Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Maverumlen?
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 21:23

Har en hoppe der altid har haft en meget larmende mave og nogle gange kan det være virkelig højlydt. Lyder lidt ligesom når vi andres maver rumler fordi de f.eks. er tomme.

Men min hoppes mave kan rumle imens hun spiser, lige efter hun har spist eller inden - Man siger jo altid at en hests mave skal larme, det er først når den er stille man skal blive bekymret.

Men hvad er det helt præcist der får maven/tarmene til at larme sådan?


Ejer af hoppedyret Shannon og pølsehunden Emma

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-09-2010 15:20

sidste vinter rumlede min vallaks mave også en del. men hvis man lyttede efter lød det som bobler i hans mave.


jeg fik dyrlægen ud for at få ham sundhedstjekket og dyrlægen sagde at grunden til at hans mave sagde rumle/boble lyde var fordi han havde sand i maven.

Da han havde fået loppefrøskaller i ca 1 måneds tid kunne jeg ikke længere høre lydende.


det kan være din hest har sand i maven?



-Kristina:)


& Fanni♥ nu også med Thy Tarzan♥


R.I.P Lucas. sov godt min skat♥ Den smutteste stjerne på himlen♥

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-09-2010 22:03

Det lyder ikke som bobler, bare en rumlen. Hun får engang imellem noget mod sand i tarmene, for netop at forebygge dette, så det burde være udelukket..



Ejer af hoppedyret Shannon og pølsehunden Emma

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-09-2010 11:31

Hej


Har også en hoppe der i perioder rumler ret så højlydt fra maven.

Hun har lige stået en uge med en fejl gæring i tyktarmen...Ret smertefuldt for hende og der var indlægelse på tale. Vi, dyrlægen og mig fik dog styr på det her hjemme.- Hun døjer også med kolik i perioder...

Men det er rigtig at de skal rumel i maven, men ikke så meget som hende af min gjorde.

Ved jo ikke hvad der er med din, eller om der overhovedet er noget??

Er det nyt opstået problem ville jeg få dyrlægen til at tjekke, ellers ikke. Ikke hvis hun altid har rumlet og ellers har det godt:-)


vh. Mette

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider