Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 tyggetid med få kalorier til hostehest??
Forfatter: 
Dato:  14-03-2011 10:26

Min islænder er blevet allergisk overfor støv, og jeg er derfor på jagt efter noget, der kan give hende noget ekstra tyggetid uden at give for mange kalorier i stedet for halm og frøgræs, da hun er på skrump, og jeg derfor ikke kan give så meget wrap som jeg gerne ville. Den næste månedstid må hun heller ikke blive motioneret p.g.a. hosten, så det gør det jo ikke nemmere.


Hun går i løsdrift, og får for øjeblikket sin wrapration fordelt rundt på folden (hvor der er lidt at pille i også), 2-3 gange om dagen.


Merete

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har i vinter....
Forfatter: 
Dato:  14-03-2011 10:47

.. fodret med wrap, som er lavet af byghalm med udlæg - altså halvt halm og halvt græs


Inspirationen kom fra nogle islænderfolk, som roste det til skyerne, og vi er meget glade for det. Vi kan udfodre det stort set ad libitum til Fjordhestene, og efter lidt tilvænning er de også blevet glade for at spise det.


Jeg kan se, at det har givet lidt mere vom end den almindelige wrap - men det skyldes nok, at de får væsentlig mere af det.


Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt




0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for tippet
Forfatter: 
Dato:  14-03-2011 21:22

God idé Sif, det vil jeg arbejde i til næste vinter, ligenu er det jo nok ikke til at opdrive, jeg vil tro det er bestillingsarbejde.


Merete

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er en svær en..
Forfatter: 
Dato:  15-03-2011 08:38

der findes ikke noget der giver tyggetid udover halm og frøgræs som du beskriver.. med mindre den må tage på..


En mulighed er at finde noget 3-4 slets wrap og give det i hønet.. Det forlænger tiden..


Må den ikke gå skridteture i det fri?? her den næste md. ??


Pura Raza Española

http://www.staldrohan.com

LÆS MED PÅ BLOGGEN


Foderplaner laves mod bestilling. se hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-03-2011 08:57

Måske dette dur:


www.miniwrapshop.dk/292-pega.html


det er på ingen måde støvende eller lign. Det er blødt og lækkert.

Jeg bruger det til mine egne for at give dem længere tyggetid og fyld i krybben.

Der er tilsat en lillebitte smule hvidløg og olie, og er blevet fortalt, at jeg sagtens kan fylde på drengene i gode portioner da det ikke er fyldt med mineraler og vitaminer og derfor ikke laver rod i deres foderplaner.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er stadig
Forfatter: 
Dato:  15-03-2011 09:20

mindre FE i alm. wrap. og jeg vil mene at der er mere tyggetid i wrap end i chaff...



Pura Raza Española

http://www.staldrohan.com

LÆS MED PÅ BLOGGEN


Foderplaner laves mod bestilling. se hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd
 
 har aldrig hørt om
Forfatter: 
Dato:  15-03-2011 11:49

Hvad er Chaff? Det har jeg godt nok aldrig hørt om

0
0
Svar på denne tråd
 
 god halm
Forfatter: 
Dato:  15-03-2011 22:13

God vårbyghalm der er høstet i tørt vejr er der meget lidt støv i.

Og ryger det så lige ned og vende i en balje vand inden udfodring, så skulle der ikke være meget støv tilbage der.

:-)


Venlig hilsen Sarah.



Det er menneskeligt at føle....

0
0
Svar på denne tråd
 
 slowfeeder
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 09:06

Hvad med at få fat i eller selv fremstille en slowfeeder til dens wrap? Hvis du søger på nettet kommer der forskellige frem. Så holder wrappen da lidt længere. :-)


Opstaldning mellem Brenderup og Harndrup tilbydes. Ridehal, ridebane 20x60 og fine folde og stor skov lige overfor. Tlf.: 60152925.

0
0
Svar på denne tråd
 
 slowfeeder
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 18:04

Slowfeeder har jeg allerede (dog hængende net ikke kasse), og jeg synes den virkede meget bedre med hø end wrap, da de, selvom jeg ryster det op, får hevet store totter ud af gangen. Ligenu har min haflinger så boksro i den ende af løsdriften, hvor slowfeederen hænger, så den bruger hun til wrap blandet med halm.


Jeg tror, jeg vil forsøge mig med vandet halm, når hun er holdt helt op med at hoste, indtil da må hun klare sig med wrap på folden, og roepiller med lidt lucerne til måltiderne (+vitamin/mineral), jeg kiggede på forskellige chaff produkter (diverse former for blandinger med hakket halm), og de er alle så sovset ind i melasse, at de er mere energirige end lucerne med olie, det så ellers godt ud ved første øjekast.


Merete

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider