Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Smart slowfeeder! Link
Forfatter: 
Dato:  12-11-2010 19:29

Den var da ret smart! Gad jeg godt kunne købe i dk (dog er den liiiidt pebret i pris)


http://www.thenaturalfeeder.com/


Med venlig hilsen Carina....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den ser
Forfatter: 
Dato:  12-11-2010 20:15

den ser god ud... og dyr ja. hvis du finder nogen fra dk der importere den så skriv gerne.



frederiksborger.dk


en linksamling til frederiksborghestesider på nettet

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralalala
Forfatter: 
Dato:  12-11-2010 21:03

Har set den før, den er bare super smart.


Vil også gerne have den til DK.





Hobby avl af miniature heste:

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

http://minihesten.skysite.dk/


smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

et sted du kan købe kvalitetskød



0
0
Svar på denne tråd
 
 Lave selv?
Forfatter: 
Dato:  12-11-2010 21:20

Ret smart! Har aldrig set det før...

Hvis man er bare lidt fiks, eller har en mand der er det, kan man mon så ikke låne konceptet og lave én i træ??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis man er
Forfatter: 
Dato:  12-11-2010 22:05

Konstruktionen er ikke den store raketvidenskab. Så hvis man er lidt kreativ, så kan man selv bygge en. Udfordringen er valget af materiale, træ bliver højest sandsynlig spist. Jern kan være en god idé, men man skal virkelig være opmærksom på skarpe kanter.


Det er bare at gå i krig :-)


Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg


Trenser sælges,

se mine annoncer på markedspladsen


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-11-2010 22:20

Den ser smart ud.

Jeg er dog overbevist om, at den ikke kan holde til min den ene ( vallak'en ), da han smadrer alt med forbenene.

Han har ødelagt min slowfeedere mange gange, på trods af, at de var lavet af støbenet


Mvh Camilla.



**************** www.kaabers.dk *************


Barock'er samt vejledninger i trickstræning.

( forskellige tricks er beskrevet på hjemmesiden )


Barockhest & Barockpinto :-)


***********************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Når hesten ødelægger det
Forfatter: 
Dato:  13-11-2010 00:04

Når hesten ødelægger de der slow feedere med deres forben, kan i så ikke bare sætte en strømtråd rundet om kassen (slow feederen) i højde med det øverste af kanten ? Så kan hesten da sagtens spise af den uden at få stød, men vil sikkert ramme strømmen hvis den vil have benet op i ?


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-11-2010 09:24

Kan ikke sætte strøm om min, da de spiser nedefra...




Mvh Camilla.



**************** www.kaabers.dk *************


Barock'er samt vejledninger i trickstræning.

( forskellige tricks er beskrevet på hjemmesiden )


Barockhest & Barockpinto :-)


***********************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 6tegn...
Forfatter: 
Dato:  13-11-2010 17:42

har en bekendtendt der har nogle til salg på hg, koster vist 1000 kr pr stk, kan se om jeg kan linke det.

mvh Line


Valbjerggaard heste og hunde center, stedet hvor børn lærer at behandle dyrene ordenligt.


www.valbjerggaardhestecenter.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-11-2010 18:14

Line, er det de her:

hestegalleri.dk/ mar_vis.aspx?MarID=478189


Har også set på dem :-)


Ville bare have et gitter med større huller i. Syntes de er lige små nok..

Og så er jeg ikke helt vild med den stang, der stikker op, efterhånden som de for ædt af høet.

Men ellers en super idé :-)


Mvh Camilla.



**************** www.kaabers.dk *************


Barock'er samt vejledninger i trickstræning.

( forskellige tricks er beskrevet på hjemmesiden )


Barockhest & Barockpinto :-)


***********************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 jep det
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 11:45

er lige nøjagtig dem, syntes de ser smarte ud..

Hvor ser du en stang der stikker op?

det jo selvfølgelig ikke smart hvis der gør det...

Men ellers syntes jeg det er smart lavet, og man kan med fordel bruge dem til alle slags heste så høet holder lidt længere om natten i boksen.


Valbjerggaard heste og hunde center, stedet hvor børn lærer at behandle dyrene ordenligt.


www.valbjerggaardhestecenter.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 13:03

Efterhånden som de får spist høet, ser det ud til, at den stang i midten, som holder risten på plads, kommer til at stikke op, da det vist kun er risten, der ryger med nedad..


Mvh Camilla.



**************** www.kaabers.dk *************


Barock'er samt vejledninger i trickstræning.

( forskellige tricks er beskrevet på hjemmesiden )


Barockhest & Barockpinto :-)


***********************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 genial
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 13:40

men dyr ja, det er utroligt hvad man får op af kreative løsninger når man Googler slow hay feeder der findes de patenterede som denne og SLOWHAYFEEDEREN en rund beholder i plast til et par tusind + fragt fra USA men sørme også mange andre billigere løsninger.


Jeg har i går lavet en billig hurtig en af slagsen








jeg tog en 90 liters vandspand 1 elastisk trailernet fra Harald Nyborg klippede det til i ca. str. med spanden strammede elastikken så den sidder stramt til under kanten på spanden og vupti for 120 kr. en slow hay feeder.


Den indeholder ca. 10-15 kg. wrap med top.


Jeg afprøvede den igår og de havde faktisk kun fået spist det halve af indholdet og havde stadig hø kl. 15 hvor de normalt har spist lidt og trådt resten ned i mudderet kl. 9 så var meget positivt overrasket.


Den ene startede naturligvis også med at vælte spanden men så har de 2 træstubbe liggende lidt inden for hegnet så tænkte jeg om bagved dem med spanden og en strop rundt om beholderen og rundt om et træ eller stolpe fra hegnet så kan de ikke møffe rundt med spanden og de kan ikke lige stikke fødderne ned og hænge fast i nettet WIN WIN glæder mig til senere idag når jeg skal ned og se hvordan den har klaret dagen idag.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeanne...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 16:08

...den ser også smart ud :-) Men hvordan kommer de ned i bunden, hvis du forstår? Giver nettet sig pga elastikken? Hvordan sidder nettet fast? jeg ville tænke, de forholdsvist 'nemt' kunne få nettet at spanden ved at hive meget i det med tænderne


Med venlig hilsen Carina....

0
0
Svar på denne tråd
 
 hjemmelavet slowfeeder
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 17:58

Jeg har eksperimenteret med slowfeeders herhjemme. Mine heste er ret så grådige, og bliver temmelig agressive på slowfeederen når de spiser. Net duer ikke, levetiden er simpelthen for kort. Diverse kasser med net over er allerede droppet på forhånd, da jeg har set en del skrækeksempler her på nettet, hvor timers arbejde med at bygge kasser kan blive ødlagt på én dag, når hesten ikke synes fodringen går hurtigt nok. Jeg har fundet frem til en løsning, der fungerer godt. Jeg har købt nogle fodertønder, dem hvor låget sider fast med spændebånd. Så har jeg med et kopbor boret en del huller i tønden. Jeg har fjernet håndtag og spændebånd, de tåler nemlig ikke hestenes hårde behandling... For at holde låget på plads og for at have noget at hænge tønderne op i, har jeg boret hul i siden og i låget og trukket et reb igennem, som fungerer som en slags håndtag. Jeg fylder tønden med hø og hænger dem på på en pæl i folden, ikke op ad en væg for så rammer hesten væggen når de maser med tønden og det larmer især om natten Eneste ulempe er at hesten ikke står og spiser i naturlig stilling, men det er nødvendigt, da de ellers molestrerer tønden. Fordelene er dog også til at få øje på. Jeg kan lave hullernes størrelse efter hvor slow jeg gerne vil have det skal være, høet holdes friskt og tørt i tønden, og tønderne er meget robuste og uden skarpe kanter så hesten kan komme til skade.


Billede


her er også en lille video af slowfeederen i brug, deværre ligger den ned...

Video


Lad hestens natur være din ledestjerne

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-11-2010 18:19

Gittepigen- du er bare for god


Vi går straks ud og gennemhuller en at vores tønder :-)


Mvh Camilla.



**************** www.kaabers.dk *************


Barock'er samt vejledninger i trickstræning.

( forskellige tricks er beskrevet på hjemmesiden )


Barockhest & Barockpinto :-)


***********************************

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gittepigen
Forfatter: 
Dato:  15-11-2010 09:06

Gittepigen: Det var smart! Bruger du spændebåndet til at holde låget fast eller gør snoren det? (eller begge dele?) Jeg kan nemlig skaffe tønder gratis, men de er uden spændebånd ;-)


Hvordan sætter du dem fast på pælen?


Camilla: Sætter du ikke et billede ind af din/dine, når du har dat dem op?


Kanon med alle de ideer til slowfeedere


Med venlig hilsen Carina....

0
0
Svar på denne tråd
 
 didadum
Forfatter: 
Dato:  15-11-2010 12:42

jamen nettet er elastisk og kan trykkes ned så de når bunden, det er bare en tyk elastik der er lavet så tilpas stram at den kan komme ud over kanten men ikke den anden vej, igår morges måtte den dog lige strammes lidt da den ene startede med at vise at den da sagtens kunne få nettet af den bandit, men ellers havde det virket super og der var stadig mad tilbage om eftermiddagen selvom de kom ud kl. 8.


Den med tønderne er fa.... også smart ;- )

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2010 12:58

Jeanne: Tak for svar :-)


Gittepigen: Hvad str er tønderne? Ligner 60 l/120 l?


Med venlig hilsen Carina....

0
0
Svar på denne tråd
 
 lidt mere om tønder
Forfatter: 
Dato:  15-11-2010 13:09

Hej Allersminde,

jeg har fjernet spændebåndet, jeg prøvede i starten at lukke tønden med det, men det var ret besværligt og en dag jeg kom ud i folden havde hesten på en eller anden måde(guderne må vide hvordan ) fået det af og så lå det på jorden, og det synes jeg var for risikabelt, hvis de skulle komme til skade. Har netop lavet en ny tønde igår, der kan du se hvordan jeg har lavet låget. Rebet passe i tykkelsen med hullerne i siden og i låget, sådan så der er lidt modstand, når jeg sætter låge på plads og trækker rebene helt ud... lidt svært at forklare, men det er som regel nok til at holde låget på plads.


Jeg har oplevet at hestene får puffet låget af, men det sker sjældent især når tønderne hænger i højt, så kan de ikke komme til.

Billede

Billede

Billede


Øverst på pælen, helt udenfor hestenes rækkevidde, har jeg skruet nogle skruer i, der stikke ud. Så har jeg bundet et reb fast ovenover med en karabinhage i enden, så er tønderne lige til at klikke af og på. Skruerne gør at rebet ikke glider ned af pælen.


Lad hestens natur være din ledestjerne

0
0
Svar på denne tråd
 
 tøndestørrelse
Forfatter: 
Dato:  15-11-2010 13:11

det er 60 l str. 120 l er ret tunge at håndtere, når de er fyldte og skal hænges op...


Lad hestens natur være din ledestjerne

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn..
Forfatter: 
Dato:  15-11-2010 13:57

Gitte: Tusind tak for billeder og forklaring :-) det skal jeg helt sikkert have afprøvet. Den brune af din får godt nok også givet den tønde nogle ordenlige svingture


Med venlig hilsen Carina....

0
0
Svar på denne tråd
 
 kg.....
Forfatter: 
Dato:  15-11-2010 14:31

Hvor mange kg kan du iøvrigt ca. have i?


Med venlig hilsen Carina....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gitte...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2010 14:55

Gitte: Nu tænker jeg lige højt her, og du er jo ret opfindsom ser det ud til så hvad siger du til denne mulighed:


Vi har nogle store træer på folden. Kunne man mon sætte fodertønden direkte op på stammen? Skruet/boltet fast på indersiden? (min mand er tømrer, så han må kunne finde på noget skrueværk ) Man kan få fodertønder med skruelåg, det kan de ikke få op (forhåbentlig!) Så kunne tønden sættes lidt længere nede, så de ikke skulle stå for højt med hovedet.


Jeg har nemlig en frieser på ca. 1,65 og en pony på 1,20, så de skulle have to tønder i hver sin højde på en pæl. Den store er ret glad for at mosle alt med forbenene (se tråden om min slow feeder kasse der holdt 1 dag ) så er bange for, han vil 'bestige' den tønde, der hænger længst nede.


Deraf min tanke om at hænge dem op.


Kunne det være en ide eller bliver tønden for 'fastlåst'? (tænker det også tildels er deres moslen rundt med tønden der både får høet ud af hullerne, samt giver noget hjerneaktivitet og beskæftigelse.


Med venlig hilsen Carina....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Carina
Forfatter: 
Dato:  15-11-2010 16:38

Jeg har ikke set tønder med skruelåg. Man kunne formentlig sikre at låget sidder bedre fast ved ud over håndtagene at lave huller i låg og i siden og trække en kraftig elastik igennem. Elastikken kan så have en løkke i den en ende og en lille karabinhage i den anden ende så kunne man lige klipse enderne sammen. Ved ikke om du forstår hvad jeg mener...


Jeg kan ca. have en halv balle hø i to tønder, hvis jeg stopper det godt alså ca. 3-4 kg per tønde.


Hvis tønden bliver fastlåst kan hestene nemmere ødelægge tønden, så jeg ved ikke om det kan holde hvis man bolter den fast. Jeg bandt tønderne fast til pælen forneden i starten, for at de ikke skulle svinge, men den brune(sorte) sparkede til tønden. Selve tønden gik ikke i stykker, men der hvor jeg bandt den fast, kunne det ikke holde, så nu hænger de bare. Når hestene maser til dem, flyver tønden jo bare lidt rundt, og de kan ikke ødelægge den, da den bare flytter sig, når de bliver for voldsomme. Efter at tønderne bare hænger, sparker hestene næsten ikke til dem mere, de har opdaget, at de ikke får noget ud af det...


Lad hestens natur være din ledestjerne

0
0
Svar på denne tråd
 
 JeanneSMadsen ♣amalfi♣
Forfatter: 
Dato:  15-11-2010 17:24

Jeg stjæler lige din ide og prøver at lave sådan en til giraffen imorgen


Mvh Signe


Med hesten Paragraff


Finurlige strøtanker og spøjse indfald fra de mørkeste afkroge af mit sind: http://signelaursen.wordpress.com/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Signe ...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2010 12:52

du er meget velkommen, det funger fint deres høration kan nu holde en hel dag og ikke som før 30 min resten i mudderet så det er bare skønt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine nye Slowfeeder
Forfatter: 
Dato:  19-12-2010 21:57

Jeg har lige lavet en slowfeeder til mine heste. Jeg har gået og tænkt på det i rigtig lang tid men jeg har bare ikke rigtig fundet ud hvordan det ville fungere bedst i løsdriften der mine heste står. Men så fik jeg så ideen og her ser i så billeder af den.




Planen var at den skulle være fyldt hele døgnet så de selv styrer hvad tid de spiser da de har tilgang hele døgnet men de når at spise mere end jeg havde regnet med så jeg har måtte skru ned for hømængden.


mvh

Mailen

0
0
Svar på denne tråd
 
 slowfeeder
Forfatter: 
Dato:  20-12-2010 19:30

Nøj hvor er slowfeeder-gør-det-selv-tønderne geniale!! Nettene er jeg ikke den store tilhænger af at bruge generelt og slet ikke i benhøjde da de nemt kan hænge fast med enderne af skoene når de står og skraber/sparker.




Hilsen JP


Sydhavsøernes Beslagsmedie

"Kvalitetsbevidst hovpleje

og højt serviceniveau"


Åben for nye kunder på lolland,falster og sydsjælland -ring/sms 60159930


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mailen
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 08:09

Det var også smart!


JP: Jeg lavet denne version af tønderne, da mine ikke kunne finde ud af den viste. www.heste-nettet.dk/forum/5/576184/ 576184/


Men nu er mine heller ikke sko på og jeg vil give dig ret i, at det kan være en meget uheldig kombination med hønet og sko!


Med venlig hilsen Carina....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hønet ..
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 20:59

Jeg har altid været forsigtig med hønet da de kan sætte skoene fast i nettet. Men nu er hulderne på mit net meget små og ingen af mine heste går med sko og de har heller ikke grime på i løsdriften så de kan umulig sætte sig fast. Der er ihvertfald en meget lille chance for det. Og det store hønet fungerer rigtig godt. De bruger over dobbelt så lang tid på at spise deres hø nu også har de noget at lave hele dagen :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aldersminde
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 21:02

Ja den med tønderne er også super smart. Også er det nemt at fylde hø i. Mit net hænger fast i huldet op i taget så det er nemt at bare kaste høet ned i nettet fra høloftet :)

Jeg skulle ønske jeg fik denne ide noget tidligere da mine heste er rigtig glad for den også holder de gang i maven noget længre så de ikke står uden noget grovfoder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mailen
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 21:48

Ja, det er smart du lige kan kaste det ned fra loftet :-) Jeg har også en slowfeeder løsning i boksen. Jeg har lavet en tråd om den.


Med venlig hilsen Carina....

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider