de øvrige regler opremset (de samme som ligger andetsteds på DRFs hjemmeside)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  21-03-2013 11:12

Sif....... Du er så lidt bedre til at finde rundt end jeg, tak.

 

Men......

 

Der står vel ikke, at det SKAL være en dyrlæge, som vaccinerer? Der står vel egentlig bare, at såfremt det er en dyrlæge, må han/hun ikke være ejer, samt at det og det og det skal dokumenteres?

 

Eller læser jeg det, som fanden læser biblen?

 

Maria


Super sød welsh-blanding udlånes. Vallak, 6 år, 122 cm i stg. Kan rides i alle tre gangarter men er utrænet. Super nem at håndtere, helt trafiksikker, og rigtig samarbejdsvillig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror....
Forfatter: 
Dato:  21-03-2013 12:17

... at du læser det, som fanden læser biblen ;)

 

Som jeg læser det, så skal hesten være vaccineret af en dyrlæge - men HVIS man tilfældigvis lige er dyrlæge, så må man ikke vaccinere egne heste, men skal have en kollega til det.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Maria..
Forfatter: 
Dato:  21-03-2013 12:19

Du læser hvis det du gerne vil ;-)

 

Jeg læser det som om at hvis du nu er dyrlæge og ejer et par heste.. Må du faktisk ikke selv vaccinere (eller i hvert fald skrive i bogen)..

 

Jeg er helt sikker på at for at vaccinationerne gælder i DRF regi, skal det være udført af en dyrlæge..

 

Hvis du bare har et par hyggeheste, du aldrig har med nogen steder, må du hjertens gerne selv vaccinere.. Du har bare ikke papir på det..

 


Godt enghø i småballer sælges i Horsens og omegn.!

 

Skriv for nærmere info..

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  21-03-2013 14:08

I har nok ret

 

Men HELT bogstaveligt står der ikke, at det SKAL være en dyrlæge. Og jeg tænker, at dyrlægeforeningen har lavet sit lobbyarbejde godt for i realiteten kan det jo sagtens lige så godt være fx min kæreste, som vaccinerer hestene. Han har med stor sandsynlighed sprøjtet om ikke mere så i hvert fald lige så meget som de fleste dyrlæger!

 

Og label'en fra vaccinen bliver jo sat ind i vacc papirerne som dokumentation.

 

Maria


Super sød welsh-blanding udlånes. Vallak, 6 år, 122 cm i stg. Kan rides i alle tre gangarter men er utrænet. Super nem at håndtere, helt trafiksikker, og rigtig samarbejdsvillig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke svært.
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 21:58

Jeg synes altså ikke det er så svært at forstå, når man læser det som Sif har sat ind fra DRFs reglement: "dyrlægens stempel med angivelse af dyrlægens navn samt dyrlægens underskrift".

 

Der står DYRLÆGE hele 3 gange og ikke "bondemand" - jeg turde ikke bruge andet end en DYRLÆGE :)

 

Mvh. Pia

 




Team Østerled

 

 

Fjordheste i Sport

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 helt reelt
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 22:19

er det nok at det er dyrlægen der attesterer at den er vaccineret. Så hvis du kan få en dyrlæge til at stemple for at din kæreste har sprøjtet, så må du gerne det. Men det skal altså være en dyrlæge der stempler.

 

Når det så er sagt så aner jeg ikke hvordan forsikringsselskaber forholder sig til vacciner udført af ikke dyrlæger. Skulle hest blive syg eller i værste tilfælde dø af det, så ved jeg ikke om de dækker hvis vaccinen er udført af ikke uddannet personale.

 


 



Med venstre hånd
Line

 

 

http://linebergmann.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider