Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Mere slowfeeder :-)
Forfatter: 
Dato:  26-11-2010 11:01

Hej HN


Hvis i ikke har fået nok af slowfeeder løsninger, vil jeg lige vise en, vi har lavet til folden, som vi er rigtig glade for. De er inspireret af 'gittepigen', som viste nogen i en anden tråd


Jeg prøvede først med denne her løsning:


Billede


Det gik ikke, tønden gav sig simpelthen ikke nok, selvom den sad løst, og de kunne ikke få fat i det.


Så lavede vi denne her:


Billede


Den virker perfekt Det er nemt at komme høet i og det holdes tørt. Det er er 60 l. tønde.


Den anden tønde (fra det øverste billede) er 120 l.. Den blev også lavet om til hønet versionen. Jeg skal have gjort snoren i toppen (den der holder hønettet) lidt løsere, så nettet ikke sidder så stramt forneden. Det kan ikke ses så godt på det her billede, men nettet går lidt skråt indad, og de kan ikke altid nå det sidste. Men ellers fungerer den super


Billede


Med venlig hilsen Carina....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Genial
Forfatter: 
Dato:  26-11-2010 11:51

Det var da en simpel og genial løsning - som også er nem at bruge..


Det må afprøves!




Kristina


0
0
Svar på denne tråd
 
 Super smart - men
Forfatter: 
Dato:  26-11-2010 17:01

en af mine hingst bider nettene i stykker... :-)


Mvh Gitte, nu med tre hingste gående sammen.

Bedækning tilbydes - se Jack D i denne video www.youtube.com/ watch?annotation_id=an...feature=iv

Drenge(lege)tøj søges 3 år og op. Alt har int.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Slowfeeder
Forfatter: 
Dato:  26-11-2010 17:51

Aldersminde,


HN bliver da aldrig træt af gode ideer! :-)


Hvor mange kilo hø kan der være i dem? Og hvordan har du sat dem fast på træet?


Jeg synes også det ser ret genialt ud!


Lene



- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn..
Forfatter: 
Dato:  26-11-2010 19:45

Lene,


Jeg har ikke målet høet af endnu, men i selve hønettet uden tønden, kan der være ca. 4 kg. Når tønden så er på, kan der nok være lidt mere, mon ikke? Især i den 120 l. tønde. Gætter på ca. 5 kg i den lille tønde og en 7-8 kg i den store.


De er sat op med nogle skruer der hedder fransk skruer, det er nogle store tykke skruer. Der er 3 i den store og 2 i den lille. De er bare skruet direkte gennem tønden og på træet.


Med venlig hilsen Carina....

0
0
Svar på denne tråd
 
 123123
Forfatter: 
Dato:  26-11-2010 21:26

Ai hvor er det bare smart fundet på.. Jeg har bare desvæære ikke nogle træer, de står alle uden for folden, lige på nær 2, som er meget tyndstammede, så der duer det desværre nok ikke... Men det er rigtig smart, så stråfodret kan holdes relativt tørt i hvert fald... :)


Ditte E. T. Poulsen

**Et privat hestehold i Sindal**

0
0
Svar på denne tråd
 
 flere tønder :-)
Forfatter: 
Dato:  28-11-2010 13:17

Alderminde...Efter at have set din første løsning, kom jeg til at tænke på, at de tønder, jeg har, jo hænger løst, og det virker nok på den måde, at når hestene skubber til tønderne, så falder høet ned i tønden, så der hele tiden er lidt nyt hø, der kommer til at stikke ud af hullerne.


HundeGitteMor... det kan sagtens fungere uden net, tønderne skal bare hænde løst. Se evt. tidligere tråd om emnet

www.heste-nettet.dk/forum/5/574881/ 574625/


Lad hestens natur være din ledestjerne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gittepigen
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 09:18

Ja, det har self noget at sige. Men tror ikke mine havde fundet ud af det alligevel Tønden hang nemlig ret løst, altså den kunne ikke komme ned, men de kunne sagtens bevæge den, men de havde slet ikke spist af den. Jeg kunne se, de havde prøvet, for høet var trykket ind i hullerne og der var vådt omkring dem. Men måske hvis vi havde lavet mange fleree huller, så tønden var blevet 'blødere', hvis du forstår, kunne det have ladet sig gøre.


Med venlig hilsen Carina....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aldersminde..
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 10:46

Ja forstår godt. Mine tønder har dog væsentlig flere huller, og hullerne sidder tættere, men tønderne er stadig hårde, dog er sandsynligheden for, at der hele tiden stikke lidt hø ud et sted større, og det er nok det, der motiverer hestene til at blive ved med at spise.


Havde også problemer med, at hestene stoppede med at spise af tønderne i starten, men så lavede jeg flere huller, og så fungerede det.


Hestene skal også lige lærer at spise af dem. Mine heste er med tiden blevet noget bedre til at tømme tønderne, end de var i starten


Lad hestens natur være din ledestjerne

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider