Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 sikre vand nok
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 11:42

hej

Gør i noget ekstra for at sikre jer at jeres heste får vand nok.

Jeg bliver lidt pylret omkring det vand.

Vores har store vandkar, men der kommer hurtigt is på toppen, og når jeg bryder det op, så er der mange isterninger i . Er det ok eller kan det ødelægge maven.


Jeg giver begge pony'er roepiller som bliver lavet til roesuppe, med lunken vand, og gulerødder der har ligget i blød, for at sikre at de får væske nok.


jeg er lidt bekymret for om den ene får vand nok. Pylre jeg for meget.



0
0
Svar på denne tråd
 
 svar....
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 14:37

Hej


Jeg synes ikke du pylre for meget...jeg er selv den type der "pylre" men jeg tror nu på at de nok skal klare sig og få den væske de har brug for, så længe de har tilgang til vand. Mine bryder selv hul på hvis der kommer et tynd lag is på deres store baljer...de kan sagtens tåle at der er isterninger i vandet :-) Jeg har læst at nogle putter lidt olie i vandet for at det ikke iser til så hurtigt eller en bold i vandet :-)


Anja

0
0
Svar på denne tråd
 
 god hvid jul
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 16:38

hej

tak for svar.

Den med bolden havde jeg ikke tænkt på men tror måske det kunne være en god ide. Jeg har prøvet at komme lidt halm øverst på vandet, det gør isen mindre hård synes jeg.


Rikke.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Si det nu
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 19:11

Jeg fodrer til aften med en lun 'lucernegrød' og så 1-2kg gulerødder pr hest om dagen, men det gør jeg nu altid om vinteren, når der nu ikke er frisk græs at få.


I denne iskolde tid bryder jeg isen, så ofte jeg kan og bruger en gammel si til at fjerne isklumperne.


Måske kunne man komme en slat vodka i vandet, for at gøre det sværere at danne is






Nu med tre små heste

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider