Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Pas, Chipning, og medicin sider
Forfatter: 
Dato:  01-04-2010 00:56

Hej kære HN'er.


Ang. den nye "lov" .. Så gjorde jeg for alvor noget ud af det idag. Og gik ind og printede nogle formulare ud inde på Landscentret heste's hjemmeside..

Og jeg har dermed et par spørgsmål..


1. Måske lidt dumt spørgsmål, og jeg burde nok vide det i en alder af 21.. Men jeg har aldrig før hørt ordet "konsum" .

Så hvad betyder dette :p


2. Fie min oldenborg er allerede chippet og har sit "konkurrence pas", og jeg mangler derfor bare at sende passet ind så hun kan få sine medicinsider. Hun må ikke slagtes så går ud fra jeg skal sende en dyrlæge erklæring med på dette..


Har jeg forstået dette korrekt eller er der mere i det :) ?


3. Så har jeg den gamle. Som har et "gammeldags grønt konkurrence pas" , men hun er ikke chippet. Så jeg synes at det er lidt træls at hun skal det, da hun ikke bruges til noget andet end tur. Men hun skal så chippes før hun kan få sine medicinsider i sit pas.
Har jeg også forstået dette rigtigt ;) ?


4. Og sidst men ikke mindst.

Så har jeg den lille. Hun er ikke chippet, og har heller ikke noget pas da hun jo kun er 8 måneder..
Men som jeg har forstået det skal hun have et pas.

Men hvad så når hun bliver 4. Skal hun så have det vi normalt kaldte et konkurrence pas eller er det det samme?


Håber der er nogle af de kloge hoveder her inde der kan vejlede mig lidt (Jeg lider af koncentrations besvær når jeg skal læse lange sætninger der ikke interesere mig, så kan jeg simpelthen ikke huske hvad jeg lige har læst.. Så da jeg prøvede at læse de nye beretninger gik det ikke så godt.. Og måtte opgive ;) )

Så Hilfe :)


' StineErnlund


<3 Chilli & Fie <3


Nu også med

Amira De'Evolet <3


No Sacrifice , No victory !? <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 2 nye pas
Forfatter: 
Dato:  01-04-2010 07:50

Konsum = slagtning til spisebrug


Hvis Fie har et bordeaux/blåt pas, så skal du gangske rigtigt bare sende det ind for at få sat medicinsider i. Du skal medsende en kopi af den seddel du fik da hun blev chippet, så de kan se at hun er udtaget fra konsum. Hvis hun har et grønt pas, så er det samme procedure som de andre.


Den gamle som har et grønt konkurrencepas, skal have et NYT pas. Det samme gælder for plagen, som dog skal chippes samtidig. Men du printer ansøgningsskemaer, som du får dyrlægen eller en besigtiger til at udfylde.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges


Peugeot 206 HDi, sølvmetallic, 5/2007, sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  01-04-2010 12:13

ikke helt rigtig.... grønt pas kan også bare opdateres med medicinsider + chipnr.


Little Arabians

Passion for Polish





0
0
Svar på denne tråd
 
 Lysegrønt pas
Forfatter: 
Dato:  01-04-2010 14:53

Ja, det er nok rigtigt, men der bliver IKKE udstedt flere ihvertfald, de vil fremover være lysegrønne. Jeg fik nok rodet det sammen med at de grønne ID-beviser ikke længere er gyldige.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges


Peugeot 206 HDi, sølvmetallic, 5/2007, sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 sikke noget :)
Forfatter: 
Dato:  01-04-2010 15:15

Men når min plag så blir gammel nok til konkurrence. Gælder det samme pas så også som "konkurrence pas" Eller hvordan :)


' StineErnlund


<3 Chilli & Fie <3


Nu også med

Amira De'Evolet <3


No Sacrifice , No victory !? <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  01-04-2010 15:43

Stine ?ChilliOgFie?

Når din plag bliver gammel nok skal den have konkurrencepas og det er Dansk Rideforbund der står for det nu. Det er vist noget med at du får et klistermærke som du skal sætte i passet, men det kan du læse mere om på DRF's hjemmeside.


Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd
 
 Konkurrencepas
Forfatter: 
Dato:  02-04-2010 07:15

Ja det er stadig det samme pas der bruges, hesten skal bare registreres som konkurrencehest, og det står DRF for. Som Kit skriver foregår det vist nu ved at man får et klistermærke til at sætte i passet.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges


Peugeot 206 HDi, sølvmetallic, 5/2007, sælges

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider